منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • سونی و هوندا از برنامه هایی برای تولید و فروش مشترک خودروهای برقی رونمایی کردند

سونی و هوندا از برنامه هایی برای تولید و فروش مشترک خودروهای برقی رونمایی کردند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
سونی و هوندا از برنامه هایی برای تولید و فروش مشترک خودروهای برقی رونمایی کردند

شوخی مورد علاقه کنونی سونی، خودروساز است و امروز اعلام کرد که یادداشت تفاهمی (MOU) با خودروساز واقعی هوندا امضا کرده است تا این ایده را مورد بحث و توسعه قرار دهد. این دو شرکت مشترکاً اعلام کرده‌اند که رسماً قصد خود را برای راه‌اندازی یک جوینت ونچر در سال جاری با تمرکز بر توسعه و فروش خودروهای الکتریکی جدید و همچنین توسعه و راه‌اندازی «پلتفرم متحرک» جدید برای استفاده با وسیله نقلیه جدید.

بر اساس طرح فعلی که سرمایه‌گذاری مشترک جدید چگونه خواهد بود، سونی تخصص خود را در زمینه «تصویربرداری، حسگرها، ارتباطات راه دور، شبکه‌سازی و سرگرمی» به کار می‌گیرد، در حالی که هوندا در واقع چیزهایی را برای خودروها فراهم می‌کند. “شرکت جدید” ایجاد شده توسط این دو پشت همه چیز خواهد بود – از طراحی و توسعه گرفته تا فروش خودروهای الکتریکی جدید، اما هوندا از طرف آنها خودرو تولید خواهد کرد. سونی برای استفاده از این شرکت جدید یک محصول متحرک عرضه خواهد کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود (که تقریباً به طور قطع با توجه به مراحل اولیه این بحث ها تغییر خواهد کرد)، سرمایه گذاری مشترک فروش اولین خودروهای خود را در سال 2025 آغاز خواهد کرد.

سونی در حال حاضر حداقل سه لحظه هیجان انگیز مختلف برای نشان دادن عشق خود به خودروساز بودن دارد که هر کدام در نمایشگاه سالانه فناوری CES. او با ارائه یک خودروی مفهومی به نام Vision-S در نمایشگاه 2020 همه را شگفت زده کرد، سپس جزئیات بیشتری را در سال 2021 به اشتراک گذاشت، از جمله ویدئوهایی از یک نمونه اولیه در حال رانندگی هم در پیست و هم در جاده های عمومی. اخیراً، این شرکت علاوه بر سدان اصلی، مفهومی برای شاسی‌بلند Vision-S رونمایی کرد و گفت که شرکت جدیدی به نام Sony Mobility Inc. را راه‌اندازی خواهد کرد تا بر روی «تحقیق» تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی خود تمرکز کند.

بخشی از این “سرویس تحرک” شاید در زمینه چیزی که سونی با مفاهیم EV خود روی آن تمرکز کرده است، جالب ترین باشد. اینها شامل داشبوردهای تزئین شده با نمایشگر و تاکید بر اتصال و سرگرمی برای مسافران داخل هواپیما می باشد. سونی آشکارا در این زمینه‌ها موفق است، اما به دلیل رابط‌های کاربری و نرم‌افزارش نیز شناخته شده نیست (کاربران دوربین‌ها و گوشی‌های سونی می‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم)، بنابراین چگونگی تأثیر آن یک علامت سؤال بزرگ است.

سه مفهوم سمپاشی متوالی در CES رونمایی شد، که شرکت‌های خودروسازی تولید نمی‌کنند – به‌ویژه در نمایشگاهی که به عنوان بزرگترین نمایشگاه بخاری تا به حال شناخته می‌شود. به طور مشابه، یک یادداشت تفاهم اغلب چیزی بیش از یک توافق رسمی برای دو شرکت بزرگ برای تفکر خلاقانه با هم نیست. اما دود بسیار زیادی در اینجا انباشته شده است، و حداقل این یادداشت تفاهم دارای جدول زمانی مشخصی است که باید مراقب زمان دقیق تر بودن آن بود.

سونی جزئیات بیشتری از سدان مخفی Vision-S خود را فاش می کند