منو سایت

فناوری لوتوس Eletre EV جدید به استقلال برای رانندگی خودران اشاره دارد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
فناوری لوتوس Eletre EV جدید به استقلال برای رانندگی خودران اشاره دارد

روز سه‌شنبه، لوتوس از یک SUV الکتریکی «هایپر» با باتری به نام Eletre رونمایی کرد که اولین مورد از سه خودروی الکتریکی است که لوتوس قصد دارد در چهار سال آینده عرضه کند.

نتیجه؟ Eletre که به معنای “احیای” است، اولین وسیله نقلیه مفید برند بریتانیایی و یک بازی تعیین کننده برای رونق مورد انتظار در تقاضا برای جیپ های لوکس با باتری است. طراحی خودرو و امکانات داخلی مجلل قابل توجه است. اما برخی از فناوری‌های این خودرو، از جمله چهار حسگر بزرگ لیدار که در صورت نیاز ظاهر می‌شوند، بهترین ایده را از آنچه لوتوس برای آینده در نظر گرفته است، ارائه می‌کند.

اول اصول. این شرکت که متعلق به جیلی اتوموتیو و شرکت مالزیایی Etika Automotive است، قدرت، گشتاور و محدوده باتری مناسبی را ارائه می دهد.

Eletre دارای معماری الکتریکی 800 ولتی است که امکان شارژ سریع بدون آسیب رساندن به باتری را فراهم می کند. دو موتور الکتریکی وجود دارد، یکی در هر محور، که حداقل 600 اسب بخار قدرت تولید می کند و به SUV اجازه می دهد تا سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت را در کمتر از سه ثانیه طی کند. لوتوس می‌گوید بسته باتری آن، که بیش از 100 کیلووات فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت، به Eletre اجازه می‌دهد تا 373 مایل را با شارژ کامل طبق چرخه WLTP اروپا طی کند. یک شارژر 350 کیلوواتی می تواند 248 مایل را در 20 دقیقه اضافه کند.

Eletre دارای چهار حالت رانندگی است، از جمله حالت آفرود که فرمان، تنظیمات کمک فنر، درایو و واکنش پدال گاز را تنظیم می کند. می توان سخت افزار و ویژگی های دیگری مانند چرخ های 23 اینچی اختیاری، ارتفاع سواری فعال، کنترل فعال محور عقب، واژگونی فعال و بردار گشتاور ترمز را اضافه کرد.

این خودرو اواخر امسال در کارخانه جدید لوتوس در ووهان چین تولید خواهد شد.

لوتوس التر EV

اعتبار تصویر: نیلوفر آبی

به گفته ماتوس ویندل، مدیر عامل شرکت خودروهای لوتوس، مدل جدید به عنوان اولین SUV و EV لوتوس، “منادی یک لحظه مهم در تاریخ ما و سیگنال روشنی از تمایل ما برای متحول کردن تجارت خود است.”

البته هدف این است که این لحظه مهم در تاریخ را به سود قابل توجهی در آینده تبدیل کنیم.

لوتوس اطلاعاتی در مورد قیمت Eletre به اشتراک نگذاشته است، که تعیین دقیق رقبای خود را دشوار می کند. بسته به قیمت آن، می تواند با تسلا مدل X یا برخی از شاسی بلندهای رده بالا که به عنوان پرفروش ترین برندهای لوکس ثبت شده اند، از لامبورگینی گرفته تا استون مارتین، رقابت کند.

لیست رو به رشدی از رقبای بالقوه وجود دارد. مازراتی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد دو SUV تمام الکتریکی را روانه بازار کند: یک نسخه با باتری از شاسی بلند سایز متوسط ​​لوانته و یک کراس اوور کامپکت کاملاً جدید به نام Grecale. اولین SUV فراری، Purosangue 300000 دلاری، اواخر امسال انتظار می رود.

لازم به ذکر است که لوتوس از آینده Eletre با سنسورها و سخت افزارهای دیگر پشتیبانی کرده است که می تواند از طریق به روز رسانی نرم افزاری از طریق هوا فعال شود تا سیستم پیشرفته کمک راننده خود را بهبود بخشد یا ویژگی هایی را اضافه کند.

لیدار، سنسور تشخیص نور و برد که معمولا به عنوان کلید استقرار ایمن وسایل نقلیه خودران تلقی می شود، توسط خودروسازانی مانند مرسدس بنز، ولوو و اکنون لوتوس شروع به درک می کند. این خودروسازان لیدار را به عنوان یک حسگر ضروری برای ارائه مازاد برای عملکردهای رانندگی مستقل و محدود به جای استقلال کامل می‌دانند. حداقل الان نه.

لوتوس التر EV

اعتبار تصویر: نیلوفر آبی

به نظر می رسد لوتوس قصد دارد از یک لیدر در Eletre استفاده کند. لوتوس قصد دارد از چهار حسگر لیدار استفاده کند که می‌توانند در صورت نیاز «مستقر شوند» یا ظاهر شوند. لوتوس گفت که حسگرهای لیدار در صورت عدم نیاز پنهان می‌شوند و در صورت لزوم فقط از بالای شیشه جلو، بالای شیشه عقب و قوس‌های چرخ‌های جلو خارج می‌شوند.

این سیستم حسگر لیدار در نهایت به خودرو اجازه ورود و خروج از پارکینگ را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند می دهد. اما نظرات ماکسیمیلیان شوی، معاون فناوری لوتوس و مدیر عامل مرکز نوآوری فناوری لوتوس در آلمان، نشان می دهد که این شرکت فراتر از پارکینگ فکر می کند.

وی در بیانیه‌ای گفت: «فناوری‌های ADAS مانند سنسورها و دوربین‌های LIDAR در خودروهای جدید رایج‌تر خواهند شد، زیرا ما به عصر خودران‌تر می‌رویم.» وی افزود که این خودرو دارای فناوری برای امروز و فردا است.

این خودرو همچنین دارای یک سیستم آینه ای مبتنی بر دوربین است که قوانین فعلی ایالات متحده آن را ممنوع کرده است. سه دوربین مختلف برای آینه دید عقب، دوربین دوم برای ایجاد دید 360 درجه از خودرو از بالا برای کمک به پارک و دوربین سوم برای سیستم پیشرفته کمک راننده استفاده می شود. لوتوس گفت که این دوربین ها در کنار سیستم لیدار کار می کنند تا “قابلیت رانندگی خودکار” را ارائه دهند.

لوتوس جزئیات بیشتری در مورد معنای “توانایی رانندگی خودکار” خارج از تلاش خود در پارکینگ ارائه نمی دهد. اگرچه سخت‌افزاری که لوتوس توصیف می‌کند، پیشرفته‌تر است، اما قبل از اینکه وسیله نقلیه دارای ویژگی‌های رانندگی خودکار کارآمد و ایمن باشد، باید بر چالش‌های زیادی غلبه کرد – از جمله قدرت محاسباتی و نرم‌افزار، و همچنین تجربه کاربری بصری.

اما چهار سنسور لیدار و سه دوربین نشان می‌دهند که آرزوهای این شرکت به دیگر ویژگی‌های رانندگی مستقل محدود یا مشروط گسترش می‌یابد.

لوتوس التر EV

اعتبار تصویر: نیلوفر آبی

نوآوری های دیگر عبارتند از آنچه شرکت تخلخل می نامد، اصل عبور هوا از خودرو، زیر، بالا و اطراف آن. برای آیرودینامیک، برد و کارایی بهتر. لوتوس هنگام طراحی هایپرکارهای Evija و Emira به سمت تخلخل متمایل شد.

اکنون Eletre آن را دارد، که نشان می دهد این نوآوری در طراحی اینجا باقی مانده است. برخی از نمونه‌های بارزتر این کانال‌های هوا را می‌توان در جلوپنجره پایین، گلگیرهای جلو و نزدیک چراغ‌های عقب مشاهده کرد.

جلوپنجره به خصوص جالب است و شامل شبکه‌ای از گلبرگ‌های مثلثی به هم پیوسته که هنگام حرکت نکردن خودرو یا در صورت نیاز به کاهش کشش در حین رانندگی بسته می‌مانند. به گفته لوتوس، آنها برای تامین هوای رادیاتور باز می شوند و به Eletre اجازه می دهند هنگام خنک کردن موتورهای الکتریکی، باتری و ترمزهای جلو “نفس بکشد”.