
آژانس فدرال ایالات متحده روز پنجشنبه گفت وسایل نقلیه خودران و وسایل نقلیه با عملکردهای رانندگی خودکار مجموعه استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری خاص خود را دارند. این تصمیم شروع به روشن می کند که چگونه ایمنی مسافران در وسایل نقلیه طراحی شده بدون چیزهایی مانند صندلی راننده و فرمان باید تعریف شود.
اداره ملی حمل و نقل و ایمنی وزارت حمل و نقل ایالات متحده (NHTSA) اولین قانون نهایی را برای به روز رسانی الزامات ایمنی برای مسافران در وسایل نقلیه ای که دارای کنترل های دستی سنتی مرتبط با راننده نیستند، صادر کرده است.
قاعده ای که در میان سایر اصلاحات، اصطلاحات استانداردهای فدرال برای ایمنی وسایل نقلیه موتوری (FMVSS) را تغییر می دهد تا طراحی فضایی وسایل نقلیه خودکار را منعکس کند، بر اساس تلاش های قبلی برای تضمین امنیت عمومی با توسعه اتوماسیون. سال گذشته، NHTSA دستوری را صادر کرد که از اپراتورها و تولیدکنندگان AV میخواست نقصها را به آژانس گزارش دهند، و در سال 2020 یک طرح آزمایشی AV را راهاندازی کرد که به کشورها و شرکتها اجازه میدهد اطلاعات تست AV را ارائه کنند که برای عموم قابل مشاهده باشد.
دکتر استفن کلیف، معاون مدیر NHTSA در بیانیهای گفت: «از آنجایی که راننده در وسایل نقلیه مجهز به ADS از فردی به ماشین دیگر تغییر میکند، نیاز به محافظت از افراد یکسان باقی میماند و باید از همان ابتدا یکپارچه شود. “با این قانون، ما تضمین می کنیم که تولیدکنندگان ایمنی را در اولویت قرار می دهند.
از بسیاری جهات، این قانون به صنعتی که در حال حاضر در حال انجام است واکنش نشان می دهد. با این حال، AVهای سفارشی در جادههای عمومی هنوز به کار گرفته نشدهاند، بنابراین شکلدهی چارچوب نظارتی برای انواع جدید وسایل نقلیه اکنون مطمئناً گامی در مسیر درست است.
این قانون ابتدا تغییراتی را در اصطلاحات نوشته شده برای وسایل نقلیه با طراحی سنتی ایجاد می کند تا از ابهام و اصطلاحات غیر ضروری جلوگیری شود. اصطلاحاتی مانند “صندلی راننده”، استفاده از “فرمان” یا “صندلی سرنشین” به عنوان مرجع فضایی برای AVهای طراحی شده ویژه که با چنین عملکردهایی طراحی نشده اند، منطقی نخواهد بود. کشتی تفریحی و Zoox آنها هر دو دستگاههای AV میسازند که برای اشتراکگذاری طراحی شدهاند و چیزی شبیه به فضای داخلی سنتی ندارند.
اما شرکت ها آن را دوست دارند وایمو، متحرک و هوش مصنوعی Argo او میگوید: آنها هنوز وسایل نقلیه خودکاری در خیابان دارند که میتوانند هم با سیستم رانندگی خودکار و هم با فرمان هدایت شوند، بنابراین آنها باید وجه تمایز خود را داشته باشند. NHTSA.
برخی از وسایل نقلیه خودکار، مانند Nuro، برای تحویل کالاها استفاده میشوند، اما نه افراد، بنابراین استانداردهای NHTSA برای حذف این وسایل نقلیه تطبیق داده شدهاند و بیان میکنند که نیاز اولیه به ایمنی زمانی وجود ندارد که مسافری برای محافظت وجود نداشته باشد. راه حل
قانون نهایی NHTSA همچنین تغییرات در الزامات سازندگان ناشی از تجدید نظر در اصطلاحات را مورد بحث قرار می دهد، “مانند درمان کیسه های هوای پیشرفته و آلارم های پیشرفته سرکوب کیسه هوا در [automated driving system]- وسایل نقلیه مجهز، الزامات قفل و تغییر در … الزامات کمربند ایمنی برای اتوبوس های متوسط و اتوبوس های مدرسه بزرگ پس از لغو اصطلاح “راننده”.
سازندگان خودروهای خودران در حال حاضر خودروهای جدید خود را با در نظر گرفتن ایمنی مسافران طراحی می کنند. برای مثال Zoox می گوید وجود دارد یک سبک کاملاً جدید از کیسه هوا برای ماشین خود بسازید، و سیستمی را طراحی کرده است که از سنسورها، سوئیچ ها و دوربین ها برای اطمینان از استفاده صحیح از کمربند ایمنی در بین مسافران استفاده می کند. اما تصمیم NHTSA دستورالعمل هایی را برای آینده ارائه می دهد و الف روشی برای مسئول نگه داشتن تولیدکنندگان در صنعت در حال توسعه.
پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده در بیانیه ای گفت: “در دهه 2020، بخش مهمی از ماموریت ایمنی USDOT این خواهد بود که اطمینان حاصل شود که استانداردهای ایمنی در راستای توسعه سیستم های رانندگی خودکار و کمک راننده است.” “این قانون جدید گام مهمی در ایجاد استانداردهای ایمنی سالم برای وسایل نقلیه مجهز به ADS است.