
استارت آپ ها به سرمایه نیاز دارند و اغلب از سرمایه گذاران سرمایه جذب می کنند. این نیاز به ارائه، اعداد، آمار و تاریخ دارد. و زمان بندی باید دقیق باشد. به گفته این مدیر عامل، کلید زمان آسان است: زمانی که اعتماد به نفس شما بالا است، پول جمع کنید.
هر هفته در TechCrunch Live، سرمایه گذاران و کارآفرینان درس های آموخته شده از تجربیات شخصی را به اشتراک می گذارند. و ماتیلد کولین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Front، از جمع آوری کمک های مالی می داند. 138 میلیون دلار سرمایه مخاطرهآمیز را در چندین دور جمعآوری سرمایه، از جمله از فردریک کرست، مدیر عامل Okta و سرمایهدار مخاطرهآمیز جمعآوری کرد. آنها در مورد چندین موضوع صحبت کردند و کل رویداد TechCrunch Live در YouTube یا از طریق پادکست در دسترس است.
زمان میتواند منجر به جمعآوری سرمایه شود یا آن را مختل کند، و کالین توصیه میکند زمانی که احساس خوبی دارید به دنبال سرمایهگذاری خارجی باشید – مانند شما، بنیانگذار، که احساس عالی دارید. متأسفانه، گاهی اوقات این با اعداد شرکت شما مرتبط نیست.
او گفت: “شما ممکن است فردی شگفت انگیز را استخدام کرده باشید.” “شما به تازگی با یک مشتری بسیار بزرگ قرارداد امضا کرده اید – هر چیزی که شما را نسبت به آینده این شرکت فوق العاده مطمئن کند.”
چرا؟ به گفته کالین، سرمایه گذاران در قضاوت در مورد اینکه آیا بنیانگذار انگیزه خود را که حول اعتماد و هیجان برای شرکت می چرخد، بسیار خوب قضاوت می کنند. این بدان معناست که او همیشه ارائههای خود را با دلیل انجام کاری شروع میکند، حتی اگر با بزرگنمایی پیچیدهتر شود.
رویدادهای آینده TechCrunch زنده
- راه اندازی حلقه های هیولایی برای استارتاپ های خودران با Sven Stroband (Khosla Ventures) + Raquel Urtasun (Waabi)
- بازارهای تحرک و تعمیر ترمز با مایک غفاری (Canvas Ventures) + Walker Drewett (NuBrakes)
- مرکز توجه TC City: Columbus
فردریک کرست موافق است و به عنوان یک سرمایه گذار اشاره می کند که می خواهد زمان خود را با افرادی بگذراند که به آنها اهمیت می دهند، با انگیزه و علاقه مند هستند.
کالین می گوید که هر بار که استخدام می کرد، سرمایه گذاران را بر اساس نیازهای شرکت ارزیابی می کرد. سپس، وقتی نوبت به مرحله بعدی Front Series C رسید، او به چندین اپراتور روی آورد که می توانستند سرمایه و دیدگاهی درونی در صنعت و جهت شرکت ارائه دهند.
فرانت برای سری B خود به سکویا روی آورد، چیزی که کالین می گوید همچنان مفید است. با این حال، با رشد شرکت او، او گفت که نیاز به کشف مجدد چرخ را احساس می کند. او به کسانی روی آورد که فکر می کرد قبلاً در موقعیتی مشابه بوده اند و می توانند او را راهنمایی کنند. معلوم شد که یک سری از رهبران صنعت مانند مایکل کانن بروکس از Atlassian، اریک ایان از زوم و جارد اسمیت از کوالتریکس – و بله، فردریک کرست.
اینها همه افرادی هستند که کرست با خنده درباره آنها گفت که دارند در مدیریت، ساخت و توسعه تجارت دست خود را کثیف می کنند.
کرست گفت: “ارزش زیادی وجود دارد که می توانید از سرمایه گذاران نهادی دریافت کنید.” “در Okta ما خوش شانس بودیم که توسط برخی از شرکت های معروف – Andreessen Horowitz، Sequoia و Greylock حمایت می شدیم. آنها شبکه های زیادی را خواهند آورد. آنها ایده های زیادی در مورد چگونگی توسعه به ارمغان خواهند آورد. آنها ایده های زیادی را برای مشاوران خواهند آورد.”
کرست گفت، اما ساخت یک شرکت چیزهای بیشتری وجود دارد. او به ایجاد یک تیم فروش یا زمان مقیاس بین المللی اشاره کرد. اپراتورها مانند مدیر عامل یک تجارت بسیار بزرگتر و مشابه می توانند در مراحل مهم کمک کنند.
و با پیشرفت دایره ها قابل پیش بینی تر نمی شود. کالین معتقد است که بنیانگذاران اشتباه می کنند که می گویند با رشد شرکت، جمع آوری کمک مالی دشوارتر می شود.
“شما باید دلایل خوبی برای آن داشته باشید [fundraise]”او گفت.” فکر میکنم به این دلیل است که مقیاس هر کاری که انجام میدهید بزرگتر است؛ تأثیر آن بزرگتر است، اگر لعنت کنید، عواقب بیشتری برای کارمندان، مشتریانتان و دیگران خواهد داشت. بنابراین قطعاً هیچ تاثیری نخواهد داشت. آسان تر. “