منو سایت

فورد می خواهد خودروهای برقی را فقط به صورت آنلاین و با قیمت مشخص بفروشد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

فورد گفته است که می خواهد مدل نمایندگی خود را تغییر دهد تا خودروهای برقی خود را فقط به صورت آنلاین و با قیمتی غیرقابل مذاکره برای مطابقت با حاشیه سود تسلا بفروشد.

مدیر عامل شرکت جیم فارلی روز چهارشنبه در کنفرانسی درباره تصمیمات استراتژیک در برنشتاین گفت: «احساس می‌کنم وقتی سود سه ماهه دوم سال گذشته برای تسلا به دست آمد و آنها آن را به عنوان یک پاداش 15000 دلاری نشان دادند، دنیای من را کاملاً تغییر داد. . “این روشنگری بود. مثل فرشته ای بود که آواز می خواند، انگار آه! خدای من، ما می توانیم از EV بیشتر از ICE خود درآمد کسب کنیم.

اظهارات فارلی در یک مصاحبه طولانی یک روز قبل از اینکه این خودروساز اعلام کرد که 3.7 میلیارد دلار برای استخدام 6200 کارگر اتحادیه برای کار در چندین کارخانه مونتاژ در میشیگان، اوهایو و میسوری در تلاش برای فروش سالانه 2 میلیون خودروی برقی تا سال 2026 هزینه خواهد کرد.

فارلی گفت که انتظار دارد ادغام گسترده ای بین فروشندگان، تامین کنندگان و خودروسازان ایجاد شود، زیرا صنعت شروع به تولید خودروهای برقی بیشتر می کند.

وی افزود: در آینده، فروشندگان موجودی نخواهند داشت. در عوض، وسایل نقلیه مستقیماً با جمع آوری و تحویل از راه دور برای مشتری ارسال می شود.

فارلی گفت: «کسب و کار آنها بسیار تغییر خواهد کرد. “برندگان و بازندگان زیادی وجود خواهد داشت و من معتقدم که تثبیت خواهد شد.

او جدول زمانی برای انتقال به فروش آنلاین ارائه نکرد و همچنین برنامه‌های فورد برای شبکه نمایندگی‌هایش را مشخص نکرد.

تغییر به یک مدل فروش آنلاین به تنهایی منجر به چالش‌های زیادی می‌شود، زیرا خودروسازان کنترل محدودی بر شبکه‌های نمایندگی خود دارند. فروشندگان خودرو توسط قانون ایالتی محافظت می شوند و میلیون ها دلار در سال برای لابی ها هزینه می کنند تا وضعیت خود را حفظ کنند.

تسلا فروشگاه‌های خرده‌فروشی را اداره می‌کند، اما هیچ دفتر نمایندگی ندارد، که یک مزیت کلیدی در کاهش هزینه‌های واسطه‌ای و حفظ سود است.

در همین حال، فورد بیشتر از روش فروش خودرو در حال تغییر است. در یک بازسازی تاریخی در ماه مارس، فورد تجارت خودروهای الکتریکی خود را از واحد احتراق خود جدا کرد. سود حاصل از کسب و کار احتراق، به نام فورد آبی، بودجه رشد واحد EV به نام فورد مدل e را تامین می کند.

فارلی چشم انداز خود برای مدل فروش این خودروساز را به استراتژی Target برای استفاده از فروشگاه های فیزیکی خود برای رقابت با آمازون تشبیه کرد. او گفت: “هدف می توانست ناپدید شود، اما آنها ناپدید نشدند.” آنها از تجربه خود به عنوان یک خرده فروش فیزیکی به نفع خود استفاده کردند، اما تجارت الکترونیک را مدرن کردند.

فارلی گفت: “این دقیقاً همان کاری است که ما باید در خرده فروشی انجام دهیم.” ما باید بدون مذاکره به دنبال قیمت باشیم. ما باید 100٪ آنلاین باشیم تا موجودی به طور مستقیم به مشتری با 100٪ جمع آوری و تحویل از راه دور برسد.”

فارلی گفت که فورد در حال کار با فروشندگان برای حرکت به آینده است.

او گفت: “من معتقدم که در بخش خرده فروشی، ما می توانیم کارهایی را پس از گارانتی انجام دهیم و هزینه های بازاریابی را دوباره ترکیب کنیم تا تجربه بهتری داشته باشیم.” “من فکر می کنم که فروشندگان ما می توانند این کار را انجام دهند، اما استانداردها وحشیانه خواهند بود. آنها با امروز بسیار متفاوت خواهند بود.”