
Didi Chixung، غول خودروسازی چینی، امروز، یک سال پس از راه اندازی در این کشور، به فعالیت خود در آفریقای جنوبی (SA) پایان داد و ورود خود را به این قاره نشان داد.
یکی از کارمندان دیدی بسته شدن TechCrunch را تایید کرد، اما دلایل خاموش شدن را فاش نکرد.
ما تصمیم سختی را برای پایان دادن به عملیات خود در آفریقای جنوبی در 8 آوریل گرفته ایم. هدف ما تضمین یک انتقال آرام برای همه بود، و مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و از کارمندان، رانندگان، رانندگان و شرکای خود به خاطر لطف و حمایتشان از DiDi تشکر کنیم.
انتظار می رفت راه اندازی دیدی در آفریقای جنوبی در سال گذشته رقابت جدیدی را برای اوبر و بولت، شرکت های خودروسازی مسلط در منطقه و سراسر آفریقا ایجاد کند. با این حال، تیک آف او آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت.
دیدی اشاره کرد که انتظار می رود خروج او منابعی را برای بازارهای امیدوارکننده تری مانند مصر، جایی که در سه ماهه آخر سال 2021 راه اندازی کرد، باقی بگذارد. گزارش ها حاکی از آن است که او در حال بررسی توسعه به نیجریه است.
یکی از سخنگویان به TechCrunch گفت: «ما در کوتاهمدت جایی که میتوانیم بیشترین تأثیر مثبت را داشته باشیم، دوباره ارزیابی کردهایم و بر توسعه فرصتهای عمیقتر در سایر بازارهای موجود تمرکز کردهایم.
خروج دیدی در زمانی صورت می گیرد که رانندگان تاکسی در آفریقای جنوبی خواستار تنظیم مقررات در این بخش هستند و دلیل آن استثمار و شرایط بد کاری است. رانندگان منتخب که اخیراً اعتصاب کردهاند، همچنین به کاهش سود در بحبوحه افزایش قیمت سوخت و «کمیسیونهای زیاد» شرکتهای خودرو اشاره کردند.
با خروج دیدی، Uber که در سال 2013 در آفریقای جنوبی راه اندازی شد، به شدت برای توسعه تلاش می کرد و تنها در سال گذشته حضور خود را در بیش از 40 شهر دو برابر کرد. بولت، که در سال 2015 به SA ملحق شد، اخیراً مدت کوتاهی پس از معرفی گزینه تحویل غذا به کشور در سال گذشته، گزینه های سبز خود را گسترش داد.