

بنیانگذاران Aemi Hieu Nguyen و Kim Vu
بازاریاب های اجتماعی می توانند به کوچکی فردی باشند که محصولات خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس بوک به دنبال کنندگان خود می فروشند. بسیاری از آنها فروشگاه اینترنتی ندارند و در عوض به پیام های شخصی برای پذیرش سفارشات و پرداخت ها متکی هستند. این ممکن است برای جابجایی مقادیر قابل توجهی از محصولات کافی به نظر نرسد، اما در بسیاری از بازارهای آسیای جنوب شرقی، فروشندگان تجارت اجتماعی سهم فزاینده ای از تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. در واقع، طبق گزارش اخیر Bain، تجارت اجتماعی 65 درصد از 22 میلیارد دلار اقتصاد خرده فروشی آنلاین ویتنام را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.
با وجود ترکیبی از قدرت تجاری، بسیاری از خرده فروشان فروش اجتماعی نمی توانند مستقیماً از برندها به صورت عمده فروشی بخرند. کیم وو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Aemi، گفت: در عوض، آنها به تجمیع کننده های عمده فروشی متکی هستند، اما این بدان معناست که ممکن است نتوانند منشا محصولات خود را ردیابی کنند.
Aemi با CTO Hieu Nguyen برای کمک به حل مشکلات زنجیره تامین فروشنده در تجارت اجتماعی تاسیس شد. با کار کردن با صدها فروشنده فروش اجتماعی، او می تواند مستقیماً از برندها خرید کند. از آنجایی که Aemi با صدها خردهفروش کار میکند، قدرت خرید آن را دارد که قیمتهای عمدهفروشی پایینتری را نسبت به خردهفروشهای منفرد مذاکره کند، در حالی که منشاء محصولات را تضمین میکند.
هدف نهایی این استارتاپ که در حال حاضر بر زیبایی و تندرستی متمرکز است، گسترش به بخش های عمودی بیشتر و ایجاد بسته ای از نرم افزارهای پشتیبان است که به فروشندگان در مدیریت موجودی، سفارش ها و پرداخت ها کمک می کند.
این استارتاپ 2 میلیون دلار سرمایه از Alpha JWC Ventures و ژانویه Capital با حضور Venturra Discovery، FEBE Ventures و سرمایه گذاران فرشته جمع آوری کرد. بودجه برای استخدام استفاده می شود، به ویژه برای مهندسان محصول برای ساخت نرم افزار برای خرده فروشان Aemi.
فروشندگان فروش اجتماعی که Aemi با آنها کار می کند معمولاً اینفلوئنسرهای کوچک هستند و حدود 10000 تا 30000 دنبال کننده دارند. وو به TechCrunch گفت که یکی از دلایلی که Aemi می خواهد شروع کند این است که او یک علاقه مند به تجارت اجتماعی است.
وو میگوید: «من عاشق خرید در تجارت اجتماعی، فروشگاههای فیسبوک، فروشگاههای اینستاگرام و موارد مشابه هستم، زیرا به مردم اعتماد دارم، بنابراین معتقدم که آنها در تجزیه محصولات و نظرات از نظر محتوا واقعاً خوب کار کردند. در همان زمان، هنگامی که سؤالاتی در مورد اصالت و منبع یک محصول وجود داشت، او متوجه شد که بسیاری از فروشندگان نمی توانند تضمین کنند که محصولات اصلی هستند، زیرا آنها فروش ندارند تا رابطه نزدیک با برندها ایجاد کنند و در عوض به عمده فروشی تکیه می کنند. جمع کننده ها
وو گفت: «من تقاضای عظیمی را از دیدگاه مصرفکننده و همچنین از نقطهنظر عرضه میبینم. کار زیادی برای افزایش حمایت زنجیره تامین از این بخش انجام نشده است.
قبل از تأسیس Aemi، وو شش سال را به عنوان مشاور مدیریت برای Bain گذراند، جایی که او در خرده فروشی تخصص داشت. این شامل همکاری با برندهای جهانی برای گسترش دامنه دسترسی آنها به بازارهای نوظهور بود. او متوجه شد که آنها به روشی بسیار سنتی به برندسازی و توزیع نزدیک میشوند و تسلط رو به رشد تجارت اجتماعی را حذف میکنند.
وو گفت: تلاش زیادی برای دیده شدن بالا، مانند فروشگاه های فیزیکی، انجام می شود، اما مردم تمایل زیادی به خرید تجارت اجتماعی، خرید آنلاین اقلام و تحویل آنها به خانه هایشان دارند. “از دیدگاه زنجیره تامین چیز زیادی ساخته نشده است.”
در نتیجه، بسیاری از بازاریابان اجتماعی نه تنها زنجیرههای تامین غیرقابل اعتمادی دارند، بلکه نرمافزار و پشتیبانی بازاریابی مورد نیاز برای ایجاد کسبوکار خود را نیز ندارند.
Aemi همچنین پشتیبانی بازاریابی را ارائه می دهد که به معنای کمک به فروشندگان برای ایجاد محتوای به یاد ماندنی است. بسیاری با توصیه انواع خاصی از محصولات، مانند محصولات مراقبت از پوست یا لوازم آرایش، جایگاهی برای خود ایجاد کردهاند، اما تأثیر رسانههای اجتماعی برای جلب مشارکت برندها را ندارند. Aemi با ارائه عکس های حرفه ای محصول، توضیحات محصول و اطلاعات فروشنده کمک می کند. او همچنین قصد دارد نرم افزاری مانند پنجره های کشیدن و رها کردن ایجاد کند که به فروشندگان کمک می کند تا فروش و موجودی را در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی مدیریت کنند.
وو گفت: «افرادی که ما به آنها اهمیت میدهیم آنهایی هستند که برندها بهعنوان توزیع صف طولانی طبقهبندی میکنند، اما آنها بخش عمدهای از حجم تجارت اجتماعی را در ویتنام تشکیل میدهند.