منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • فورد خودروهای الکتریکی و واحدهای احتراق را در یک تجدید ساختار عمده جدا می کند

فورد خودروهای الکتریکی و واحدهای احتراق را در یک تجدید ساختار عمده جدا می کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
فورد خودروهای الکتریکی و واحدهای احتراق را در یک تجدید ساختار عمده جدا می کند

فورد امروز یک تغییر ساختار بزرگ را برای تمرکز بهتر بر چالش‌ها و فرصت‌های مختلف خودروهای الکتریکی و خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) اعلام کرد. هر دو واحد تحت چتر شرکتی موجود فورد کار خواهند کرد و این شرکت در حال حاضر هیچ واحدی را همانطور که قبلا تصور می شد راه اندازی نمی کند. این دو دستگاه فورد آبی و فورد مدل e نام دارند. فورد بلو خودروهای ICE موجود و آینده مانند موستانگ، F-150 و برونکو را زیر نظر خواهد داشت. فورد مدل E بر روی اتصالات و وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

فورد مدل ای داگ فیلد، مدیر ارشد برق و مدیر سیستم‌های دیجیتال فورد، گفت: «این یک تغییر واقعاً بزرگ در مدرن‌سازی روش کسب‌وکار ما خواهد بود».

با توجه به این تغییر، شرکت پیش بینی های خود را برای سودآوری و حاشیه سود عملیاتی افزایش داد. فورد انتظار دارد، تا حدی به لطف این تغییر ساختار، خودروهای الکتریکی تا سال 2030 50 درصد از فروش جهانی آن را به خود اختصاص دهند که در مقایسه با دستورالعمل های قبلی، 40 درصد افزایش یافته است. انتظار می رود حاشیه سود عملیاتی تا سال 2026 از 8 درصد به 10 درصد افزایش یابد.

فورد می گوید ساختار جدید به گونه ای طراحی شده است که به خودروساز 118 ساله مستقر در میشیگان، با تجربه تولید گسترده این شرکت، سرعت بیشتری بدهد.

واحد تجاری Model e برای سرعت بخشیدن به توسعه و تولید وسایل نقلیه الکتریکی و در عین حال دسترسی به منابع عظیم مهندسی و تولید فورد طراحی شده است. این دپارتمان همچنین وظیفه توسعه خدمات مرتبط برای تمام بخش‌های خانواده فورد، از جمله فورد پرو، فورد بلو و لینکلن را بر عهده دارد.

فورد می بیند که فورد بلو در حالی که فورد مدل می چرخد، شرکت را حمل می کند.

استوارت رولی، مدیر اجرایی تحول و کیفیت گفت: “فورد آبی موتور سود فورد خواهد بود.” “ارائه نیروی حیاتی برای تامین مالی این آینده.”

فورد آبی شاید جالب‌تر از دو دستگاه جدید باشد. وجود آن نشان می دهد که فورد در تلاش است تا بیشترین سود را از واحد سوخت فسیلی خود استخراج کند. و با دلیل موجه این خودروساز در حال حاضر یکی از پویاترین و پرطرفدارترین سری های موجود در هر خودروسازی را دارد. فورد برانکو موفقیت‌آمیز است، و پیکاپ فوق‌العاده ارزان فورد ماوریک یک موفقیت شگفت‌انگیز و فروخته شده است. به طور مشابه، دو تا از قدیمی ترین صفحات آمریکایی – موستانگ و F-150 – در بخش بازار پیشتاز هستند و هیچ نشانه ای از واگذاری جای خود به رقبا نشان نداده اند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد به صراحت اعلام کرده است که فورد از موتورهای احتراق داخلی دست نمی کشد. فارلی گفت: «می‌خواهم بر آن تأکید کنم. ما در موتورهای احتراق داخلی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

این خبر باعث سقوط سهام فورد شد و قبل از شروع بازار، نزدیک به 5 درصد کاهش یافت. سهام این شرکت از بالاترین رکورد در ژانویه سقوط کرد، اما همچنان در 52 هفته گذشته 33 درصد افزایش یافت.