متا در تلاشی برای کم کردن پیچیدگی توافقنامههای مصرفکننده بهشدت متراکم خود، شیوه ارائه این اطلاعات را بازنویسی و بازنویسی کرده است.
این شرکت اصرار دارد که تغییرات در شکل است، نه عملکرد، ضخیم کردن برخی خطوط، اضافه کردن زیرعنوان ها و تصاویر، به جای ارائه این اطلاعات به عنوان یک دیوار غول پیکر از متن. نتیجه هنوز تا حد زیادی یک دیوار بزرگ از متن است، اما دیواری طراحی شده است تا به تنظیمکنندگان در سراسر جهان اطمینان دهد زیرا آنها کنترل را بر نحوه اطلاع رسانی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به مصرفکنندگان سختتر میکنند.
راب شرمن، معاون مدیر کل حریم خصوصی متا، به «تقاضای بیشتر» از سوی تنظیمکنندهها و قوانین حفظ حریم خصوصی اشاره میکند که به دنبال تضمین این هستند که سیاستهای حفظ حریم خصوصی گستردهترین زمینه ممکن را پوشش دهد. این شرکت همچنین تغییرات مشابهی را در شرایط خدمات خود ایجاد کرده است که قوانینی را تعیین می کند که افراد برای استفاده از پلتفرم های آن باید از آنها پیروی کنند.
شرمن گفت: «یکی از چالشهایی که ما و بسیاری از شرکتهای دیگر با آن روبرو هستیم این است که سیاستهای حفظ حریم خصوصی واقعاً… باید جامع باشند و جزئیات صریح در مورد نحوه استفاده و محافظت از دادههای افراد، به عبارت بیشتر، ارائه دهند. “اما آنها همچنین باید قابل درک باشند، به این معنی که ما باید برای کمک به مردم در جهت یابی آنچه نوشته شده است کارهای بیشتری انجام دهیم.”
سیاست حفظ حریم خصوصی بازنویسی شده مثالها و اینفوگرافیکهای جدیدی را ارائه میکند که به وضوح آنچه را که میتواند با دادههای شخصی کاربر انجام دهد و نمیتواند انجام دهد، توضیح میدهد. قوانین اصلاح شده برای همه محصولات متا به جز واتس اپ الزام آور خواهد بود.
افرادی که از محصولات قوی متا استفاده میکنند، از امروز شروع به دریافت بهروزرسانیها میکنند و به تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی که از 26 جولای اعمال میشود، توجه میکنند. در حالی که کاربران ممکن است به طور قابل درک فکر کنند که چیزی در نحوه جمعآوری دادهها مانند فیسبوک و اینستاگرام تغییر کرده است، این شرکت میگوید هیچ تغییری در میزان اطلاعات جمعآوریشده ایجاد نشده است.
شرمن گفت: «بدیهی است که بخش بزرگی از هدف این است که اطمینان حاصل کنیم که مسئولیت های نظارتی خود را انجام می دهیم. “اما همچنین برای اطمینان از اینکه مردم متوجه نحوه استفاده از داده های ما می شوند – اگر مردم از شیوه های داده شگفت زده شوند برای ما خوب نیست.”