
شرکت مادر متا روز سه شنبه اعلام کرد فیس بوک قابلیت انتشار Reels از برنامه های شخص ثالث را اضافه می کند. این شرکت یکپارچهسازی اشتراکگذاری با قرقرهها را معرفی میکند که به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا اشتراکگذاری مستقیم ویدیوها از برنامههایشان را در فیسبوک برای مردم آسانتر کنند.
جان مک کارتی، مدیر مدیریت محصولات متا، گفت: “پس از یکپارچه شدن، برنامه های شخص ثالث دارای دکمه Reels خواهند بود تا افراد بتوانند ویدئوهای کوتاه را به اشتراک بگذارند و سپس با ابزارهای ویرایش Reels مانند صدا، متن، جلوه ها، زیرنویس ها و برچسب ها شخصی سازی کنند.” در یک پست وبلاگ آنها اکنون می توانند به جای دانلود محتوای ویدیوی خود و آپلود آن در فرصتی دیگر، با لمس یک دکمه ویدیو را ایجاد و به اشتراک بگذارند.
متا تاکید کرد که به عنوان بخشی از راه اندازی، چندین شریک آن، از جمله Smule، Vita و VivaVideo، قبلا دکمه “اشتراک گذاری در حلقه ها” را در برنامه های خود ادغام کرده اند. توسعه دهندگانی که علاقه مند به ادغام این دکمه در برنامه های خود هستند، می توانند در مورد آن در وب سایت توسعه دهنده Meta اطلاعات بیشتری کسب کنند.
این شرکت میگوید این ویژگی جدید به افراد کمک میکند تا به مخاطبان جدید فیسبوک دسترسی پیدا کنند و مبتنی بر ویژگی اشتراکگذاری استوری است که به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا به کاربران خود اجازه دهند محتوا را در استوریهای فیسبوک مستقیماً از برنامههای شخص ثالث به اشتراک بگذارند.

اعتبار تصویر: هدف
اعلام امروز زمانی منتشر شد که فیس بوک اخیراً Reels را پس از راه اندازی عمومی در سپتامبر گذشته در ایالات متحده در سراسر جهان منتشر کرد. همراه با راه اندازی جهانی، فیس بوک همچنین ابزارهای خلاقانه تر و راه های جدیدی را برای سازندگان معرفی کرده است تا از طریق تبلیغات از طبل های خود کسب درآمد کنند و به زودی Stars.
در حالی که Reels در ابتدا به عنوان راهی برای مبارزه مستقیم با TikTok با یک ویژگی در برنامه اینستاگرام شروع شد، متا نیز مدت کوتاهی بعد آنها را به فیس بوک آورد. این شرکت در طول سود سه ماهه چهارم 2021 خود اعلام کرد که Reels اکنون “سریعترین فرمت محتوایی در حال رشد تا به امروز” است. این شرکت همچنین گفت که Reels بیشترین سهم را در رشد اینستاگرام دارد و در فیسبوک “بسیار سریع رشد می کند”.
Reels یکی از بزرگترین سرمایهگذاریهای متا در محصولات است که به طور عمومی درباره تهدید TikTok بحث میکند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، TikTok را یک رقیب بزرگ خواند که “بسیار سریع از یک پایگاه بسیار بزرگ در حال رشد است”. واضح است که متا ادغام جدید خود با برنامه های شخص ثالث را راهی برای افزایش محبوبیت و دسترسی فیس بوک Reels در ادامه رقابت با TikTok می داند.