
به نظر می رسد سرمایه گذاران در استارت SES از اولین گزارش درآمد آن کاملا راضی هستند. این شرکت در ماه فوریه از طریق ادغام SPAC وارد بورس شد و در کمال تعجب، زیان را گزارش کرد.
و به نظر نمی رسد که سرمایه گذاران او برایشان مهم باشد. سهام آن، در حالی که هنوز زیر ادغام SPAC معامله میشود، در زمان نگارش این مقاله با 16.7 درصد افزایش به 6.15 دلار رسید و از سودهای گستردهتر بازار در اوایل روز پیشی گرفت.
این شرکت در سه ماهه اول زیان عملیاتی 19.2 میلیون دلاری را گزارش کرد. هزینه های عمومی و اداری بیشتر از آن، 15.1 میلیون دلار، در حالی که تحقیق و توسعه 4.1 میلیون دلار دیگر مصرف کرده است. زیان خالص 27 میلیون دلاری یا 0.12 دلاری به ازای هر سهم را گزارش کرد.
در پایان سه ماهه، SES 426 میلیون دلار پول نقد داشت و انتظار دارد باند کافی برای ورود به تولید تجاری در سال 2025 داشته باشد.
همه استارتآپهایی مانند SES در حال ضرر دادن هستند و به نظر میرسد این شرکت به اندازه کافی ضرر میکند تا در رقابت باقی بماند، اما به اندازهای نیست که ذخایر خود را قبل از داشتن یک محصول تجاری بسوزاند. توسعه و تجاری سازی باتری جدید یک بازی طولانی و پرهزینه است و به نظر می رسد سرمایه گذاران از ترازنامه SES راضی هستند. اگر بیش از حد خرج کند، البته در خطر ورشکستگی قرار خواهد گرفت. و اگر به اندازه کافی خرج نکند، با خطر عقب افتادن از رقبای خود مواجه خواهد شد.
همچنین به نظر میرسد سرمایهگذاران به دیگر استارتآپهای باتریدار که در سال گذشته از طریق SPAC عمومی شدند، پاداش میدهند، از جمله Solid Power که 10 درصد رشد کرد و QuantumScape با رشد 13 درصدی.
موازنه کل هزینه ها نسبت به تحقیق و توسعه نشان می دهد که در حالی که کار بر روی فناوری فلز لیتیوم ادامه دارد، مقدار فزاینده ای از ذخایر نقدی شرکت صرف ساختن تاسیسات بزرگتر در مسیر تولید تجاری می شود.
در واقع، در مصاحبه ای در اوایل این هفته، مدیرعامل Qichao Hu به TechCrunch گفت که این شرکت به توسعه وب سایت Shanghai Giga و یک مرکز دیگر در کره که در اوایل سال جاری اعلام شد، ادامه می دهد. کارخانه شانگهای در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه 0.2 گیگاوات ساعت دارد که هو می گوید برای کاری که آنها در حال حاضر انجام می دهند “بیش از اندازه کافی” است.
او گفت: «در ماه مارس، ساخت سلولهای هیوندای و هوندا را از تأسیسات خود در شانگهای و برای جنرال موتورز از کارخانهای در کره آغاز کردیم.
شرکت این سلول ها را به صورت داخلی آزمایش می کند و سپس داده ها را با شرکا به اشتراک می گذارد. تا سه ماهه اول سال آینده، هو انتظار دارد تحویل سلولها را مستقیماً به شرکتهای خودروسازی آغاز کند تا آنها بتوانند آزمایشهای خود را انجام دهند.