منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • طبق یک گزارش جدید، فیس بوک در حال از دست دادن علاقه به برنامه های پادکست خود است

طبق یک گزارش جدید، فیس بوک در حال از دست دادن علاقه به برنامه های پادکست خود است

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

آوریل گذشته، فیس بوک مجموعه ای از محصولات صوتی جدید، از جمله پشتیبانی از پادکست جدید و یک رقیب زنده از Clubhouse را معرفی کرد، که نشان می دهد تهدید سایر پلتفرم های صوتی را جدی تر می گیرد. در این گزارش آمده است: اکنون، تنها یک سال پس از اینکه فیس بوک تلاش خود را در زمینه پادکست و ویژگی های صوتی آغاز کرد، گزارش شده است که علاقه گزارش شده این شرکت به این فضا در حال محو شدن است.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، فیس بوک ظاهراً از تلاش خود در پادکست عقب نشینی می کند و به دنبال اولویت بندی سایر ابتکارات با همکاری شرکای پادکست خود است. به گفته منابع خود، فیس بوک اکنون بر روی دنبال کردن فرصت های دیگر با شرکای پادکست متمرکز شده است – مانند رویدادهایی در metaverse و تجارت الکترونیک. گفته می‌شود که شرکت مادر فیس‌بوک، متا، پروژه‌های ویدیوی کوتاه را بر دیگر طرح‌ها اولویت می‌دهد، احتمالاً به دلیل رقابت رو به رشد از سوی برنامه ویدیوی کوتاه محبوب TikTok.

سخنگوی متا در ایمیلی به TechCrunch گفت که این شرکت تعهد خوبی به ویژگی های صوتی خود می بیند و معتقد است صدا رسانه مهمی برای بیان است. این شرکت همچنین گفت که در حال دریافت بازخورد از سازندگان در مورد اینکه چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی می تواند بهبود یابد. متا جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

بلومبرگ خاطرنشان می کند که فیس بوک در نظر داشت یک برنامه آموزشی ایجاد کند تا سازندگان را در یک نقطه به پلتفرم خود بیاورد، اما هرگز موفق به تحقق این ایده نشد. علاوه بر این، از زمان حمایت مالی از کنفرانس پودکست در آگوست گذشته، فیس‌بوک از رویداد کنفرانس ماه گذشته حمایت نکرد و طبق گزارش‌ها، کارمند متا را برای شرکت در این رویداد نفرستاد. بلومبرگ همچنین گزارش می دهد که برخی از معاملات اولیه اتاق صوتی زنده فیس بوک تمدید نشده اند.

با این حال، رویکرد متا به متاورس در رابطه با شرکای پادکست خود تعجب آور نیست – به ویژه با توجه به تغییر نام تجاری اخیر شرکت مادر و تصمیم برای اولویت دادن به متاورس بر برخی چیزهای دیگر. به عنوان مثال، متا اخیرا اعلام کرد که امسال کنفرانس توسعه دهندگان F8 خود را برای تمرکز بر متاورس برگزار نخواهد کرد.

تلاش فیس بوک در زمینه صدا یک حرکت رقابتی یک سال پیش بود، زمانی که کلاب هاوس 4 میلیارد دلار ارزش داشت و اسپاتیفای و اپل بر بازار پادکست تسلط داشتند. اما زمان زیادی طول می کشد تا فیس بوک با اسپاتیفای و اپل رقابت کند، حتی اگر این شرکت پول زیادی برای تلاش های پادکست خود خرج کند. متاورس نیز گران خواهد بود – با توجه به اینکه متا در اوایل سال جاری اعلام کرد که تاکنون نزدیک به 10 میلیارد دلار از دست داده است، این سوال وجود دارد که متا تا چه زمانی می تواند سرمایه گذاری های خود را در اینجا تامین کند. و تازه شروع شده است.

در مورد بازار صوتی زنده، هنوز هم تا حد زیادی تحت سلطه Clubhouse و Twitter Spaces است که هر دو به توسعه ویژگی های بیشتر ادامه می دهند. محبوبیت صدای زنده در بحبوحه همه گیری افزایش یافته است زیرا مردم در سراسر جهان در خانه های خود قفل شده اند. اما از آنجایی که محدودیت‌ها در بسیاری از نقاط جهان برداشته شده و رویدادهای شخصی بازگشته‌اند، Clubhouse و Twitter Spaces در تلاش هستند تا با طراحی مجدد و بهبود پلتفرم‌های خود، کاربران را حفظ کنند.

به عنوان مثال، Clubhouse آزمایش یک ویژگی جدید بازی در اتاق را آغاز کرده است که برای تحریک مکالمه و کمک به افراد برای شناخت بهتر یکدیگر طراحی شده است. از سوی دیگر، توییتر همچنان به دسترسی بیشتر Spaces ادامه می دهد و ویژگی های جدیدی مانند Ticketed Spaces و امکان میزبانی فضا برای همه را عرضه می کند.

فیس بوک در حال سرمایه گذاری روی صدا با Soundbites کوتاه، پشتیبانی از پادکست و شبیه سازی Clubhouse است