
ایجاد پروتئین های جایگزین در چند سال اخیر توجه زیادی را از سوی سرمایه گذاران به خود جلب کرده است و به نظر می رسد این روند همچنان ادامه دارد. جدیدترین استارتآپ با اخبار مالی، Next Gen Foods، خالق گیاه جایگزین گوشت مرغ TiNDLE است. این شرکت امروز اعلام کرد که 100 میلیون دلار در سری A جمع آوری کرده است که برای توسعه سریع در ایالات متحده و در مرکز تحقیق و توسعه خود در سنگاپور که در حال حاضر در دست ساخت است، استفاده خواهد شد.
Next Gen Foods میگوید این بزرگترین سری A است که تا کنون توسط یک شرکت گوشتی گیاهی بر اساس دادههای Pitchbook ساخته شده است. TechCrunch برای اولین بار در فوریه 2021، 10 میلیون دلار را به عنوان اولین بار به غذای نسل بعدی پرداخت و تنها پنج ماه بعد، 20 میلیون دلار گسترش داد.
سری A این شرکت که مجموعاً 130 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است، شامل سرمایه گذاران جدید Alpha JWC، EDBI و MPL Ventures و همچنین سرمایه گذاران بازگشتی مانند Temasek (از طریق پلتفرم کاملاً تحت مالکیت آسیای پایدار غذا)، GGV Capital، K3 Enterprises و بیت X Bites. سرمایه جدید برای تقویت گسترش TiNDLE در تمام 50 ایالت استفاده خواهد شد.
مانند سایر برندهای پروتئین جایگزین، از جمله غذاهای غیرممکن و فراتر از گوشت، نکست جن فودز از طریق مشارکت با سرآشپزهایی که قبل از انتقال به کانال های توزیع دیگر مانند فروشگاه های مواد غذایی، غذاها را در رستوران های خود تهیه و سرو می کنند، آگاهی از برند را ایجاد می کند. در حال حاضر در رستوران های سانفرانسیسکو، لس آنجلس، ناپا، نیویورک و فیلادلفیا در دسترس است و برنامه های بیشتری از جمله میامی و آستین در نظر گرفته شده است.
از امروز، توزیع کنندگان در ایالات متحده می توانند TiNDLE را از طریق DOT Foods، یکی از بزرگترین توزیع کنندگان مواد غذایی در ایالات متحده، سفارش دهند. همچنین از طریق FoodServiceDirect.com و Cheetah برای رستوران های واقع در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در دسترس است.
بنیانگذار و مدیرعامل آندره منزز می گوید TiNDLE که با ترکیبی از مواد گیاهی مانند روغن آفتابگردان ساخته شده است، قبلاً توانایی خود را در کار در انواع غذاها از طریق راه اندازی در سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو، ابوظبی، کوالالامپور ثابت کرده است. ، دبی و آمستردام.
منزز گفت که گسترش سریع بین المللی مواد غذایی بعدی با مدل سبک و دارایی آن تضمین شده است. نکست جن فودز به جای ایجاد امکانات تولید خود، با شرکای تولیدی در هر یک از بازارهای خود، از جمله ایالات متحده، در روابطی که منزز با اپل و فاکسکان مقایسه می کند، همکاری خواهد کرد.
«اگر کارخانه خودمان را میساختیم و همه کارها را خود انجام میدادیم، احتمالاً در حال حاضر آن را میساختیم و برای شروع اولین توسعه خود، استعدادها را استخدام میکردیم و احتمالاً تمام سرمایهای را که سهامداران روی ما سرمایهگذاری کردند، برای ساخت این تأسیسات سرمایهگذاری میکردیم. او گفت: برای ما، این برای مدل کسب و کار ما به اندازه کافی سریع یا مقیاس پذیر نیست، و ما معتقدیم که افرادی در سراسر جهان هستند که می توانند این کار را به خوبی انجام دهند.
Next Gen Foods مواد تشکیل دهنده، مواد تشکیل دهنده و دستور العمل ها را توسعه می دهد و سپس با شرکای خود قراردادهای تولیدی منعقد می کند و رویه های تضمین کیفیت را به اشتراک می گذارد تا اطمینان حاصل شود که هر یک از آنها از فرآیندهای مشابهی برای حفظ ثبات استفاده می کنند.
TiNDLE اولین برند Next Gen Foods است و قصد دارد لیست محصولات را از جمله دسته بندی های مختلف TiNDLE (مانند لقمه های از پیش آماده یا حراج) افزایش دهد. منزز گفت که در نهایت قصد دارد جایگزین هایی برای پروتئین حیوانی به غیر از مرغ معرفی کند، اما بعید است در دو سال آینده این اتفاق بیفتد زیرا اولویت او ابتدا گسترش حضور TiNDLE در ایالات متحده و سایر بازارهای بزرگ مانند برزیل یا چین است.
مرکز تحقیقات و توسعه مواد غذایی نسل بعدی با مشارکت مرکز نوآوری فناوری غذایی که توسط پلتفرم غذای پایدار آسیایی Temasek تأسیس شده است، توسعه می یابد. این شرکت قصد دارد دانشمندان پروتئین و فنآوران مواد غذایی را در سنگاپور (که به مرکز اصلی توسعه و تولید گوشت جایگزین تبدیل شده است)، اروپا و ایالات متحده استخدام کند.
در بیانیه ای، جنی لی، شریک مدیر عامل GGV Capital گفت: “رشد نسل بعدی مواد غذایی در کمتر از یک سال قابل توجه است، همانطور که تعهد مستمر آنها به بخشی از تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه تولید جهانی غذا نقش مهمی در مقابله با تاثیر تغییرات آب و هوایی ما مشتاقانه منتظر مرحله بعدی گسترش آنها در ایالات متحده و فراتر از آن هستیم.”