
متا که قبلاً فیسبوک نام داشت، میگوید که آزمایش ابزارهای محتوای جدیدی را آغاز خواهد کرد که به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا مکان نمایش آگهیهایشان در فیدهای فیسبوک و اینستاگرام را کنترل کنند. این ابزارها به شرکتها اجازه میدهند تا از قرار دادن تبلیغات خود بر روی محتوای نامناسب، مانند پستهای خطمشی، تراژدی یا خشونت جلوگیری کنند.
این شرکت آزمایش کنترلهای محتوای جدید را در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد کرد و قصد دارد آنها را در اوایل سال 2023 به طور رسمی راهاندازی کند. متا میگوید که در مرحله آزمایشی عمدتاً بر بازارهای انگلیسی زبان تمرکز خواهد کرد. سال آینده، متا کنترلهای خود را گسترش خواهد داد تا تبلیغات در استوریها، ویدیوها، صفحات تحقیقاتی اینستاگرام و موارد دیگر را شامل شود. متا همچنین قصد دارد کنترل ها را به زبان های دیگر گسترش دهد.
متا در یک پست وبلاگی در مورد این اعلامیه گفت: “به عنوان بخشی از Meta، ما در حال طراحی بررسی های تناسب اندام هستیم تا به تبلیغ کنندگان کنترل مکان نمایش تبلیغات خود را بدهیم.” “ما قبلاً تعهد خود را برای ایجاد بررسی های تناسب اندام مبتنی بر محتوا برای رفع نگرانی های تبلیغ کنندگان در مورد نمایش تبلیغات خود در کنار محتوایی که برای ترجیحات برند آنها مناسب نیست، اعلام کرده بودیم. ما از نزدیک با GARM (اتحاد جهانی برای رسانههای مسئول) در حال توسعه این کنترلها هستیم که با چارچوب مناسب GARM همسو خواهد شد.»
متا همچنین اعلام کرد که با Zefr، پلتفرمی که به شرکتها اجازه میدهد تا مناسب بودن برند را اندازهگیری کنند، بر زمینهای که تبلیغات فیسبوک در آن ظاهر میشوند نظارت کنند و گزارش دهند، شراکت میکند. این شرکت برای تأیید اینکه تبلیغات شما فقط محتوای مرتبط را نشان می دهد کار خواهد کرد. متا و زفر تست های کوچکی را در سه ماهه سوم سال جاری آغاز خواهند کرد.
ابزارهای جدید به تقاضاهای روزافزون متا از سوی تبلیغکنندگانی که بارها و بارها به دنبال کنترل بیشتر بر مکانهای تبلیغات آنلاین خود بودهاند، پاسخ میدهند تا اطمینان حاصل کنند که در محتوای نامطلوب ظاهر نمیشوند.
این شرکت در گذشته برای رفع این نگرانی ها تلاش کرده است.
در ماه نوامبر، متا گفت که کنترلهای فید اخبار را برای تبلیغکنندگانی که تبلیغات را به زبان انگلیسی اجرا میکنند، گسترش میدهد و به آنها امکان دسترسی به «کنترلهای حذف موضوع» را میدهد. سه موضوع اخبار و سیاست، مسائل اجتماعی، جنایت و تراژدی است. وقتی تبلیغکنندهای یکی از این موضوعات را انتخاب میکند، تبلیغ او به افرادی که اخیراً به این موضوعات متعهد شدهاند نشان داده نمیشود. در آن زمان، متا گفت که آگاه است که این ابزار ممکن است تمام نگرانیهای تبلیغکنندگان را برطرف نکند، و قول داد در آینده کنترلهای مبتنی بر محتوا را توسعه دهد.
الگوریتم های فیس بوک برای تبلیغ محتوای تحریک آمیز و اطلاعات غلط خطرناک شناخته شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، متا برای پاکسازی پلتفرم و شفافتر کردن عملکردهایش تحت فشار نظارتی فزایندهای قرار دارد. چرخه اخبار مدرن و محیط تبلیغات آنلاین، اجتناب از قرار دادن تبلیغات خود در محتوای نامناسب را برای برندها دشوار می کند. از آنجایی که اکثر شرکتها تبلیغات را با ایجاد یک آگهی و ارسال آن به مزایده تبلیغات متا خریداری میکنند، هیچ کنترلی بر قرار دادن آگهی ندارند، اما این ابزارهای آینده باید آن را تغییر دهند.