
آیا شما آن را می شنوید این صدای هر مدیر عامل متا است که با آسودگی عمیق آه می کشد، زیرا برخلاف سه ماهه گذشته، کاربران فعال روزانه فیس بوک (DAU) اندکی افزایش یافته است.
متا برای دومین بار از زمان تغییر نام تجاری خود از فیس بوک، سود سه ماهه خود را گزارش می دهد. آخرین باری که پلتفرم فیس بوک اولین کاهش DAU خود را در تاریخ 18 ساله خود گزارش کرد، اما اکنون فیس بوک دارای 1.96 میلیارد DAU در مقایسه با 1.92 میلیارد در سه ماهه گذشته است.
البته، خانواده برنامه های متا – فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ، مسنجر – ستاره نمایش نیستند. همانطور که مدیرعامل مارک زاکربرگ توضیح داد، درآمد حاصل از این برنامهها به تامین مالی پروژههای واقعیت مجازی متا کمک میکند، که او شرط میبندد در آینده به جواهر شرکت تبدیل خواهد شد.
آیا ارزش تغییر نام شرکت را داشت؟ تنها در سه ماهه اول، آزمایشگاههای واقعیت متا با زیان 2.96 میلیارد دلاری کار میکردند و سال گذشته آزمایشگاههای واقعیت بیش از 10 میلیارد دلار ضرر کردند.
زاکربرگ میگوید: «تا زمانی که این محصولات واقعاً به بازار نیایند و در مقیاس قابلتوجهی به بازار نیایند و این بازار در نهایت بزرگ شود، این اتفاق نمیافتد، به سود یا سود کلان برای کسبوکار کمک میکند.» این زمینه را برای سال 2030 بسیار هیجان انگیزی فراهم می کند.
Horizon Worlds، اپلیکیشن اجتماعی VR متا، در پایان سه ماهه شروع به معرفی ویژگیهای درآمدزا کرد، اما اگر این پلتفرم کاربران بیشتری را جذب نکند، این خریدهای درونبرنامه چندان مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. متا به زودی نسخه وب Horizon Worlds را منتشر می کند و از افرادی که 300 دلار برای دریافت هدفون VR ندارند استقبال می کند. زاکربرگ گفت Horizon “نقطه مرکزی” استراتژی توسعه فراجهان شرکت است.
«اعتراف می کنم که ساختن این گران است. زاکربرگ گفت: این چیزی است که قبلا هرگز ساخته نشده بود. وی اذعان کرد که به دلیل این سرمایهگذاریها، سودآوری کلی متا در سال 2022 افزایش نخواهد یافت، به خصوص که درآمد تبلیغاتی آنطور که انتظار میرفت رشد نکرده است.
متا نیز مانند رقبای خود در اسنپ چت و یوتیوب به روند کاهشی درآمد تبلیغاتی به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین اشاره می کند (فیس بوک قبلاً در روسیه ممنوع شده است). به طور کلی، درآمد سه ماهه متا 7 درصد افزایش یافت و انتظارات تحلیلگران 7.8 درصد را از دست داد. ترکیب افزایش DAU و درآمد تبلیغاتی کمتر از حد انتظار را می توان با این واقعیت توضیح داد که برنامه های متا در مناطقی مانند آسیا و اقیانوس آرام در حال رشد هستند، جایی که تبلیغات هزینه کمتری نسبت به ایالات متحده و اروپا دارد.
امیدوار کننده ترین تولید کننده Meta money از Reality Labs خود هدفون هستند. Meta Quest 2 در طول فصل تعطیلات رشد فروش زیادی داشت و این شرکت امیدوار است که آخرین هدفون خود را در اواخر امسال با اسم رمز “Project Cambria” عرضه کند.
زاکربرگ گفت که هدفون جدید و پریمیوم «روی قابهای کاری متمرکز شده و احتمالاً جایگزین لپتاپ یا تنظیمات کار شما خواهد شد». متا همچنین ردیابی چشم و چهره را ایجاد می کند تا وقتی در VR اجتماعی می شوید، مردم بتوانند حالات چهره شما را در زندگی واقعی درک کنند. او اضافه کرد که در ماههای آینده میتوان منتظر اخبار بیشتری در مورد این هدفون بود.
متا به خانواده برنامههای خود برمیگردد، زیرا در تلاش است تا در ویدیوهای کوتاه از پلتفرم پیشرو باشد، با رقابت TikTok روبرو است. اما زاکربرگ گفت سرمایهگذاری شرکتش در شبیهسازی TikTok Reels کار میکند و اشاره کرد که Reels 20 درصد از زمانی را که کاربران در اینستاگرام صرف میکنند تشکیل میدهد. علاوه بر این، ویدیو 50 درصد از زمانی را که کاربران در فیس بوک می گذرانند، تشکیل می دهد.
“من هستم فقط تلاش کردن به رهبری بر شرکت که در آ مسیر جایی که بود تثبیت موقعیت خودم مانند بر نخست وزیر شرکت برای ساختمان بر آینده بر اجتماعی اثر متقابل و بر فراجهان، “زاکربرگ گفت.” اگر به این چیزها علاقه دارید، من من فکر می کنم بود دریافت بر بهترین مردم به دارم میام کار اینجا.”