منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • شناور Talenthouse سرانجام 40 میلیون دلار خروجی برای EyeEm، تقریبا اینستاگرام در اروپا، نشان داد

شناور Talenthouse سرانجام 40 میلیون دلار خروجی برای EyeEm، تقریبا اینستاگرام در اروپا، نشان داد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
شناور Talenthouse سرانجام 40 میلیون دلار خروجی برای EyeEm، تقریبا اینستاگرام در اروپا، نشان داد

Talenthouse AG به عنوان یک گردآورنده تولیدکنندگان محتوا نامی برای خود دست و پا کرد که سپس توسط برندها برای کانال های رسانه های اجتماعی خودشان سفارش داده شد. به نظر می رسد که برندها نمی توانند اعتبار یکسانی داشته باشند، بنابراین آن را به این شکل می سازند. اما کسب و کار به خوبی پیش می رود، بنابراین Talenthouse در حال حاضر در SIX Swiss Exchange (THAG ticker) در پاسخ به این تقاضا برای ایجاد محتوا و توانایی استفاده از “اقتصاد سازنده” فهرست شده است.

این حرکت از دیدگاه استارت‌آپ‌های فناوری حائز اهمیت است، زیرا در ژوئن گذشته، New Value AG (تعداد با عنوان Talenthouse) استارت‌آپ عکاسی اجتماعی قدیمی EyeEm را خریداری کرد. هنگامی که در سال 2011 راه اندازی شد، تنها یک سال پس از اینستاگرام، اغلب در یک نفس در مورد آن صحبت می شد، اما بنیانگذاران EyeEm با پشتکار تکرار کردند که این مکانی است که سازندگان محتوای با کیفیت بالا و عکاسان می توانند کالاهای خود را بفروشند.

در زمان خرید، EyeEm در مجموع 24 میلیون دلار برای پشتیبانی از VC جمع آوری کرده بود. در آن زمان هیچ معامله ای «بیشتر سهام، پول کم» منتشر نشد.

اما بازارهای عمومی Talenthouse حقایق جالبی را نشان می دهد.

رومن شارف، یکی از بنیانگذاران Talenthouse، به من گفت: “سهام اصلی با حدود یک فرانک سوئیس معامله می شود و ما 400 میلیون سهم داریم. بنابراین ارزش بازار فردا از حدود 400 میلیون فرانک سوئیس شروع می شود. ما 37348490 میلیون سهم برای Eyeem به اضافه مقداری پول پرداخت کردیم. این سهام در قیمت فعلی سهم 37.3 میلیون دلار است. اما آزادی آنها تقریباً 40 میلیون دلار بود ، زیرا آنها نیز پول دریافت کردند.

Talenthouse که دفتر مرکزی آن در لندن است، دارای 14 میلیون عضو در برندهای مختلف از جمله EyeEm، Ello، Zooppa و Jovoto است. اعضای این برندها محتوایی تولید می کنند که می تواند توسط شرکت هایی مانند پی پال، نتفلیکس و نایک خریداری یا سفارش داده شود.

بر اساس گزارش یونسکو، اقتصاد سازندگان سالانه 2250 میلیارد دلار درآمد دارد که 30 میلیون نفر در سراسر جهان مشغول به کار هستند. به عنوان مثال، در یک کمیسیون سازمان ملل، Talenthouse 16700 درخواست از 142 کشور را برای کمپینی در مورد همه گیری کووید-19 پذیرفت.

در بیانیه ای، کلر مک کیو، مدیر عامل Talenthouse، گفت: “ما شرکت های درخشانی را در مجموعه خود به دست آورده ایم و توسعه داده ایم تا سازندگان ما ابزارهایی را داشته باشند تا بخشی از یک جامعه فعال باشند و در عین حال با موفقیت از مهارت های خود بهره مند شوند.”

شارف که طی یک تماس با من صحبت می‌کرد، افزود: «فضای SIX بازار مانند یک محیط سندباکس است که در آن یاد می‌گیریم چگونه مانند یک شرکت عمومی رفتار کنیم. و سپس به لیست NASDAQ می رویم، زیرا می دانید که Tanenhaus واقعاً در مورد اقتصاد خلاق است. و در دنیای آلمانی زبان، سرمایه گذاران واقعاً نمی دانند اقتصاد خلاق چیست. آنها هیچ ایده ای در مورد تیک توک ندارند.

Eyeem توسط Florian Meissner، Ramsey Rizk، Gen Sadakane و Lorenz Aschoff در سال 2011 ایجاد شد. عکاسان توانستند عکس های خود را از طریق پورتال برای فروش عرضه کنند و Eyeem بخشی از درآمد را حفظ کرد. اما در نهایت، این چهار بنیانگذار 1.7 درصد از شرکت خود را در اختیار داشتند.

از آن زمان، Meissner و Rizk روی اپلیکیشن Aware کار می‌کنند، یک سرویس تجزیه و تحلیل داده‌های سلامت، و همچنین با شرط‌بندی اولیه روی سرویس تحویل گوریل، به سرمایه‌گذاران فرشته تبدیل شده‌اند.