منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • رسانه دولتی روسیه یک ماه پس از مسدود شدن محتوای جدید توسط این برنامه، همچنان در TikTok منتشر می کند

رسانه دولتی روسیه یک ماه پس از مسدود شدن محتوای جدید توسط این برنامه، همچنان در TikTok منتشر می کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
رسانه دولتی روسیه یک ماه پس از مسدود شدن محتوای جدید توسط این برنامه، همچنان در TikTok منتشر می کند

TikTok روز سه‌شنبه یک به‌روزرسانی درباره تلاش‌های خود برای جلوگیری از جریان اطلاعات نادرست درباره تهاجم روسیه به اوکراین منتشر کرد، اما به نظر نمی‌رسد این شرکت به‌طور مؤثر سیاست‌های جنگی موجود خود را اجرا کند.

این شبکه اجتماعی در اوایل ماه مارس در واکنش به قانون جدید سخت‌گیرانه در این کشور که «اخبار جعلی» درباره تهاجم را جرم‌انگاری می‌کند، محتوای جدیدی را که منشأ آن روسیه بود، قطع کرد، جرمی که اکنون مجازات‌های حبس طولانی دارد. اما حتی با وجود تمام محتوای جدید در روسیه که ظاهراً در TikTok متوقف شده است، برخی از حساب‌های رسانه دولتی برجسته روسیه در حال پر کردن شکاف اطلاعاتی هستند.

… بالاترین اولویت ما ایمنی کارمندان و کاربرانمان است، و با توجه به قانون جدید “اخبار جعلی” روسیه، ما چاره ای نداریم جز اینکه پخش محتوای زنده و جدید را به سرویس ویدیویی خود در روسیه متوقف کنیم، در حالی که امنیت را تماشا می کنیم. پیامدهای این قانون، “این شرکت در یک پست وبلاگ در 6 مارس نوشت. TikTok به TechCrunch تأیید کرد که توقف ماه گذشته در محتوای روسی همچنان پابرجاست.

TikTok می‌گوید قبلاً برچسب‌هایی را برای شناسایی محتوای 49 حساب رسانه‌ای تحت کنترل دولت روسیه اضافه کرده است. این برچسب‌ها به‌عنوان جعبه‌های خاکستری شفاف غیرمحسوس در پایین صفحه ظاهر می‌شوند و از صفحات حساب در برنامه تلفن همراه قابل مشاهده نیستند. اما با وجود برچسب هایی که آنها را به عنوان “رسانه های تحت کنترل دولت روسیه” معرفی می کنند، برخی از این حساب ها به انتشار محتوای جدید به اندازه کافی ادامه می دهند.

حساب TikTok @ria_novosti

رسانه دولتی روسیه @ria_novosti در TikTok.

با وجود محدودیت‌های TikTok در کشور، خبرگزاری محلی روسیه RIA Novosti همچنان ترکیبی روزانه از محتوای جنگ و رویدادهای جاری را به اشتراک می‌گذارد. در روزهای اخیر، این شامل ویدئویی است که ارتش اوکراین را به امتناع از مداوای یک غیرنظامی مجروح در شهر محاصره شده ماریوپل متهم می‌کند، و ویدیوی دیگری که نشان می‌دهد اوکراین مقصر وحشت‌هایی است که پس از عقب‌نشینی روسیه از حومه کی‌یف بوچا کشف شده است.

فوربس برای اولین بار گزارش داد که RIA Novosti و سردبیر RT، Margarita Simonya، هر دو گره های قابل توجه در عملیات اطلاعات نادرست روسیه، هنوز در 7 مارس در TikTok منتشر می کنند. با وجود سیاست TikTok مبنی بر مسدود کردن محتوای جدید از روسیه، بیش از یک ماه بعد، هر دو حساب همچنان فعال هستند.

آخرین پست TikTok در ویدئوی دولتی اسپوتنیک روسیه در 29 مارس بود، در حالی که حساب اسپانیایی زبان اسپوتنیک @ sputnik.mundo سه روز پیش منتشر شد و در مورد برنامه های ادعایی neo [email protected] ucranianos برای منفجر کردن یک انبار مواد شیمیایی در دونتسک – پیامی شوم به دلیل سوء ظن مبنی بر اینکه روسیه خود می تواند در مرحله آتی جنگ به سلاح های شیمیایی روی آورد. Russia Today، احتمالاً مشهورترین نشریه خبری مرتبط با دولت روسیه، تا 28 مارس به انتشار تبلیغات نظامی در TikTok ادامه داد.

از اواخر فوریه تا اواخر مارس، TikTok گفت شش شبکه و 204 حساب کاربری را در سراسر جهان حذف کرده است تا “تلاش هماهنگ” برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در مورد جنگ انجام دهد و در عین حال منشأ واقعی آنها را پنهان کند. طبق به‌روزرسانی جدید وبلاگ یک شرکت، حقایق راستی‌آزمایی شرکت، نکاتی را اضافه کرد که هشدار می‌داد در 5600 ویدیوی مربوط به حمله به اوکراین نمی‌توان محتوا را تأیید کرد و 41191 ویدیو از جنگ را به دلیل نقض قوانین اطلاعات نادرست در همان دوره حذف کرد. . هیچ یک از ویدیوهای رسانه دولتی روسیه از جنگ که TechCrunch تماشا کرد، هنگام مشاهده یا اشتراک‌گذاری، با درخواست‌هایی برای تأیید حقایق همراه نبود.

در حالی که TikTok احتمالاً با نظارت بر محل حضور کاربران، جریان محتوای جدید از روسیه را کنترل می‌کند، مشخص نیست که چرا این شرکت تصمیم می‌گیرد قوانینی را برای حساب‌هایی که قبلاً به دولت روسیه مرتبط کرده است اعمال نکند، حتی اگر آن حساب‌ها از راه‌حل‌های اصلی استفاده کنند. مکان آنها را پنهان کند. این شرکت از اظهار نظر در مورد ضبط خودداری کرد.

در مقایسه با نحوه برخورد سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ با رسانه‌های دولتی روسیه در طول تهاجم این کشور به اوکراین، اقدامات TikTok نسبتاً سبک هستند. یوتیوب ماه گذشته مسدود کردن رسانه های دولتی روسیه در سراسر جهان را آغاز کرد و فیس بوک و اینستاگرام برچسب های خود را معرفی کردند و توانایی این حساب ها را برای دستیابی به مخاطبان گسترده کاهش دادند. توییتر در سال 2020 اقدامات مشابهی را برای رسانه های دولتی انجام داده است و اکنون همه پیوندهای سایت های تحت حمایت روسیه را علامت گذاری و پایین می آورد.

فیس بوک و اینستاگرام پوشش رسانه های دولتی روسیه را کاهش داده اند

تنها برای اتحادیه اروپا، ژئوبلوک‌های توئیتر روسیه امروز ناپایدار شده‌اند

یوتیوب اکنون رسانه های مرتبط با روسیه را در سراسر جهان مسدود می کند