
Zoomo، یک استارت آپ استرالیایی که دوچرخه های الکترونیکی را برای کارگران تامین کننده تولید می کند، برای تکمیل سری B خود، 20 میلیون دلار سرمایه اضافی جمع آوری کرده است.
در ماه نوامبر، این شرکت 60 میلیون دلار سهام و بدهی برای سری B خود جمع آوری کرد که از آن برای تأمین مالی توسعه نرم افزار بیشتر و وسایل نقلیه توسعه بیشتر استفاده کرد. وجوه اضافی، که مجموع بودجه Zoomo را به 101.5 میلیون دلار میرساند، برای بسیاری از اهداف مشابه، بهویژه استخدام اعضای تیم بیشتر در سراسر جهان و سرمایهگذاری در پیشنهادات مدیریت ناوگان و خودروی اضافی، برای مکانیکها و مشتریان نیز استفاده خواهد شد. مینا نادا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Zoomo، به TechCrunch گفت: در مورد توسعه اپلیکیشن end rider.
این استارتآپ همچنین به توسعه و پیادهسازی دوچرخههای الکترونیکی با کارایی بالا، Zoomo One ادامه میدهد و در حال سرمایهگذاری در اشکال جدید وسایل نقلیه و لوازم جانبی است.
Zoomo دوچرخه های الکترونیکی خود را به عنوان یک اشتراک هفتگی انعطاف پذیر برای کارگران کنسرت با قیمتی بین 20 دلار در هفته تا 35 دلار در هفته در ایالات متحده ارائه می دهد که شامل خدمات و پشتیبانی می شود. اگر یکی از کارمندان یک کنسرت با مشارکت یکی از شرکت های تحویل بر اساس برنامه هایی مانند UberEats یا DoorDash، اغلب این قیمت ها ارزان تر است. همچنین ناوگان دوچرخه های الکترونیکی (و موتور سیکلت های تولید شده از کشورهای ثالث در برخی بازارها) و همچنین نرم افزار مدیریت ناوگان را برای مشتریان شرکتی مانند دومینو ارائه می دهد.
از زمان تأسیس Zoomo در سال 2017، آن را به 16 شهر در شش کشور در آمریکای شمالی، آسیا-اقیانوسیه و اروپا گسترش داده است که اسپانیا، فرانسه و آلمان تنها در سال گذشته به این فهرست اضافه شدند. این استارتآپ میگوید درآمد آن در سراسر جهان چهار برابر شده است و کسبوکارش در سال 2021 20 برابر شده است، اما مشخص نیست که چرا.
نادا در بیانیهای گفت: «2021 سال متحولکنندهای برای Zoomo بوده است، زیرا شاهد بودیم که کسبوکارها و مدیران ناوگان، علاوه بر کارکنان کنسرت، از پلتفرم نوآورانه ما بهرهمند شدند.» «2022 سالی است که در آن ما سرعت کسبوکار را افزایش میدهیم… در Zoomo، دنیایی را در دهه آینده میبینیم که در آن هر تحویل تا آخرین مایل با یک وسیله نقلیه الکتریکی سبک که توسط اکوسیستم Zoomo نگهداری میشود، تکمیل میشود. سرمایه گذاران ما به ما کمک خواهند کرد تا قدمی برای تحقق این امر برداریم.”
جمعآوری کمک مالی توسط صندوق مشارکتی رهبری شد و سرمایهگذاران استراتژیک MUFG Innovation Partners، SG Fleet، Akuna Capital و Wind Ventures نیز به حلقه پیوستند. این اولین باری است که Zoomo بودجه استراتژیک ارائه میکند و پتانسیل مشارکتها و ابتکارات مفید آینده را بهویژه در آمریکای لاتین و ژاپن برجسته میکند – Wind واحد سرمایهگذاری مخاطرهآمیز COPEC، یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی و جنگلداری در LatAm، و MUFG است. VCarm شرکتی از استراتژی نوآوری باز گروه مالی میتسوبیشی UFJ است.