سازنده عینک AR Nreal در 12 ماه 200 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است

سازنده عینک AR Nreal در 12 ماه 200 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است

استارتاپ واقعیت افزوده چینی Nreal در حال راه اندازی است. این شرکت که امیدوار است با ساخت عینک‌های هوشمند روشن و سبک وزن AR را به توده‌ها برساند، به تازگی 60 میلیون دلار در دور توسعه سری C دریافت کرده است که مجموع بودجه خود را در 12 ماه گذشته به 200 میلیون دلار رسانده است.

سرمایه گذاری جدید توسط علی بابا رهبری می شود که از لحاظ تاریخی یک سرمایه گذار شرکتی عملی تر اما کمتر فعال نسبت به رقیب اصلی خود، Tencent بوده است. این غول تجارت الکترونیک چینی به دلیل به دست آوردن سهام کنترلی در استارت آپ ها که به طور بالقوه می تواند مکمل اکوسیستم خرده فروشی غول پیکر آن باشد، شهرت دارد.

با این حال، سرمایه گذاری علی بابا در Nreal صرفاً مالی است. در تئوری، این دو می توانند هم افزایی استراتژیک ایجاد کنند. می توان به راحتی تصور کرد که علی بابا Nreal را با دستگاه های بازی و پخش ویدیوی خود متصل می کند یا حتی باعث می شود که عینک های هوشمند را برای میلیون ها نفر از مسافران غذا تولید کند – که اخیراً شروع به استفاده از کلاه ایمنی با کنترل صدا کرده اند. اما با شروع سرکوب ضد انحصار در چین، غول‌های فناوری در این کشور بدون شک نسبت به سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند به عنوان تشویق رقابت ناعادلانه تلقی شود، محتاط‌تر شده‌اند.

بعلاوه، Nreal، که توسط مجیک لیپ چی خو کهنه کار تاسیس شد، در حال حاضر یک باشگاه از شرکای قابل توجه وجود دارد. برخی از سرمایه گذاران استراتژیک آن عبارتند از نسخه جدید چینی خودروهای برقی Nio، اپلیکیشن ویدیوی کوتاه کوآیشو، دشمن TikTok در چین و پلتفرم پخش ویدئو iQIYI با پشتیبانی Baidu. کوالکام یک سرمایه گذار نیست، اما پردازنده های پیشرفته اسنپدراگون را در اختیار سازنده سخت افزار قرار می دهد و از نزدیک با آن برای ایجاد یک اکوسیستم برای توسعه دهندگان همکاری می کند. Nreal همچنین توسط سرمایه گذاران نهادی برجسته، از جمله Sequoia China، Jack Ma’s Yunfeng Capital، موسس شیائومی Shunwei Capital Lei Jun، و غول های سهام خصوصی Hillhouse، CPE و CICC Capital حمایت می شود.

اگرچه Nreal در چین مستقر است، اما بر بازار داخلی خود متمرکز نیست، اما در عوض ابتدا اشتهای مصرف کنندگان را در شش کشور خارج از کشور از جمله ژاپن و ایالات متحده آزمایش کرد. سازنده عینک های هوشمند برای تبلیغ دستگاه های خود به مشارکت با اپراتورهای محلی متکی است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، Verizon به فروش عینک واقعیت ترکیبی Nreal کمک می کند، که نسبتاً مقرون به صرفه با قیمت 600 دلار است و می تواند در یک دستگاه اندرویدی سازگار با 5G گنجانده شود.

با درآمد حاصل از آخرین دور خود، Nreal سرانجام امسال وارد چین خواهد شد. بودجه همچنین صرف تحقیق و توسعه و گسترش اکوسیستم محتوا و برنامه های کاربردی می شود که برای درک مصرف کننده بسیار مهم است.

چین در مسابقات AR/VR ایالات متحده را تماشا می کند و از آن یاد می گیرد