منو سایت

مدیر فنی BMW برای برق رسانی و زنجیره تامین

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

در حالی که ب ام و در ماه آوریل آماده معرفی نسل بعدی سدان سری 7 لوکس خود – و همراه با آن i7 تمام برقی جدید – می شود، امروز این شرکت توجه خود را به کل مجموعه خودروهای الکتریکی خود از جمله iX1 آینده، یک نسخه برقی معطوف کرده است. کراس اوور SUV کوچک محبوب خود.

آنها به پرچمدار فناوری iX و اسپورت i4 که سال گذشته معرفی شد، خواهند پیوست. این، البته، در پس زمینه کمبود جهانی تراشه ها و بحران کلی زنجیره تامین، مانند جنگ در اوکراین، اتفاق می افتد.

در اوایل امروز، مدیر فنی BMW، فرانک وبر، در یک جلسه توجیهی اشاره کرد که تولید i4 در اواسط سال آغاز خواهد شد، اما تا کنون این تنها چیزی است که می دانیم. در مورد i7، این شرکت در کنفرانس سالانه خود در صبح امروز چند تیزر را به نمایش گذاشت که مهم‌ترین آنها جلوپنجره کلیوی جدید (و بزرگ) این خودرو بود که مطمئناً طرفداران BMW را به صحبت می‌اندازد. برای i7، BMW تا 305 مایل مسافت پیموده شده الکتریکی را تحت EPA وعده داده است که مطابق با انتظارات همه است. اما سری 7 و به‌ویژه i7 به‌عنوان سدان پرچم‌دار خود، جایی هستند که این شرکت بسیاری از فناوری‌های جدید را معرفی خواهد کرد.

«سری 7 برای ما فقط یک محصول نیست. سری 7 مجموعه ای از قابلیت های ما است. این چیزی است که ما واقعاً قادر به انجام آن هستیم. i7 نه تنها قوی‌ترین خودروی الکتریکی است که ما می‌سازیم، بلکه یک تجربه سینمای خط دوم دارد، درها به‌طور خودکار باز و بسته می‌شوند – و فهرست طولانی و طولانی از چیزها دارد. یک حالت هنری وجود دارد، بنابراین یک هنر دیجیتال واقعی در داخل وجود دارد، “وبر گفت، و او مجبور شد کمی به ولخرجی بودن آن بخندد.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

اعتبار تصویر: بی ام و

BMW چگونه با کمبود تراشه کنار می آید

اما این وسایل نقلیه، البته، از نظر فناوری در آنها به طور فزاینده ای پیچیده هستند، و به همین دلیل BMW (و همه افراد دیگر در این تجارت) تحت تأثیر بحران عرضه تراشه قرار دارند. این بدان معنا بود که شرکت مجبور شد برای مثال در سال گذشته نصب صفحه نمایش لمسی در برخی از خودروهای خود را برای مدتی متوقف کند. وبر خاطرنشان کرد که بحران تراشه برنامه‌های کلی شرکت برای توسعه EV را تغییر نداده است.

وی در جلسه امروز گفت: مقابله با چالش های بحران تراشه انرژی زیادی می طلبد. ما واقعاً به عنوان یک تیم مفتخریم که وقتی می‌بینید چگونه با بحران تراشه‌ها مقابله می‌کنیم، سیستم‌های تولید و سیستم‌های زنجیره تامین ما واقعاً انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانیم خیلی سریع واکنش نشان دهیم. این به ما یک مزیت رقابتی در سال گذشته داد. ما معتقدیم که این مزیت رقابتی را در سال جاری به ما خواهد داد، اما انتظار داریم این روند در طول سال ادامه یابد. وی خاطرنشان کرد که این شرکت در ابتدا فکر می کرد که زنجیره تامین تا نیمه دوم سال 2022 بهبود می یابد، اما اکنون BMW معتقد است که این روند در طول سال ادامه خواهد داشت. همانطور که سال گذشته انجام دادیم، امسال نیز این کار را انجام خواهیم داد. وبر گفت: “ما هیچ تاریخ معرفی، هیچ فرضی در مورد حجم، فرضیات مربوط به تولد یا انتشار را به دلیل کمبود تراشه تغییر نداده‌ایم.”

به طور مشابه، او انتظار ندارد که جنگ در اوکراین در بلندمدت بر BMW تأثیر بگذارد. اما وبر همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت سیم‌کشی‌های خود را مانند تعدادی از رقبای خود از اوکراین دریافت می‌کند، به ویژه برای موتور و گیربکس. وبر خاطرنشان کرد که این صنعت حدود 20000 نفر را در اوکراین استخدام می کند که بیشتر آنها در بخش غربی کشور هستند. ما فقط نمی‌خواهیم کار را به آنجا ببریم. ما ماشین‌های تکراری برای کمک به ما در ساخت این دسته سیم‌ها در حال حاضر داریم.» وی افزود که اگرچه فقط تعداد کمی از موتورهای BMW وجود دارد که کاملاً به دسته سیم‌ها متکی هستند که در حال حاضر در اوکراین تولید می‌شوند، این شرکت تا هفته آینده فرصت خواهد داشت. از سرگیری تولید عادی

مشارکت با کوالکام

وبر همچنین همکاری اخیر این شرکت با Qualcomm و Arriver، بخش نرم افزاری شرکت برای فضای تحرک را برجسته کرد. این همکاری ارتباط کمتری با کمبود تراشه دارد، اما به BMW سهم بیشتری در پشته فناوری برای سیستم‌های رانندگی خودکار و ارائه‌های سرگرمی اطلاعاتی آن می‌دهد. وبر همچنین خاطرنشان کرد که این مشارکت نمونه‌ای از این است که شرکت او امروز به زنجیره تامین خود به شیوه‌ای جهانی‌تر فکر می‌کند.

این یک اقتصاد جهانی است، چه بخواهیم چه نخواهیم. راه‌حل‌های منطقه‌ای و عدم استفاده از آنچه در سرتاسر جهان در دسترس است، مانعی بر سر راه عادت ما به تولید محصولات استثنایی خواهد بود، من به سختی می‌توانم تصور کنم که به آنجا برگردم. ما متصل هستیم. و در واقع، من فقط می‌توانم امیدوار باشم که بتوانیم به برخی از آن‌ها برگردیم، نه این که، وقتی اجازه داده شد، همه فکر کنند که ما باید مشکلات را در هر منطقه حل کنیم. فقط کار نخواهد کرد.”

در مورد انتقال کلی به وسایل نقلیه الکتریکی، وبر واضح بود که BMW تاریخ پایانی را برای موتورهای احتراق داخلی تعیین نمی کند. او استدلال می کند که حتی قبل از در نظر گرفتن این موضوع، زیرساخت شارژ باید در کنار زیرساخت های برق سبز برای شارژ این خودروها و جریان قوی مواد خام برای ساخت باتری ها وجود داشته باشد. بی ام و می خواهد فناوری موتورهای احتراق داخلی را کاهش دهد و خودروهای الکتریکی با باتری را افزایش دهد.

“آخرین چیزی که ما می خواهیم این است – شاید چون از نظر سیاسی مناسب به نظر می رسد – فقط قطع کردن کارها کارساز نخواهد بود. باید مطمئن شوید که این رمپ پایین و بالا دست به دست هم داده و به آرامی پیش می رود. وبر گفت: “اینها فرآیندهای صنعتی بزرگتر هستند و فقط وسایل نقلیه فردی نیستند.” همچنین به نظر می رسید کمی برای هیدروژن تنظیم شده باشد، اما بیشتر برای کامیون های سنگین تا وسایل نقلیه شخصی، بیشتر به دلیل وزن مورد نیاز برای قرار دادن باتری در کامیونی با برد کافی است.

BMW خودرویی را نشان می دهد که تغییر رنگ می دهد

BMW می خواهد ماشین شما را به سینمای سیار تبدیل کند