
ساحل منصوری، یک فروشنده، نمی خواهد صنعت او توسط فروشندگان تعریف شود. بنیانگذار Bravado را در سال 2017 راهاندازی کرد تا ببیند وقتی متخصصان فروش را در جامعه آنلاین برای یادداشتهای تجاری، داستانهای ترسناک و اسرار گرد هم میآورید چه اتفاقی میافتد. چهار سال طول کشید تا راه اندازی شود تا به 10000 کاربر برسد و سپس تنها 12 ماه پس از سنگ بنای آن به سرعت به 200000 عضو رسید.
نقطه قوت پلتفرم از نظر او این است که سعی نمی کند با چالش های فروش نرم افزار مقابله کند. به جای ساخت ابزار پشتیبانی فروش دیگری، جامعه ای را ایجاد می کند که در آن افراد می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و در واقع یاد بگیرند. کمتر به بهینه سازی تعداد معاملات در روز و بیشتر به شفافیت نرخ پرداخت در صنعت فکر کنید.
منصوری گفت: شما حاضر می شوید، سهمیه می گیرید، لیست مجریان را می گیرید و به شما می گویند این را بفهمید. “به معنای واقعی کلمه اینگونه تمرین می کنید.”
او گفت: “من نمی خواستم فروشندگان را در شغلم بهتر کنم، می خواستم کل حرفه را ارتقا دهم و نحوه درک و نحوه انجام آن را تغییر دهم.” امروزه، این شرکت دارای سه محصول اصلی است: یک جامعه خصوصی برای مشاوره، یک نمونه کار فروشنده برای نشان دادن کار به عنوان بهترین معاملات، و اخیراً بازاری برای یافتن مشاغل جدید و مقایسه پاداش.
برای گسترش منابع خود در داخل و خارج، براوادو به TechCrunch می گوید که در سری B، به رهبری تایگر گلوبال و با حضور 250 فرشته، از جمله مارک پینکوس، بنیانگذار Zynga، لنی رازیکی، پاکی مک کورمیک و ساحل بلوم، 26 میلیون دلار جمع آوری کرده است. سرمایه گذاران موجود Redpoint Ventures، XYZ Ventures، Freestyle Capital و Precursor نیز شرکت کردند.
این دایره به دو دلیل قابل توجه است: انبوه سرمایه براوادو و سرمایه گذار پیشرو. بیایید با اولی شروع کنیم: از آنجایی که هدف یک استارت آپ، تنوع بخشیدن به فروش و جذب طیف وسیع تری از افرادی است که در این حرفه پیشرفت می کنند، عاقلانه است که یک استارتاپ برای اولین بار از بیش از 100 سرمایه گذار پول بگیرد، فرشته هایی که زن هستند. یا افراد رنگین پوست
حالا بیایید به ببر در اتاق بپردازیم. هجوم جدید در زمانی اتفاق میافتد که استارتآپها در حال تغییر جهتگیری در پسزمینه رکود هستند. افزایش دور بعدی امری مسلم نیست و برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که لیستی با ضرب الاجل دریافت کنند، احتمالاً با همان شرایطی که حتی چند ماه پیش می توانستند به دست آورند، نخواهد بود. برخی از بنیانگذاران می گویند که آنها برآوردهایی را با تخفیف تا 50 درصد پذیرفته اند.
اگرچه منصوری از دادن رتبه خاصی به براوادو برای این دور خودداری کرد، اما گفت که با Tiger Global همراه شد، اگرچه این پیشنهادی برای رتبه بندی 20٪ کمتر از سایر برگه های سررسید ارائه شده توسط High Venture Capital بود. (اگر کس دیگری هم همین کار را کرده است، می خواهم بدانم پس بگو).
سرمایه گذاری و خرید جدید Bravado تنها چند ماه پس از کسب اولین دلار درآمد این شرکت سالانه انجام شد. در پایان سال 2021، Bravado بازار کار خود را راه اندازی کرد تا به شرکت های شرکتی کمک کند تا استعدادهای جدید پیدا کنند. این استارت آپ به من می گوید که اولین خرید خود را در یک معامله برای خرید CompGauge انجام داده است، پلتفرمی که داده های فروش را در اختیار متخصصان فروش قرار می دهد. او این ایده را به محصول بازار خود اضافه می کند تا مردم نه تنها کنسرت های جدیدی را افتتاح کنند، بلکه تصمیم بگیرند که آیا این پیشنهاد اولیه خوب است یا خیر.
بازار Bravado به او کمک می کند تا 20٪ از حقوق اولیه خود را دریافت کند، به او کمک می کند تا شغلی پیدا کند و از 30000 کارفرما برای پلتفرم دسترسی به فناوری هزینه دریافت می کند. با در نظر گرفتن این مدل، درآمد سالانه این استارتاپ از 0 میلیون دلار به 4 میلیون دلار در هفت ماه اول رسیده است، خط سیری که منصوری میگوید از زمان صرف سالها براوادو برای ایجاد یک پایگاه مصرفکننده رایگان ناشی میشود.
استارت آپ هنوز سودی ندارد.
Bravado به شدت به بازار درآمدزایی خود متکی است، که می تواند آن را در بحبوحه نزول بازار در معرض خطر قرار دهد. در موج اولیه تعدیل فناوری COVID-19، نقش های فروش و موفقیت مشتری بیشترین آسیب را از این کاهش ها وارد کرد. کمبود تقاضا به معنای عدم نیاز فروشندگان برای پاسخگویی به این تقاضا است.
منصوری معتقد است که هر چه درآمد در اولویت قرار می گیرد، نقش های فروش همچنان مهم خواهند بود. وی افزود: «در اصل، دو شغل واقعاً مهم در هر شرکتی وجود دارد، یعنی اینکه شما یا محصول را ایجاد می کنید یا آن را می فروشید.