
Dan O’Dowd، میلیاردر، بنیانگذار The Dawn Project و Green Hills Software، تنها در یک موضوع برای مجلس سنای ایالات متحده نامزد شده است. این بیکاری، تورم یا حتی آموزش نیست.
این در مورد ایمنتر کردن رایانهها برای مردم است که با ممنوعیت نرمافزار بتای Full Self Driving تسلا شروع میشود، که در حال حاضر حدود 100000 مالک به عنوان بخشی از یک مأموریت الهامگرفته از امنیت توسط رالف نادر به آن دسترسی دارند.
من امروز کمپین خود را برای مجلس سنای ایالات متحده راه اندازی کردم تا کامپیوترها را برای بشریت ایمن کنم. اولین خطری که من با آن دست و پنجه نرم می کنم این است @الون ماسکاستقرار بی پروا خطرناک @Tesla اتوموبیل های کاملاً خودران در جاده های ما، “اوداود در 19 آوریل توییت کرد.
این توییت شامل 60 ثانیه بود تبلیغی که ویدئویی از وسایل نقلیه مختلف تسلا مجهز به نرمافزار FSD نشان میدهد که تقریباً به عابران پیاده، دوچرخهسواران یا اشتباهات دیگری برخورد میکنند، در حالی که صدایی شوم خرابیها را توضیح میدهد و در یک نقطه میگوید: «بعضیوقتها به نظر نمیرسد تسلا نمیخواهد راننده آن را تحمل کند. بر فراز.” ”
به گفته وب سایت کمپین O’Dowd، این تبلیغ به صورت ملی پخش خواهد شد، که می تواند به یک گروه کاملاً جدید از کاربران ایده ای از محصول بدهد.
خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام تجاری خلبان خودکار عرضه می شوند. با 12000 دلار اضافی، مالکان میتوانند نرمافزار «خودران کامل» یا FSD را خریداری کنند – نرمافزاری که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بارها قول داده است که روزی قابلیتهای رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد.
FSD که دائماً در حال افزایش قیمت است و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است، سال هاست که به عنوان یک گزینه در دسترس است. با این حال، وسایل نقلیه تسلا خودران نیستند. FSD شامل ویژگی Habit Parking، و همچنین Autopilot Navigation، یک سیستم هدایت فعال است که وسیله نقلیه را از بزرگراه رمپ به خارج از سطح شیب دار هدایت می کند، از جمله تعویض و تغییر خط.
آخرین نسخه بتا FSD باید رانندگی در بزرگراه ها و همچنین در خیابان های شهر را خودکار کند. این هنوز یک سیستم کمک راننده سطح 2 است که راننده را ملزم به توجه، نگه داشتن دست روی فرمان و در دست گرفتن کنترل همیشه می کند. ویدیوهای متعددی که پاییز گذشته منتشر شد و تجربه مالکان را نشان میدهد، تصویری ترکیبی از قابلیتهای نرمافزار ارائه میدهد. در برخی ویدیوها، وسایل نقلیه با رانندگی در شهر کنار می آیند. در بسیاری از رانندگان دیگر به دلیل از دست دادن پیچ ها، نزدیکی بیش از حد به حاشیه، ناتوانی در خزیدن به جلو، انحراف ناگهانی به عابران پیاده و حداقل در یک تصادف، برخورد با یک جسم ثابت، کنترل را در دست گرفته اند.
تسلا در سپتامبر گذشته شروع به استفاده از دادههای شخصی رانندگی کرد تا مشخص کند آیا مالکانی که برای نرمافزار Full Self-Driving آن هزینه کردهاند، به آخرین نسخه بتا دسترسی خواهند داشت یا خیر. ماسک بهروزرسانیهای مکرر نرمافزار FSD را ارائه کرده است و چند هفته پیش گفته بود که نرمافزار بتا امسال برای همه مشتریان آمریکای شمالی عرضه میشود.
اودود میگوید که “در حال اجراست تا توجه را به این موضوع مهم ایمنی جلب کند: خودگردانی کامل تسلا ناقص است و باید فوراً از جادههای ما منع شود.”
اودود در وب سایت کمپین خود خاطرنشان کرد که “اتصال شبکه برق، بیمارستان ها و میلیون ها خودرو به اینترنت با نرم افزاری پر از اشکالات و نقص های امنیتی، این سیستم ها را به سلاح های بالقوه کشتار جمعی در رحمت هکرها تبدیل کرده است.” اما اولین خطر به گفته اودود، اجرای نرم افزار FSD برند تسلا است.