منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

بر اساس آخرین تحلیل اکوسیستم اپلیکیشن های iOS و اندروید که در این هفته منتشر شد، بازار جهانی اپلیکیشن ها هنوز به اوج خود نرسیده است. بر اساس گزارش data.ai (که قبلا App Annie نامیده می شد)، دانلود جهانی اپلیکیشن ها در سه ماهه اول سال 2022 در iOS و Google Play به 37 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشت. این شرکت گفت که بزرگترین بازارها برای دانلود برنامه ها در طول سه ماهه هند، ایالات متحده و برزیل بودند، در حالی که مکزیک، ترکیه و برزیل بالاترین رشد را در مقایسه با سه ماهه ثبت کردند.

هزینه های مصرف کننده برای برنامه های کاربردی نیز در سه ماهه اول افزایش یافت. سه ماهه اول سال مجدداً بزرگترین هزینه مصرف کننده تاکنون بوده که به 33 میلیارد دلار رسیده است. برنامه‌های IOS به رشد بیشتر اکوسیستم برنامه‌ها در این بخش ادامه دادند و 65 درصد از کل هزینه‌های مصرف‌کننده سه ماهه 33 میلیارد دلاری را به خود اختصاص دادند – رقمی که در دو سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است. data.ai گفت که رقم 65 درصد نیز مطابق با پنج فصل گذشته است.

رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

اعتبار تصویر: data.ai

بهترین دسته بندی هزینه ها شامل بازی ها، سرگرمی ها و برنامه های عکس و ویدیو می شود. علاوه بر این، با حذف بازی‌ها از معادله، درصد هزینه‌های کاربران ناشی از برنامه‌های iOS حتی بیشتر بود. در میان برنامه‌های غیربازی، برنامه‌های iOS 73 درصد از هزینه‌های کاربران در برنامه‌های Google Play را تشکیل می‌دهند که عمدتاً به دلیل محبوبیت برنامه‌های ویدیویی پخش جریانی، برنامه‌های دوستیابی و خریدهای درون برنامه‌ای در برنامه‌های پخش زنده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که دسته‌های کوچک‌تری وجود دارند که از نظر هزینه‌های مصرف‌کننده در طول سه ماهه شتاب بیشتری پیدا می‌کنند، از جمله برنامه‌های پزشکی iOS (تا 23٪) و برنامه‌های سلامت و تناسب اندام (تا 20٪). در اندروید، دسته‌های در حال رشد شامل سفارشی‌سازی، غذا و نوشیدنی و برنامه‌های ماشین و وسیله نقلیه هستند.

یک نقطه عطف بزرگ در این سه ماهه از دیزنی + بود، که تنها به 34 شرکت تلفن همراه دیگر پیوست تا به 2 میلیارد دلار در هزینه مصرف کنندگان جهانی در طول عمر برسد.

رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

اعتبار تصویر: data.ai

در واقع، این گزارش وضعیت صنعت اپلیکیشن را فراتر از رشد مداوم آن روشن نمی کند. همانطور که iOS به افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده ادامه می‌دهد، اکثر نصب‌های برنامه جدید مانند سال‌ها توسط Google Play پشتیبانی می‌شوند. به لطف جذابیت اندروید در بازارهای نوظهور، کاربران اندروید از مجموع 37 میلیارد دانلود اپلیکیشن جدید، 28.5 میلیارد نفر را در سه ماهه امسال نصب کردند که 16 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بیشترین برنامه های دانلود شده بازی ها، ابزارها و برنامه های اجتماعی بودند.

در حالی که بالای نمودارها از نظر بارگیری نسبتا ثابت باقی مانده است، با برنامه های غالب مانند TikTok، Instagram، Facebook و Instagram، چند تغییر قابل توجه وجود دارد. اسنپ ​​چت در سه ماهه اول از نظر نصب جهانی برنامه های جدید، پس از راه اندازی اخیر خرید AR، از شماره 7 به شماره 5 جهش کرد. در همین حال، شرکت مستقر در سنگاپور Shopee پس از گزارش درآمد GAAP 5.1 میلیارد دلاری در سال 2021، از شماره 10 به شماره 7 در برداشت منتقل شده است.

رشد اکوسیستم برنامه در سه ماهه اول با 37 میلیارد بارگیری ادامه یافت، که اوج جدید 33 میلیارد دلار در هزینه های کاربر بود.

اعتبار تصویر: data.ai