
جمع آوری کمک مالی اغلب به عنوان مهم ترین گام در مسیر موسس ارائه می شود، اما قرار دادن گاری در مقابل اسب است.
تا زمانی که یک شرکت یک پایگاه مشتری رو به رشد ایجاد کند که عمیقاً به محصولات خود متعهد است، درخواست پول از سرمایه گذاران تا حد زیادی یک اقدام خودخواهانه است. با این حال، هنگامی که یک شرکت نوپا با بازار محصول روبرو می شود، سرمایه گذاران با تجربه می توانند برای فرصتی برای مشارکت با یکدیگر رقابت کنند.
به گفته فردریک دام، شریک سرمایه گذاری GV که قبلا تیم های محصول و مهندسی در شرکت هایی مانند Uber، Smugmug و Yahoo را رهبری می کرد، دستیابی به انطباق با بازار محصول یک فرآیند خطی نیست، به این معنی که هر شرکت باید راه خود را پیدا کند. به عنوان یک شریک، به بنیانگذاران شرکت های نمونه کار طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهد که شامل مشاوره در مورد استخدام، بازاریابی و ارتباطات و توسعه محصول است.
در یک گفتگوی کانونی در TechCrunch Early Stage، تجربه او را با اعتبارسنجی ایدههای محصول، جمعآوری دادههای کاربردی مشتری، ایجاد فرهنگ کاری کاربرمدار، و مقابله با برخی از چالشهای منحصربهفرد که با تیمهای مقیاس دهی تا چندین هزار نفر همراه است، مورد بحث قرار دادیم. کارمندان
در Uber Dame، او برنامههای استراتژیک را رهبری کرد که به شرکت کمک کرد از 80 کارمند به 7000 نفر برسد، که شامل انتقال از صفحات گسترده به سیستمهایی بود که شفافیت و مسئولیتپذیری ایجاد میکرد. کارمندان در مراحل اولیه به استفاده از فرآیندهای موقتی برای انجام کار خود در حین دویدن برای رشد عادت دارند، بنابراین از او پرسیدم که از دیدگاه فرهنگی چگونه به کار برخورد می کند.
نفس خود را کنار بگذارید و با دقت به صحبت های مشتریان گوش دهید
در مورد چیزهایی که نمی دانید یا کار نمی کند به من اعتماد کنید، زیرا وقتی سرمایه گذاری کنیم، به هر حال باید روی این موارد کار کنیم. فردریک دام
او گفت: “من فکر می کنم اولین کاری که باید انجام دهید این است که افراد کم منیت و شما افراد کم منیت را استخدام کنید.” پس از راهاندازی اوبر، مشتریان اولیه اغلب با قیمتگذاری شدید مواجه میشوند، زیرا این پلتفرم رانندگان را با سرعت کافی در بر نمیگیرد. در پاسخ، Dame به اعضای تیمهای سواری و رانندگان شرکت دستور داد تا روی یک موضوع متمرکز شوند.
“ما آموخته ایم که محصولات زیادی وجود دارد که در تضاد … بین درایورهای تعبیه شده، سیستم های داخلی و [including] دستورالعمل برای راننده در برنامه، گفت: دام. داشتن مسیرهای رانندگی مهم است، اما اگر هر بار که به اوبر وارد میشوید، قیمتهای بالاتری دارید، یا اگر نمیتوانید اوبر را دریافت کنید، داشتن اوبر منطقی نیست.
پس از تماس با رانندگان، مشخص شد که آنها به دقت به مشتریان گوش نمی دهند: در سال 2011، اکثر رانندگان از تلفن های اسکرول با قابلیت های اولیه مرور وب استفاده می کردند. برای ثبت نام، بسیاری از کافی نت هایی که با آخرین نسخه های اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم کار نمی کردند، بازدید کردند.
“آنها به صفحه خطا نگاه می کردند و شکست می خوردند. دام گفت: درک مسیر مشتری مشتریان و آنچه که با محصول خود انجام می دهید بسیار مهم است. وسواس داشته باشید و تا جایی که می توانید با مشتریان صحبت کنید.
تا جایی که می توانید ایده ها را امتحان کنید (بدون مراجعه به مهندسان برای کمک)
برای تطابق با بازار محصول، تیمها باید سریع و مکرراً برای جمعآوری دادههای مشتری تکرار کنند، اما تنش بیوقفه بین نیاز به آزمایش ایدههای جدید و تمایل به اطمینان از اینکه نقشههای راه به اشتراک گذاشته شده با سرمایهگذاران مطابق با جریان محصول واقعی باقی میمانند وجود دارد.