
فیسبوک ریلز از زمان عرضه عمومی آن در سپتامبر گذشته در ایالات متحده، اکنون در بیش از 150 کشور جهان در دسترس است. این ویژگی که بخش مهمی از پاسخ متا به تهدید TikTok است، به سازندگان اجازه میدهد تا محتوای ویدیویی کوتاه را در فیسبوک یا پستهای متقابل در اینستاگرام به اشتراک بگذارند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. همراه با انتشار جهانی امروز، فیس بوک همچنین ابزارهای خلاقانه تر و راه های جدیدی را برای سازندگان معرفی می کند تا از طریق تبلیغات و به زودی Stars از طبل های خود درآمد کسب کنند.
در حالی که Reels در ابتدا به عنوان راهی برای مبارزه مستقیم با TikTok با یک ویژگی در برنامه اینستاگرام شروع شد، متا به زودی متوجه شد که اگر فیس بوک را به این ترکیب اضافه کند، می تواند یک ضد حمله قدرتمندتر را سازماندهی کند. در نتیجه، این شرکت در طول سود سه ماهه چهارم 2021 خود اعلام کرد که Reels اکنون “سریعترین فرمت محتوایی در حال رشد تا به امروز” است. این شرکت همچنین گفت که Reels بیشترین سهم را در رشد اینستاگرام دارد و در فیسبوک “بسیار سریع رشد می کند”.
با این حال، Reels در حال حاضر درآمد را با سرعت کمتری نسبت به سایر قالبهای محتوا، مانند نمایش و استوری اینستاگرام، ارائه میکند. اما متا معتقد است که در طول زمان تغییر خواهد کرد.
در این زمینه، این شرکت امروز آزمایشهای تبلیغاتی فیسبوک Reels Overlay را به همه سازندگان Reels در ایالات متحده، کانادا و مکزیک گسترش میدهد. متا به ما گفت که تا اواسط ماه مارس، این آزمایش به تقریباً همه بیش از 50 کشوری که در آن تبلیغات پخش جریانی در حال حاضر در دسترس هستند، گسترش خواهد یافت.
شایان ذکر است که تبلیغات ویدیویی درون جریانی امروزی فقط در ویدیوهای فیس بوک ظاهر می شوند، نه Reels. این بدان معنی است که این تبلیغات همپوشانی جدید نشان دهنده اولین تلاش فیس بوک برای آوردن درآمد تبلیغاتی مستقیم به Reels است.

اعتبار تصویر: هدف
سازندگان شرکت کننده در آزمون های تبلیغاتی می توانند دو قالب تبلیغاتی مختلف را امتحان کنند: بنر و استیکر. اینها تبلیغات پیوسته هستند زیرا بهجای توقف موقت ویدیو برای نمایش آگهی، بهصورت شفاف روی محتوای پخش مینشینند. تبلیغات بنر به صورت یک پوشش نیمه شفاف در پایین درام نمایش داده می شود، در حالی که برچسب ها تصاویر ثابتی هستند که می توانند در هر جایی از درام قرار گیرند، درست مانند سایر برچسب ها. سپس فیس بوک تبلیغی را برای نمایش در قابی انتخاب می کند که مناسب بیننده باشد.
در طول آزمایشها، متا به ما میگوید که همان سهم درآمدی را با سازندگان دنبال خواهد کرد که امروز برای برنامه تبلیغاتی درون جریان خود استفاده میکند، که 55 درصد برای سازنده و 45 درصد برای فیسبوک است. اما این می تواند با ادامه آزمایش ها ایجاد شود.
سازندگانی که قبلاً بخشی از یک برنامه تبلیغاتی موجود در جریان هستند، بهطور خودکار در آزمایشهای جدید برای تبلیغات همپوشانی پیشفرض قرار میگیرند. (در چند ماه گذشته تعداد انگشت شماری برای آزمایش این تبلیغات همپوشانی دعوت شده اند.) سایرین می توانند واجد شرایط بودن را بررسی کرده و در اینجا بپیوندند.
علاوه بر این، فیس بوک در ماه های آینده تبلیغات تمام صفحه و غرق شدن بین طبل های بازارهای جهانی را اجرا خواهد کرد. این فرمت ها از اکتبر در حال آزمایش هستند.
با این حال، همه حلقه های فیس بوک تبلیغاتی ندارند. متا توضیح میدهد که قرار گرفتن یا نبودن تبلیغات در درام به عوامل مختلفی بستگی دارد، از تنظیم هدف تبلیغکننده تا ارزش تبلیغ برای بیننده. سازندگان همچنین میتوانند در صورت تمایل، از درامهای بنر خاص در استودیو انصراف دهند.
در این بین، تبلیغکنندگان ابزارهای مناسب برند، از جمله فهرستهای ناشران، فهرستهای بلوک، فیلترهای موجودی، و گزارشهای تحویل برای تبلیغات بنر و برچسب جدید را دریافت خواهند کرد.
علاوه بر تبلیغات، سازندگان به زودی میتوانند با Stars، مکانیسم انعام مجازی که در فیسبوک لایو موجود است، درآمد کسب کنند. و اکنون سازندگان موفق نیز پرداخت های مستقیم دریافت می کنند. این شرکت گفت که برنامه پاداش Reels Play، بخشی از صندوق بزرگتر 1 میلیارد دلاری متا برای سازندگان، میتواند پاداشهای زیادی ایجاد کند – برخی از سازندگان تا 35000 دلار در ماه درآمد دارند. اما دوام درازمدت بودجه سازندگان هنوز مورد بحث است.
متا از گفتن اینکه چه مقدار مستقیماً به سازندگان Reels پس از اعلام این صندوق در جولای گذشته پرداخت شده است، خودداری کرد.

اعتبار تصویر: هدف
علاوه بر ویژگیهای درآمدزا، فیسبوک اکنون ابزارهای خلاقانهای را معرفی میکند که اولین بار سال گذشته اعلام کرد، از جمله ریمیکس، درام 60 ثانیهای، پیشنویس و ویدئو.
ریمیکس که اکنون در اینستاگرام در دسترس است، شبیه به دوئت های TikTok است که به سازندگان اجازه می دهد تا حلقه خود را همراه با یک حلقه به اشتراک گذاشته شده عمومی دیگر (یا بخشی از یک حلقه) در فیس بوک ایجاد کنند. این ویژگی اکنون برای سازندگان فیس بوک در دسترس خواهد بود.
Reels پس از اینکه TikTok طول ویدیوی خود را از 60 ثانیه به 3 دقیقه افزایش داد، در حال پخش ویدیوی جدید است. حلقه های اینستاگرام پشتیبانی اضافه شد برای ویدیوهای 60 ثانیه ای سال گذشته، از 30 ثانیه، و اکنون فیس بوک Reels همین کار را انجام می دهد.
سایر ویژگیها، پیشنویسها و کلیپهای ویدیویی، هنوز به زودی قابل انتظار هستند. پیشنویسها به سازندگان اجازه میدهند تا روی محتوای خود کار کنند و سپس آن را برای انتشار بعدی ذخیره کنند. ویژگی کوتاهسازی ویدیو در ماههای آینده معرفی میشود تا به سازندگان ویدیو، که معمولاً محتوای زنده یا طولانیمدت ارسال میکنند، اجازه دهد تا Reels را راحتتر امتحان کنند.
به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر خود برای سرمایه گذاری در فیس بوک Reels، این شرکت همچنین ویدیوهای کوتاه را به بخش بزرگی از تجربه کلی فیس بوک تبدیل خواهد کرد. سازندگان در همه بازارهای پشتیبانی شده، نه فقط ایالات متحده، می توانند حلقه های اینستاگرام خود را برای توصیه در فیس بوک به اشتراک بگذارند.

اعتبار تصویر: هدف
در هفتههای آینده، فیسبوک به کاربران اجازه میدهد درامهای خود را در استوری به اشتراک بگذارند، درامها را در بخش تماشای فیسبوک (که به زودی شامل ابزارهایی برای ایجاد حلقهها میشود) مشاهده کنند و درامها و ابزارهایی را برای ایجاد در بالای فیدهای خبری کاربران نشان دهد. (اکنون در یکی دیگر از تغییرات اخیر “Feeds” نامیده می شود.) در برخی از کشورها، فیس بوک ممکن است درام هایی را نیز ارائه دهد که ممکن است هنگام حرکت در فید خود بپسندید.
Reels یکی از بزرگترین سرمایهگذاریهای متا در محصولات است که به طور علنی درباره تهدید TikTok بحث میکند، که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا آن را رقیب بزرگی خواند که با «سرعت نسبتاً سریع از پایگاهی بسیار بزرگ در حال رشد است».
با این حال، TikTok تنها چالش متا نیست. فیس بوک برای اولین بار در سه ماهه چهارم کاهش تعداد کاربران فعال روزانه را اعلام کرد – نشانه ای از اینکه مردم به سادگی از فیس بوک به اندازه قبل استفاده نمی کنند. در عین حال، تغییرات در حریم خصوصی اپل فروش متا را 10 میلیارد دلار در سال جاری کاهش می دهد و تجارت تبلیغات را محدود می کند. متا میداند که برای ادامه موفقیت فیسبوک، باید سازندگان را محاکمه کند و به کاربران کارهای دیگری را برای انجام خارج از رسانههای اجتماعی – مانند تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی یا خرید – ارائه دهد – همه زمینههایی که در گذشته سرمایهگذاری شدهاند. سال ها.