برای سرمایه گذاران، یک عامل تقریباً همیشه سر و گردن بالاتر از بقیه است: TAM شما (بازار هدف مشترک) باید حداقل 1 میلیارد دلار را بشکند.
اما در کنار یک بازار هدف بزرگ، سرمایه گذاران همچنین می خواهند ببینند که شما مشتریان فعلی دارید، حتی اگر تعداد کمی وجود داشته باشند که واقعاً محصول شما را دوست دارند.
با این حال، برقراری ارتباط بین مشتریان فعلی شما (گوه) و پتانسیل بلندمدت شما به عنوان یک شرکت (TAM) می تواند بسیار پیچیده باشد.
در مرحله اولیه TechCrunch در این ماه، با شرکای Felicis Ventures، Viviana Faga و Niki Pezeski صحبت کردیم تا در مورد مقیاس بندی، انطباق محصول و اینکه چرا “10 برابر بهتر بودن” نسبت به اپراتورهای قبلی بسیار مهم است، صحبت کردیم.
پایبندی محصول به بازار
استارتآپها باید بتوانند نشان دهند که کاربرانی دارند که محصولشان را دوست دارند. اما واقعاً “عشق” به چه معناست؟
فاگا و پزسکی بر این باورند که استارتآپها به چارچوبی برای اندازهگیری فشار اولیه خود برای مخاطبان خاص نیاز دارند. آنها پیشنهاد می کنند که با اولین گروه از کاربران خود نظرسنجی انجام دهید تا بپرسید اگر محصول دیگر وجود نداشت چه احساسی خواهند داشت. هر چیزی زیر آستانه 50 درصد – به عبارت دیگر، از هر دو کاربر یک نفر باید در صورت توقف وجود این محصول ناراحت شود – برای رفتن به مرحله بعدی به اندازه کافی خوب نیست.
حتی در آن زمان، آنها هشدار می دهند، مهم است که قبل از حرکت، روی جایگاهی که برای آن می سازید متمرکز بمانید.
فاگا بنیانگذاری را توصیف کرد که در حال حاضر با او کار میکند که در فضای زیبایی میسازد و آنها علاقهمند هستند آنچه را که میسازند در بازار CPG اعمال کنند.
او توضیح داد: “ما مجبور شدیم یک قدم به عقب برگردیم و بگوییم “بیا زیبایی داشته باشیم.” “بیایید این کار را واقعاً خوب انجام دهیم. بیایید آن را تکرار کنیم. بیایید آن را مقیاس کنیم. و سپس این به شما این حق را می دهد که به فضای CPG بروید، زیرا اتفاقی که خواهد افتاد این است که فضای CPG می تواند شما را به مسیری کاملا متفاوت ببرد. در نهایت می توانید به آنجا برسید، اما ابتدا زیبایی را خواهید داشت. واقعا خوب انجامش بده این نموداری را به شما می دهد که بالا و درست است و واقعاً سرمایه گذاران زیادی را هیجان زده می کند.”
همانطور که روی جایگاه خود متمرکز می شوید و برای رسیدن به آستانه 50٪ از کاربرانی که نمی توانند بدون محصول شما کار کنند، تلاش می کنید، توجه زیادی به امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) خود داشته باشید. با استفاده از این، گروهی از کاربران را پیدا کنید که به محصول شما 9 از 10 امتیاز می دهند و هزینه آن را از آنها دریافت کنید. اگر NPS شما به دو کاهش پیدا کند، شما با بازار محصول مطابقت ندارید.