
ریویان خاطرنشان کرد که زیان آن در سه ماهه اول تقریباً چهار برابر شد زیرا این سازنده خودروهای الکتریکی با محدودیتهای زنجیره تامین و گلوگاههای تولید برای عرضه خودروهای الکتریکی خود به بازار دست و پنجه نرم میکرد.
ریوین که اکنون پیکاپ R1T و شاسی بلند R1S خود را به مصرف کنندگان و ون الکتریکی تجاری آمازون EDV تحویل می دهد، در سه ماهه اول 1.59 میلیارد دلار ضرر خالص گزارش کرده است، در مقایسه با 414 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته. این شرکت همچنین در سه ماهه اول زیان 1.77 دلاری به ازای هر سهم با درآمد 95 میلیون دلاری گزارش داد.
بر اساس تعدیل، ریوین از دست دادن 1.43 دلار به ازای هر سهم برای سه ماهه اول خبر داد. این نتایج، به ویژه از نظر درآمد، فراتر از انتظارات تحلیلگران بود. بر اساس گزارش Yahoo Finance، تحلیلگران انتظار دارند که Rivian در سه ماهه اول سال 2022 ضرر 1.44 دلاری به ازای هر سهم (تعدیل شده) را با درآمد 130.5 میلیون دلاری گزارش کند.
علیرغم ارقام ناامیدکننده، سهام ریوین در معاملات پس از بازار بیش از 7 درصد افزایش یافت، شاید به این دلیل که سرمایه گذاران به برخی از اخبار خوشبوتر برای بدست آوردن درآمدهای سه ماهه اول پایبند بودند.
ریوین بر هدف خود برای ساخت 25000 خودرو در سال 2022 تاکید کرد و هدف خود را برای داشتن بیش از 10 درصد از بازار جهانی اعلام کرد.
این خودروساز تا حدودی تمایلی به دیدن آینده درخشان خود نداشت و در نامه ای به سهامداران هشدار داد که محدودیت ها در زنجیره تامین نیمه هادی ها و سایر قطعات به عنوان یک گلوگاه مهم عمل می کند.
این شرکت گفت: “از 31 مارس 2022، ما مجبور شدیم تولید را برای دوره های طولانی تر از حد انتظار متوقف کنیم، که منجر به از دست دادن تقریباً یک چهارم زمان تولید برنامه ریزی شده به دلیل محدودیت های تامین کننده شد.”
این خودروساز برقی در سه ماهه اول 2553 دستگاه خودرو ساخته و 1227 دستگاه را تحویل داده است که به این معنی است که برای رسیدن به هدف خود باید تولید خود را تا پایان سال 10 برابر کند. این در مقایسه با 909 وسیله نقلیه تحویل شده توسط Rivian در سه ماهه چهارم سال گذشته، برای اولین بار به عنوان یک شرکت سهامی عام است.
ریویان گفت که تقاضا از عرضه جلوتر است، با بیش از 90,000 سفارش در ایالات متحده و کانادا برای پیکاپ الکتریکی باتری R1T و 10,000 سفارش برای R1S SUV. برای این منظور، سیستم رزرواسیون جدیدی راه اندازی خواهد کرد که از پیکربندی خودروی خود در نزدیکی تاریخ تحویل توسط مشتریان جلوگیری می کند.
انتظار میرود که این شرکت تابستان امسال وارد کارخانه دوم شود، جایی که در نهایت خودروهایی را بر روی پلت فرم آینده R2 خود تولید خواهد کرد، “یک SUV سایز متوسط مقرون به صرفه تر که هدف آن بازارهای جهانی است.” تسهیلات 5 میلیارد دلاری در جورجیا بزرگترین بسته محرک 1.5 میلیارد دلاری ایالت تا به امروز را دریافت کرد.
در همین حال، ریوین گفت که اولویت اصلی او افزایش تولید در کارخانه خود در نرمال، ایلینویز است، جایی که قصد دارد در تابستان امسال شیفت دوم را معرفی کند. این دو کارخانه با هم به ظرفیت تخمینی سالانه 600000 خودرو افزایش خواهند یافت.
ریوین که در ماه نوامبر به عنوان یک شرکت سهامی عام با ارزش بازار بالاتر از فورد و جنرال موتورز شروع به کار کرد، سهام خود را در سقوط آزاد این هفته ثبت کرد، زمانی که فورد 8 میلیون سهم را پس از انقضای سهام داخلی خود در روز یکشنبه فروخت.