
ایلان ماسک تسلا، اسپیس ایکس و بسیاری از شرکتهای دیگر – از جمله کسبوکار رسانههای اجتماعی را که در تلاش برای خرید است – در طی یک مصاحبه 80 دقیقهای گسترده در روز سهشنبه ارزیابی کرد که تقاضا برای خودروهای الکتریکی، نیاز به مواد خام، مشکل هیدروژن و موارد دیگر را پوشش میداد. -موقعیت راه اندازی خودروهای برقی
در حالی که بسیاری از مواردی که ماسک در کنفرانس آینده خودرو در فایننشال تایمز در لندن درباره آن صحبت کرد، قبلاً به اشتراک گذاشته شده است، چند چیز برجسته بود، از جمله اینکه تسلا ممکن است سفارشهای مشتریان را برای وسایل نقلیه خود متوقف کند.
تسلا ممکن است پذیرش سفارشات را متوقف کند
برای تسلا مشکل تامین نیست، مشکل تامین است. ماسک گفت: در حال حاضر تقاضا تا حدی مضحک از تولید فراتر رفته است. “در واقع، ما احتمالا آن را محدود خواهیم کرد [or] از پذیرش سفارش برای چیزی خارج از یک دوره زمانی معین خودداری کنید.”
این خودروساز همچنان قصد دارد تا سال 2030 سالانه 20 میلیون خودرو تولید کند، رقمی که ماسک گفت که انتخاب کرده است زیرا 1 درصد از ناوگان جهان را تشکیل می دهد.
او گفت: «اما این یک وعده نیست. “این یک آرزو است. فکر میکنم شانس خوبی برای رسیدن به آنجا داریم.”
این در مقایسه با 930000 خودروی تولید شده توسط تسلا در سال گذشته است، رقمی که دستیابی به آن “تقریباً به همان اندازه دشوار” بود و به 20 میلیون رسید.
ماسک فولکس واگن را تحسین می کند
هنگامی که از ماسک خواسته شد تا تاثیرگذارترین خودروهای الکتریکی در حال کار امروز را معرفی کند، ماسک با فولکس واگن تماس گرفت، درست یک روز پس از آن که هربرت دیز، مدیرعامل فولکس واگن در همان کنفرانس گفت تسلا قوی تر از آن چیزی است که غول آلمانی انتظار داشت.
ماسک گفت: «من فکر میکنم شرکتی که در کنار تسلا بیشترین پیشرفت را دارد، در واقع فولکس واگن است که یک استارتآپ نیست، اما میتوان آن را به نوعی بهعنوان یک استارتآپ از نظر خودروهای الکتریکی دید.
او همچنین گفت که چندین شرکت قوی از چین می آیند که بیش از یک چهارم فروش جهانی تسلا را به خود اختصاص می دهد و تسلا قصد دارد کارخانه گیگا خود را در شانگهای توسعه دهد.
در چین افراد بسیار با استعداد و سخت کوشی وجود دارند که به شدت به تولید اعتقاد دارند. آنها نه تنها روغن نیمه شب را می سوزانند، بلکه روغن را ساعت 3 صبح می سوزانند. آنها حتی کارخانه را ترک نخواهند کرد، در حالی که در آمریکا مردم سعی می کنند از رفتن به سر کار خودداری کنند.
تسلا منبع باز باقی خواهد ماند
ماسک مجدداً درخواست دائمی خود را از خودروسازان برای استفاده از پتنت های تسلا برای ارتقای سیستم خلبان خودکار آن تکرار کرد.
او گفت: «ما فقط برای جلوگیری از ایجاد این میدان مین از پتنتهایی که مانع پیشرفت خودروهای الکتریکی میشود، چیزهایی را ثبت میکنیم.» اما ما هرگز از کسی به دلیل استفاده از پتنت ما شکایت نخواهیم کرد. بنابراین بیایید بگوییم که شما می توانید از انواع پتنت های تسلا به صورت رایگان استفاده کنید، بنابراین فکر می کنم امیدوارم برای دیگران مفید باشد.
ماسک گفت، اما تسلا قبل از اینکه خودروسازان به آن فکر کنند، برای اثبات خود به یک سال زمان نیاز دارد.
خودروسازان سنتی در مورد برقی شدن تصمیم خواهند گرفت. در این مرحله ساخت خودروهای الکتریکی اساساً دشوار نیست. چیزی که من فکر میکنم ممکن است به صدور گواهینامه علاقه داشته باشید این است که خلبان خودکار تسلا کاملاً خودران است و فکر میکنم این امر میتواند جان افراد زیادی را نجات دهد.”
خرید کارخانه معدن مستثنی نیست
از آنجایی که خودروسازان برقی با کمبود مواد خام برای باتریهای لیتیوم یونی مواجه هستند، تسلا قراردادهای بلندمدتی را با شرکتهای معدنی در سراسر جهان امضا کرده است تا تامینهای لازم را تضمین کند. اما خودروساز بهتر نیست بیشتر درگیر کارهای خاکی شود.
ماسک گفت: “نه این که ما بخواهیم شرکت های معدنی را بخریم، اما اگر این تنها راه برای تسریع روند انتقال باشد، ما این کار را خواهیم کرد.” «هیچ محدودیتی خودسرانه در مورد آنچه برای تسریع لازم است وجود ندارد. ما فقط تمام کارهای لازم را برای سرعت بخشیدن به انرژی پایدار و استخراج و پالایش یا خرید یک شرکت معدنی انجام خواهیم داد، مشروط بر اینکه فکر کنیم می توانیم این کار را انجام دهیم.
اما در مورد اسکوترها بحثی وجود ندارد
ماسک در پاسخ به این سوال که آیا تسلا قصد دارد خودرویی کوچکتر و مقرون به صرفه تر از مدل 3 به عنوان یک اسکوتر بسازد، ماسک علیه دستگاه میکروموبیلتی صحبت کرد.
او گفت: اسکوترها بسیار خطرناک هستند. “من به کسی توصیه نمی کنم اسکوتر سوار شود. اگر بین یک اسکوتر و یک ماشین اختلافی پیش بیاید، او ضرر می کند.