
اپلیکیشن رسانههای اجتماعی هند، Koo، در اقدامی غیرعادی روز چهارشنبه یک سرویس خودارزیابی داوطلبانه را برای کاربران خود راهاندازی کرد که معتقد است اعتبار و اعتماد را برای پلتفرم خود به ارمغان میآورد.
این استارتآپ مستقر در بنگلور گفت که کاربران پلتفرم آن میتوانند با استفاده از کارتهای شناسایی مورد تایید دولت، پروفایلهای خود را «در چند ثانیه» بررسی کنند. آپرامیا راداکریشنا، بنیانگذار و مدیر عامل کو در مصاحبه ای با تک کرانچ گفت: این ویژگی برای بهبود کیفیت گفتمان و محدود کردن عناصر بد مانند هرزنامه ها، ربات ها و ترولینگ ناشناس طراحی شده است.
راداکریشنا توضیح داد که گروهی از کاربران تمایل دارند به طور منفی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی کمک کنند، زیرا هیچ راهی برای پاسخگویی افراد به آنها وجود ندارد.
کاربرانی که تأیید میکنند، هنگام نظر دادن روی یک پست، یک نشانگر سبز در مقابل نام خود دریافت میکنند. او گفت: «این از نظر ذهنی به سهم آنها در گفتگو اضافه میکند.» او افزود که پستها و نظرات کاربران تأیید شده در نهایت میتوانند در این پلتفرم رتبه بهتری داشته باشند.
در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، نشان تأیید معمولاً برای افراد مشهور و سایر چهرههای عمومی تأثیرگذار محفوظ است، که آن را به یک ویژگی مطلوب تبدیل میکند. کاربران می توانند با پیوند دادن حساب های خود به یک شماره بیومتریک منحصر به فرد از پایگاه داده هویت دیجیتال Aadhaar در دهلی نو، تأیید کنند. آنها یک رمز عبور یکبار مصرف به شماره تلفن ثبت شده خود در Aadhaar برای احراز هویت دریافت خواهند کرد.
راداکریشنا گفت که راه اندازی با یک شرکت شخص ثالث برای تایید کاربران کار خواهد کرد و شناسه های کاربر را ذخیره نخواهد کرد. وی در پاسخ به سوالی گفت که این امر باعث می شود که این استارت آپ نتواند اطلاعات شخصی کاربران را با مجریان قانون به اشتراک بگذارد.
این حرکت همچنین Koo را – که به 10 زبان هندی کار می کند و بیش از 30 میلیون بار دانلود شده است – قرار می دهد تا به پلتفرم جذاب تری در بین تبلیغ کنندگان تبدیل شود، زیرا آنها فقط می توانند به کاربرانی دسترسی پیدا کنند که قبلاً ثبت نام کرده اند.
این استارت آپ که Tiger Global، Mirae Asset، Blume Ventures، Accel و 3one4 Capital را از جمله حامیان خود می داند، گفت: هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری در هیچ کجای جهان چنین اقدامی را انجام نداده است.
«کاربران میتوانند در کمتر از 30 ثانیه از طریق فرآیند تأیید امن و ایمن ما آزمایش خود را انجام دهند. این گام بزرگی در جهت ارائه اصالت بیشتر به کاربران و ترویج رفتار مسئولانه در پلتفرم است. اکثر رسانه های اجتماعی این قدرت را فقط به برخی حساب ها می دهند. او گفت: “کو اولین پلتفرمی است که قبلاً به هر کاربر این امکان را داده است که از امتیاز یکسانی برخوردار شود.”
این اعلامیه بخشی از تلاش گستردهتر کو برای مقابله فعالانه با چالشهایی است که با شرکتهای رسانههای اجتماعی تاسیس شده توییتر و فیسبوک مواجه شده است. اواخر این هفته، کو همچنین قصد دارد عملکرد داخلی الگوریتمهای خود، از جمله نحوه رتبهبندی نشریات را منتشر کند تا به قانونگذاران کمک کند تا درک بهتری داشته باشند و اعتماد بیشتری به پلتفرم ایجاد کنند.
این پلتفرم که طی سال گذشته تعدادی از سیاستمداران هندی را به این پلتفرم جذب کرده است، به کاربران اجازه می دهد تا با انتشار متقابل افکار خود به زبان های مختلف، به تعداد زیادی از کاربران دسترسی پیدا کنند.
راداکریشنا همچنین گفت که کو در حال قدردانی از روشهای جدید، از جمله web3، برای درآمدزایی از این پلتفرم است.