
Slice، یک استارتآپ فینتک که ویژگیهای کارت اعتباری را در اختیار میلیونها هندی قرار میدهد، در دور جدیدی از بودجه 50 میلیون دلاری جمعآوری کرده است زیرا به دنبال افزایش محصول پرداخت UPI خود است که اخیراً راهاندازی شده است و اصرار دارد کسبوکار اعتباری اصلی خود را سودآور کند.
تایگر گلوبال رهبری گروه سرمایهگذاری سری C استارتآپ مستقر در بنگلور را برعهده دارد، که منبعی مشخص است که Slice را بین 1.5 تا 1.8 میلیارد دلار تخمین زده است. اسلایس در نوامبر گذشته به صورت دایره ای به باشگاه یونیکورنز پیوست.
شرکای سرمایه گذاری GMO و حامیان مالی موجود Insight Partners و Moore Strategic Ventures نیز در دور جدید شرکت کردند. منبع گفت که Slice متعهد به سرمایه گذاران اضافی برای جمع آوری 100 میلیون دلار دیگر است و درخواست ناشناس ماندن کرد زیرا جزئیات خصوصی هستند.
TechCrunch در اوایل سال جاری اعلام کرد که Slice در حال مذاکره برای جمع آوری دور جدیدی از بودجه است. این استارت آپ روز پنجشنبه از اظهار نظر در مورد ارزیابی و مذاکرات برای اضافه شدن بیشتر در دور فعلی خودداری کرد.
Slice که در سال 2019 راه اندازی شد، ویژگی های کارت اعتباری، از جمله جوایز با تجار محبوب مختلف و گزینه های پرداخت انعطاف پذیر را برای بیش از 12 میلیون هندی ارائه می دهد.
نزدیک به 1 میلیارد هندی دارای حساب بانکی هستند، اما اکثر آنها واجد شرایط چندین خدمات اساسی مانند اعتبار نیستند. دفاتر اعتباری در هند فقط در مورد کسری از جمعیت 1.4 میلیاردی این کشور اطلاعات دارند.
اسلایس در میان گروهی از استارتآپها است که با استفاده از سیستمهای بیمه مدرن، به طور فزایندهای بازار را برای افرادی که میتوانند کارت دریافت کنند، گسترش میدهند. به گفته یک منبع آگاه، ماهانه بین 300000 تا 400000 کارت صادر می کند، رقمی که آن را به یکی از بهترین شرکت های کارت در بازار جنوب آسیا تبدیل می کند.
«اسلایس پیشرو در نوآوری، تجربه مشتری و رشد در بازار پرداخت هند در حال رشد است. الکس کوک، شریک تایگر گلوبال، در بیانیهای گفت: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با راجان و تیمش هستیم زیرا آنها محصولات پرداخت را بهبود میبخشند و گسترش میدهند تا پول مرتبطتر به مصرفکنندگان داشته باشند.
برخی از ویژگیهای Slice بازپرداخت ۲ درصدی هزینهها و خریدهای کارت در حال حاضر، ارائه پرداخت بعداً با بازرگانانی مانند آمازون و MakeMyTrip است که در آن مشتریان این فرصت را دارند که برای چندین ماه هزینه خرید خود را بدون هزینه اضافی پرداخت کنند.
راجان باجاج، بنیانگذار و مدیر عامل اسلایس، گفت: «ما واقعاً در چند سال گذشته با هزاره ها و نسل Z در سراسر کشور وارد یک رابطه فرهنگی شده ایم.
اکنون این استارت آپ در حال گسترش خدمات خود است. ماه گذشته، پشتیبانی از UPI، یک خط پرداخت ریلی، راه اندازی شد که به محبوب ترین روش برای هندی ها برای تراکنش آنلاین تبدیل شده است. با افزودن UPI، Slice به دنبال افزایش تعامل با ارائه دلایل بیشتر به کاربران برای استفاده از برنامه همنام برای هزینه های روزانه خود است.
باجاج (تصویر بالا) گفت که محصول UPI در حال حاضر “قدرت اولیه قوی را به دست آورده است”.
“با افزایش قابل توجه سهم سبد کارت اسلایس، به طور فزاینده ای مشخص می شود که مشتریان ما مایلند از اسلایس برای تمام نیازهای پرداخت خود استفاده کنند. به دنبال این، ما محصول مهم بعدی خود را ساختیم که با UPI شروع می شود، که در اوایل محبوبیت زیادی پیدا می کند. ما در مورد سفر طولانی پیش رو هیجان زده هستیم. او گفت: “ستاره شمالی ما ایجاد یک محصول پرداخت مصرف کننده در سطح جهانی از هند است.”
این استارت آپ همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا کسب و کار وام دهی خود را در ماه های آینده سودآور کند.