
نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) – هم یک مکاشفه و هم یک انقلاب – پارادایم چند دهه ای فروش نرم افزار را کاملاً در هم شکسته است. این امر خرید نرم افزار را از یک فرآیند کمیاب، پرهزینه و برای بسیاری از شرکت ها وقت گیر به یک سرویس اشتراک میزبانی، ماهانه و قابل پیش بینی با قیمت در محل تبدیل کرده است.
SaaS اساساً تبدیل به یک مدل تجاری واقعی برای استارتآپهای اولیه به شرکتهای جهانی شده است. اما پارادایمهای تکنولوژیکی دائماً در حال تغییر هستند و قیمتگذاری اشتراک مبتنی بر فضا راهحلی برای همه نیست.
تکامل بعدی را وارد کنید: قیمت گذاری مبتنی بر مصرف کننده.
به جای اینکه نرم افزار خود را به عنوان یک قرارداد برای یک قیمت و مدت زمان مشخص بفروشید، شما فقط برای چیزی که مشتری شما واقعا استفاده می کند هزینه می کنید و نه بیشتر. این مدل قیمت گذاری برای هر سناریو SaaS کار نمی کند. مثال: هیچکس نمیخواهد برای استفاده از Google Workspace پولی بپردازد.
قیمتگذاری مبتنی بر مصرفکننده روشی رو به افزایش برای فروش محصولات مبتنی بر API است. به عنوان مثال، Twilio API های خود را به سایر مشاغلی که می خواهند قابلیت های SMS / تلفن اضافه کنند می فروشد. دیگر شرکتهای موفق SaaS با مدلهای قیمتگذاری مبتنی بر استفاده عبارتند از AWS، Datadog، Snowflake و Stripe.
قیمت گذاری مبتنی بر استفاده مزایایی را هم برای فروشنده و هم برای مشتری ارائه می دهد – اما آیا این ساختار قیمت گذاری مناسبی برای راه اندازی شماست؟ و زمانی که شاخصها، نقاط عطف و شاخصهای باستانی SaaS که برای نشان دادن یک استراتژی اثبات شده استفاده میشوند چندان مفید نیستند، چگونه از آن برای تکامل استفاده کنیم؟
این سوالات تنها دو دلیل است که چرا ما از کایل پویار، شریک عملیاتی OpenView Ventures دعوت کردیم تا دانش و تجربه خود را در جلسه به اشتراک بگذارد. چگونه با قیمت گذاری مبتنی بر استفاده مقیاس بندی کنیم در TechCrunch Early Stage 2022 در 14 آوریل.
پویار رهبری تیم رشد OpenView را بر عهده دارد که مسئول مشاوره به مدیران پورتفولیو در مورد استراتژی هایی برای افزایش رشد درآمد و تسلط بر بازارهایشان است. تخصصش؟ استراتژی قیمت گذاری و بسته بندی – موثرترین اما نادیده گرفته شده ترین اهرم برای رشد SaaS.
پویار یک متخصص در رشد مبتنی بر محصول (PLG)، یک استراتژی مبتنی بر بازار برای مدلهای کسبوکار مبتنی بر کسبوکار و شاخصهای SaaS، گفت: «قیمتگذاری مبتنی بر استفاده کلید درآمدزایی موفق در آینده خواهد بود».
انتخاب ساختار قیمت گذاری مناسب برای راه اندازی SaaS برای موفقیت بلندمدت ضروری است. به Kyle Poyar بپیوندید تا در مورد قیمتگذاری مبتنی بر استفاده، اینکه چرا معیارهای قدیمی SaaS آن را کاهش نمیدهند، و نحوه مقیاسبندی بدون آنها – و اینکه کدام معیارهای جدید برای کسب و کار شما مهم هستند، آشنا شوید.
جلسات اولیه TC زمان زیادی را برای تعامل، پرسیدن سؤال و ادامه با درک عمیق تر و کارآمد از موضوعات و مهارت هایی که برای یک استارت آپ موفق ضروری هستند، فراهم می کند. جای خود را رزرو کنید و قبل از افزایش قیمت ها همین امروز ثبت نام کنید!
(function () {var func = function () {var iframe = document.getElementById (‘wpcom-iframe-b6f445c529505450998e267e5bda5397’) if (iframe) {iframe.onload = function () {iframe.frame.post ‘: ‘wpcom-iframe-b6f445c529505450998e267e5bda5397’}، “https: / / tcprotectedembed.com”); {}} // // اندازه خودکار تابع iframe var (تابع اندازه سند خودکار var. CreateElement (‘a’); origin.href = e.origin؛ // بررسی مبدا پیام if (‘tcprotectedembed.com ‘! == origin.host) بازگشت؛ // بررسی کنید که پیام در قالبی باشد که انتظار داریم اگر (‘ object’! == type of e.data || undefined === e.data.msg_type) بازگشت؛ سوئیچ e .data.msg_type) ‘case’ poll_size: answer ‘: var iframe = document.getElementById (e.data._request .frame_id)؛ if (iframe &&’ ‘=== iframe.width) iframe.width = “100%” ؛ if (iframe && ” === iframe.height) iframe.height = parseInt (e.data.height)؛ return; پیشفرض: return;}} if (‘function’ === typeof window.addEventListener) {window .addEventListener (‘message’, funcSizeResponse, false);} other if (‘function’ === typeof window.attachEvent) {window.attachEvent (‘onmessage’, funcSizeResponse);}} if (document.readyState == = ‘ تکمیل شد’) {func.apply (); / * compat برای اسکرول بی نهایت * /} else if (document.addEventListener) {document.addEventListener (‘DOMContentLoaded’, func, false); } else if (document.attachEvent) (document.attachEvent) (‘onreadystatechange’, func); }}) ();