فولکس واگن قصد دارد Scout، یک برند خارج از جاده خودروهای برقی را راه اندازی کند

فولکس واگن قصد دارد Scout، یک برند خارج از جاده خودروهای برقی را راه اندازی کند

گروه فولکس‌واگن در آستانه راه‌اندازی یک شرکت تخصصی جدید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده به نام Scout است که یک پیکاپ تمام الکتریکی و یک شاسی‌بلند آفرود ناهموار با هدف مصرف‌کننده آمریکایی تولید می‌کند.

منابع آگاه از برنامه های این شرکت به TechCrunch گفتند که هیئت نظارت این شرکت به ریاست هانس دیتر پوچ در 11 می در مورد این موضوع رای خواهد داد. انتظار می رود شورا این پیشنهاد را تصویب کند.

راه اندازی برند Scout حضور فولکس واگن را در ایالات متحده تقویت می کند، بازاری که در آن چندین خودروساز دیگر از جمله فورد، جنرال موتورز، تسلا و ریویان تازه وارد در حال برنامه ریزی یا تولید پیکاپ های الکتریکی هستند. فولکس‌واگن از نظر استراتژیک از بازار رقابتی فزاینده پیکاپ‌های فول سایز، که تحت سلطه فورد F-150، GMC سیرا و شورولت سیلورادو است، دور می‌زند. در عوض، برنامه ساخت کامیونی در بخش C است که کوچکتر و قابل مقایسه با فورد ماوریک باشد.

به گفته منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، به دلیل اینکه اجازه نداشتند نامشان فاش شود، این برند جدید که از برند بین المللی هاروستر اسکاوت نامگذاری شده است، که در اوایل دهه 1960 وارد بازار شد، تا سال 2026 تولید این دو خودروی الکتریکی را آغاز خواهد کرد. پیشنهاد

به گفته منابع، فولکس‌واگن قصد دارد سرمایه‌گذاری اولیه 100 میلیون دلاری را در توسعه شرکت جدید انجام دهد و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد. این بودجه اولیه برای ایجاد ساختار شرکت، ایجاد مدیریت و شروع جذب کارمندان استفاده خواهد شد. به گفته منابع، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاری‌های آتی از منابع خارجی باشد و محدود به سرمایه‌گذاران نهادی نباشد. این می‌تواند راه را به روی سرمایه‌های خصوصی یا افراد خصوصی برای تأمین مالی چنین تلاش‌هایی باز کند.

برند Scout می تواند به هربرت دیز، مدیرعامل گروه فولکس واگن کمک کند تا به چندین هدف بلندپروازانه دست یابد. فولکس واگن قصد دارد تا سال 2025 به بزرگترین خرده فروش خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شود و تا پایان این دهه سهم خود را در بازار ایالات متحده به 10 درصد افزایش دهد.

فولکس‌واگن برنامه‌های دیگری برای افزایش سهم بازار خود در ایالات متحده دارد، از جمله عرضه مدل سواری شاسی بلند ID Buzz الکتریکی خود در بازار آمریکای شمالی در سال 2024. با این حال، ساخت یک دستگاه کاملاً جدید نشان دهنده تمایل VW به بازاری را لمس می کند که سال ها برای این شرکت محو شده است، یعنی ورود ID.4 تمام الکتریکی در سال 2021.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فولکس واگن می تواند Scout را به عنوان یک آفرود برقی دوباره احیا کند، اولین بار در پاییز 2021، پس از اینکه یوهان دنیشن، مدیر عملیات گروه فولکس واگن آمریکا، این ایده را در طی یک مصاحبه رسانه ای مطرح کرد، مطرح شد. VW پس از ادغام بخش کامیون های تجاری Traton با Navistar در تابستان 2021، حق نامگذاری Scout را دریافت کرد. اینترنشنال هاروستر در سال 1980 تولید Scout را متوقف کرد و پنج سال بعد از کار افتاد.

در آن زمان، مدیر عملیات یک SUV مشابه Rivian را پیش بینی کرد که قیمت آن 40000 دلار خواهد بود – یک تخفیف شدید نسبت به SUV واقعی Rivian R1S. تصویری که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، دو طرح پیشنهادی برای شاسی‌بلند و پیکاپ را نشان می‌دهد که Scout کلاسیک قدیمی را با برخی از زیبایی‌شناسی Rivian ترکیب می‌کند.

اعتبار تصویر: تصویر از VW از منبعی ناشناس با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است

به گفته منابع، به ویژه، Scout پلت فرم اصلی خود را خواهد داشت که برای وسایل نقلیه خارج از جاده با فاصله بالاتر از سطح زمین طراحی شده است.

مشخص نیست که Scout در کجا قرار خواهد گرفت یا وسایل نقلیه در کجا جمع می شوند. غیرعادی است که یک برند مستقل در کارخانه چاتانوگا فولکس‌واگن راه‌اندازی کند، به‌ویژه با توجه به اینکه این خودروهای جدید از کیت محرک الکتریکی مدولار فولکس‌واگن یا پلت‌فرم MEB ساخته نمی‌شوند.

MEB یک سیستم ماژولار انعطاف پذیر – در واقع ماتریسی از قطعات مشترک – است که برندهای گروه فولکس واگن، از جمله آئودی، سیت، اشکودا و فولکس واگن، از آن برای بهبود کارایی و سودآوری تولید خودروهای الکتریکی استفاده می کنند. حدود 30 درصد از تمام خودروهای الکتریکی در گروه فولکس واگن در حال حاضر مبتنی بر MEB هستند، از جمله فولکس واگن ID.3، یک هاچ بک الکتریکی که فقط در اروپا فروخته می شود، و فولکس واگن ID.4 SUV و ID.5، همراه با انواع مختلف این خودرو. آئودی Q4 e-tron. تا سال 2025، این خودروساز بیش از 80 درصد انتظار دارد.

خودروهای پیشاهنگی در ابتدا برای بازار آمریکا تولید خواهند شد. به گفته منابع، با این حال، این پلتفرم می تواند بعداً و در سطح جهانی توسط سایر برندها استفاده شود. کامیون C بخش کوچکتر برای سایر بازارها از جمله اروپا و آمریکای جنوبی ایده آل خواهد بود.