ماسک می گوید تسلا قصد دارد تا سال 2024 ربات ها را به تولید انبوه برساند

ماسک می گوید تسلا قصد دارد تا سال 2024 ربات ها را به تولید انبوه برساند

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا روز چهارشنبه در جریان گفتگو درباره سود سه ماهه اول سال 2022 گفت تسلا قصد دارد تا سال 2024 یک رباتاکسی ویژه بدون فرمان یا پدال راه اندازی کند.

این تنها دو سال برای توسعه، آزمایش، آزمایش، تولید در مقادیر زیاد و راه‌اندازی تجاری یک سرویس روباتاکسی که قوانین نظارتی را که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، رعایت می‌کند، فرصت دارد. در کالیفرنیا، بزرگترین بازار تسلا برای فروش خودرو، این به معنای هدایت فرآیند صدور مجوز توسط دو آژانس است.

ماسک علیرغم چالش های متعدد، لحن رو به افزایشی را بیان کرد.

ماسک گفت که رباتاکسی تخصصی برای استقلال بسیار بهینه شده است، به این معنی که هیچ فرمان یا پدال وجود نخواهد داشت و اضافه کرد که تعدادی نوآوری دیگر در اطراف او وجود دارد که به اعتقاد او بسیار هیجان انگیز هستند.

ماسک بعداً گفت: “من فکر می کنم می تواند یک محصول بسیار قدرتمند باشد، جایی که ما در تلاش برای رسیدن به تولید حجم در سال 2024 هستیم.” [the robotaxi] این واقعا موتور بزرگی برای رشد تسلا خواهد بود.”

اوایل این ماه در افتتاحیه کارخانه گیگا تسلا در آستین، ماسک انواع محصولات آینده را معرفی کرد که از تجارت خودروهای سواری که بیشترین سود امروزی آن را تولید می کند، منحرف شدند. از جمله این محصولات می توان به روباتاکسی و Optimus، مفهوم ربات انسان نما تسلا اشاره کرد.

تلاش تسلا برای ربات‌اکسی، آن را در رقابت با شرکت‌هایی قرار می‌دهد که سال‌ها در حال توسعه فناوری خودروهای خودران برای ربات‌اکسی هستند، از جمله Alphabet Waymo، Argo AI، Aurora، زیرمجموعه خودگردان GM Cruise، Motional و Zoox.

این موضوع همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا تسلا قصد دارد استراتژی فعلی خود را برای استقلال کامل لغو کند یا اینکه به موازات آن توسعه خواهد یافت.

ماسک سال‌ها به رباتاکسی اشاره کرده است، اما نه از طریق یک محصول مستقل مانند آنچه که در روز چهارشنبه توضیح داد. در عوض، او بارها قول داده است که وسایل نقلیه تسلا را که امروزه مردم در اختیار دارند، از طریق یک سیستم پیشرفته کمک رانندگی به نام نرم‌افزار مدیریت کامل خود، که در حال حاضر 12000 دلار قیمت دارد، به روباتیک خود تبدیل کند.

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام تجاری خلبان خودکار عرضه می شوند. مالکان می‌توانند نرم‌افزار «خودران کامل» یا FSD را خریداری کنند – نرم‌افزاری که ماسک بارها قول داده است که روزی قابلیت‌های رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد. FSD به تنهایی قادر به رانندگی نیست. این یک ADAS سطح 2 در نظر گرفته می شود و همچنان به یک راننده انسانی برای توجه و کنترل نیاز دارد. ده‌ها ویدیوی ارسال شده توسط مالکان تصویری ترکیبی از قابلیت‌های نرم‌افزار ارائه می‌دهند و شامل ویدیوهای بسیاری از وسایل نقلیه است که در حرکت درایو اصلی ناکام هستند و حتی به طور ناگهانی به سمت عابران پیاده یا خط دیگری منحرف می‌شوند.

در طول این گفتگو، تسلا اذعان کرد که وسایل نقلیه‌اش به دلیل هزینه‌های بالای آن‌ها تا حد زیادی برای بسیاری از مردم غیرقابل دسترسی هستند و معرفی روباتاکسی را راهی برای ارائه «به‌ترتیب کمترین هزینه به ازای هر مایل حمل‌ونقلی که تا به حال تجربه کرده‌اند» به مشتریان می‌بیند. مشک.

ماسک ادامه داد: «به برخی از پیش‌بینی‌های ما نگاه کنید، به نظر می‌رسد سفر با روباتیک کمتر از بلیت اتوبوس، بلیت اتوبوس یارانه‌ای یا بلیت مترو یارانه‌ای هزینه خواهد داشت».

به طور خاص، او فاش نکرد که تسلا چه بسته سنسوری را برای این وسیله نقلیه طراحی شده خاص در نظر می گیرد و آیا فقط از دوربین استفاده می کند یا از لیدار و رادار که استاندارد صنعتی است استفاده می کند.

عملکردهای کامل خودران و خلبان خودکار تسلا به شدت به دوربین ها و رویکرد مبتنی بر دید برای دستیابی به خودمختاری متکی هستند، در حالی که اکثر شرکت های AV دیگر به ترکیبی از دوربین ها، رادار و لیدار متکی هستند. اما در طول گفتگو، ماسک به دشواری دستیابی به خودرانی واقعاً کامل از طریق این روش اذعان کرد، که در نهایت ثابت شد که یک بازی ثابت دو قدم به جلو، یک قدم به عقب است.

“از نظر رانندگی کامل، از هر پیشرفت تکنولوژیکی که در آن نقش داشته ام، هرگز سحرهای ساختگی بیشتری ندیده ام یا جایی که به نظر می رسد قرار است از آن عبور کنیم، اما مانند من ندیده ایم.” ماسک گفت: کاملاً خودران دیده‌ام. در نهایت، به این واقعیت می رسد که برای فروش کاملاً خودران، در واقع باید هوش مصنوعی را در دنیای واقعی حل کنید، چیزی که هیچ کس تصمیمی برای آن نگرفته است. کل سیستم جاده برای شبکه های عصبی بیولوژیکی و چشم ها ساخته شده است. بنابراین، در واقع، وقتی به رانندگی فکر می‌کنیم، باید شبکه‌های عصبی و دوربین‌ها را تا سطحی از توانایی حل کنیم که همتراز با انسان یا واقعاً فراتر از آن باشد. و فکر می‌کنم امسال به آن خواهیم رسید.”