
اگر در افزایش سرمایه موفق هستید، سرمایه گذاران با شما به صندلی مسافر رفته اند و آماده سفر هستند.
این احتمالا یک سفر طولانی است، با میانگین زمان نقدینگی حدود پنج تا هفت سال. با توجه به IPO های بعدی این زمان طولانی تر می شود. در طول این سفر طولانی، سرمایه گذاران چیزی بیشتر از ایجاد بازده در پایان سفر می خواهند.
سرمایه گذاران می خواهند سود ببرند و شبکه های شخصی و حرفه ای آنها در طول سفر. آنها یک اثر هاله می خواهند.
وقتی مردم برای یک معامله گرد هم می آیند، می خواهند این معامله پول درآورد. وقتی محصولی را توصیه می کنند، می خواهند محصول فوق العاده باشد. سرمایه گذاران معمولاً درک عمیقی از ارزش یک رابطه دارند، بنابراین می خواهند در طول سفر طولانی برای خود و دیگران مثبت اندیشی کنند.
روابط و ارتباطات را با سهامداران خود طراحی کنید تا از شبکه های شخصی گسترده سرمایه گذاران بهره مند شوید. سرمایه گذاران خوشحال خواهند شد که حامیان شما باشند و به عنوان توسعه دهنده اصلی تیم بازاریابی شما برای رشد خدمت کنند.
در اینجا نحوه کمک به سرمایه گذاران برای عرضه شرکت خود به بازار آمده است.
لحظات مشترک ایجاد کنید
برای اولین بار، بنیانگذاران معمولاً در زمان مناسب برای ارسال بهروزرسانیها برای سهامداران عجله دارند و در شرایط سخت مملو از وحشت هستند. بهروزرسانیهای سهامداران باید در مورد قدرت، سود، زیان، نگرانیها و ریسکها اطلاع دهند، اما مهمترین عملکرد آنها این است که نامزدی. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاران می خواهند بخشی از سفر باشند و در مورد آن به دیگران بگویید. به روز رسانی سهامداران عالی به مردم چیزی برای صحبت کردن می دهد.
اگر روابط و ارتباطات خود را طوری طراحی کنید که به نفع شبکه های شخصی سرمایه گذاران باشد، آنها خوشحال خواهند شد که حامیان شما باشند.
قبل از ارسال ایمیل ماهانه بعدی خود، به دنبال راه هایی برای درج لحظات مشترک در به روز رسانی خود باشید. فرض کنید در حال ساختن نرم افزاری برای نوع جدیدی از باشگاه هوشمند خانه هستید. آیا سرمایه گذاران شما به اشتراک می گذارند که شما به 500 کاربر رسیده اید؟ این برای شما عالی است، اما برای دیگران چندان جالب یا مفید نیست.
اما ممکن است دادههایی داشته باشید که نشان میدهد تنها 20 درصد از بزرگسالان میتوانند یک pull-up انجام دهند – یک واقعیت جالب که مردم میتوانند با شبکههای خود به اشتراک بگذارند. شاید یک کد تخفیف یا هدیه منحصربفرد داشته باشید که آنها بتوانند به یکی از اعضای خانواده یا همکارشان بدهند – حتی بهتر است. یک واقعیت برای به اشتراک گذاشتن یا یک پیشنهاد انحصاری را وارد کنید و خواهید دید که آنها این خبر را منتشر می کنند.
به آنها یک آزمایش بدهید
خرده فروشان با رشد خوب اغلب با تغییر محتوا و حتی محصولات خود بر اساس تقاضا، آزمایش می کنند. آزمایشها معمولاً بر اساس کانال تقسیمبندی میشوند. به عنوان مثال، می توانید سرعت به روز رسانی رسانه های اجتماعی را برای تعیین فرکانس و زمان بهینه تغییر دهید. آزمایشهای خوبی را نیز میتوان با حجم نمونه کوچک اما معرف انجام داد – در نظر داشته باشید که به سراغ ۱۵ نفری بروید که فضای WeWork را با آنها به اشتراک میگذاریم و از همه بپرسید که آیا محصول جدید شما را میخرند یا خیر.