منو سایت

مرسدس قصد دارد رانندگی بدون هندز را به میزها ارائه دهد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

در یک روز درخشان بهاری در کالیفرنیا، روی صندلی سرنشین یک مرسدس بنز کلاس S خاص نشسته‌ام، و به‌طور معمولی شاهد این هستم که یک ربات تحویل خودکار از یک پیاده‌رو غلت می‌زند تا غذای کسی را به خانه به سانتا مونیکا برساند. راننده آزمایشی کنار من می خندد در حالی که ما قصد داریم به بزرگراه ادغام شویم تا درایو پایلوت مرسدس را نشان دهیم، یک سیستم رانندگی خودکار مشروط سطح 3 که مصرف کنندگان ممکن است تا پایان سال جاری بتوانند آن را سفارش دهند.

مرسدس قصد دارد اولین خودروسازی باشد که سطح قانونی 3 رانندگی خودکار خارج از جاده را در خودروهای لوکس کلاس S خود ارائه می دهد. سوال این است که آیا باید، به ویژه با توجه به چالش‌های پیش روی اورست – حتی اگر فرصت‌های اقتصادی شامل تبدیل بخشی از تخمینی ۲۲۰.۴ میلیارد دلاری بازار رانندگی خودکار باشد.

خطرات نیز بالاست. سیستم سطح 3 مرسدس بنز مجبور است چندین کار را به طور همزمان انجام دهد، از جمله ضبط و به اشتراک گذاری حجم وسیعی از داده ها و ارائه زمان و هشدارهای کافی برای راننده انسان تا در صورت بروز مشکل، کنترل را پس بگیرد. خطرات قانونی وجود دارد که مرسدس قول داده است در هنگام فعال شدن سیستم متحمل شود، و حتی خطرات ژئوپلیتیکی نیز وجود دارد: مرسدس از سیستم روسی GLONASS برای اطلاعات موقعیت یابی جهانی خود در آلمان استفاده می کند.

با این حال، مرسدس با وجود خطرات در حال حرکت رو به جلو است، زیرا فرصت بسیار بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. در حالی که سازندگان دیگر مانند تسلا ادعا می‌کنند که سیستم‌های رانندگی کاملاً مستقل دارند، مرسدس اولین کسی است که بر موانع قانونی لازم در ایالات متحده و آلمان غلبه کرده و یک سیستم مشروط را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. اگرچه جدول زمانی کمی مبهم است، زیرا مرسدس همچنان روی این الزامات قانونی کار می کند، این سیستم می تواند در اواسط سال 2023 در دست مصرف کنندگان و خطوط آنها باشد.

تکنولوژی

مرسدس درایو خلبان

اعتبار تصویر: ابیگیل باست

در صندوق عقب یکی از چهار ماشین توسعه پارک شده در گاراژ هتل Proper در سانتا مونیکا، شاسی عظیمی از قطعات کامپیوتری قرار دارد. به گفته راننده تست، وقتی وارد می‌شویم، صندوق عقب باز است تا اجزای سازنده بتوانند تنفس کنند. اینجا جایی برای کیف گلف یا چمدان مورد نظر نیست.

این مؤلفه ها زمانی که خودرو در حالت عادی کار می کند، حداکثر 2.87 گیگابایت داده در دقیقه را ضبط، ضبط، مدیریت و آپلود می کند. اگر هنگام حرکت وسیله نقلیه تصادفی رخ دهد، به عنوان مثال، شخصی یک وسیله نقلیه توسعه را در ترافیک قطع کند و آن را مجبور به توقف وحشت کند، سیستم حداکثر 33.73 گیگابایت داده را می پذیرد تا مهندسان بتوانند نگاه دقیق تری به آنچه در حال وقوع است داشته باشند. رخ دهد و سیستم را بهبود بخشد.

مشتریانی که دارای خودروهای کلاس S مجهز به Drive Pilot هستند، مجبور نخواهند بود با قطعات کامپیوتری که فضایی را در صندوق عقب اشغال می‌کنند سر و کار داشته باشند. در عوض، خودرو همچنان در خودروها حضور خواهد داشت، بنابراین سیستم سطح 3 کار خواهد کرد و قادر به پردازش و ذخیره مقادیر زیادی داده خواهد بود. برخی از این داده‌ها در کشتی ذخیره می‌شوند، در حالی که بیشتر آن‌ها در یک سیستم ابری امن آپلود می‌شوند.

تمام این داده‌ها از حسگرهای مختلف اطراف خودرو می‌آیند، که برخی از آنها برای خودروهای کلاس S آینده که با سیستم جدید Drive Pilot سفارش داده می‌شوند، جدید خواهند بود. اگرچه این شرکت هزینه های خاصی را برای این سیستم فاش نکرد، مقامات گفتند که هزینه آن به اندازه سیستم صوتی Burmester برتر آنها خواهد بود. این سیستم صوتی کلاس S تنها یک گزینه 6700 دلاری است، اما نیاز به اضافه کردن یک بسته جداگانه 3800 دلاری دارد که مجموع آن را به حدود 10500 دلار می رساند. این نزدیک به قیمت سیستم کامل خودران تسلا است که در حال حاضر گزینه ای 12000 دلاری است.

سیستم Level 3 Conditional Drive Pilot بر اساس سخت افزار و نرم افزار استفاده شده توسط سیستم ADAS سطح 2 مرسدس، معروف به Distronic است. تعدادی سنسور پیشرفته و همچنین نرم افزار برای پشتیبانی از ویژگی ها اضافه می کند. سیستم‌های سخت‌افزاری اصلی که به خودروهای آتی کلاس S که با ارتقای Drive Pilot پیکربندی می‌شوند، اضافه می‌شوند، شامل یک سیستم پیشرفته LiDAR است که توسط Valeo SA، یک سنسور رطوبت در سوراخ چرخ برای تعیین رطوبت جاده، دوربین‌ها و میکروفون‌ها به سمت عقب توسعه یافته است. تشخیص وسیله نقلیه اضطراری و یک آرایه آنتن ویژه در پشت دریچه برای کمک به مکان یابی دقیق GPS.

سیستم Valeo LiDAR پیشرفته‌تر از نسل فعلی S-Class است، زیرا با سرعت 25 بار در ثانیه در برد 200 متر (تقریباً 650+ فوت) اسکن می‌کند. به گفته سخنگوی Valeo برای این رویداد، این دومین نسل از سیستم است. این سیستم لیزرهایی را ارسال می کند که سپس نقاطی را در فضا ایجاد می کند تا به هوش مصنوعی کمک کند تا نوع شی را در داخل و اطراف مسیر وسیله نقلیه، چه انسان، حیوان، وسیله نقلیه، درخت یا ساختمان طبقه بندی کند. از آنجا، هوش مصنوعی از داده‌های سایر حسگرهای اطراف خودرو استفاده می‌کند تا بیش از 400 مسیر طراحی شده مختلف، هم برای خود و هم مسیرهای بالقوه برای وسایل نقلیه، عابران پیاده و موتورسواران اطراف آن را شناسایی کند و امن‌ترین مسیر را از طریق آن انتخاب کند.

سنسور رطوبت یک سنسور صوتی گرد کوچک است که در عقب چرخ جلو قرار دارد و میزان مرطوب بودن سطح جاده را تعیین می کند. هنگامی که جاده خیس است، قطرات روی آن پرتاب می شود و صدایی از سر و صدا ایجاد می کند. با شنیدن این صدا توسط سیستم، Drive Pilot غیرفعال می شود و راننده در صندلی راننده باید کنترل را در دست بگیرد.

مشبک آنتن سقفی کلاس S از ماهواره های مختلف برای تعیین مکان دقیق خودرو در عرض چند سانتی متر استفاده می کند. به اندازه کافی دقیق است که تشخیص دهد ماشین در کدام خط است. مرسدس می گوید برای این اطلاعات موقعیت یابی در آلمان به گالیله و GPS در ایالات متحده و سیستم روسی GLONASS متکی است. این نقاط GPS دقیق در یک نقشه HD ادغام می شوند، که سپس به سیستم کمک می کند تا در دنیای واقعی حرکت کند.

این حسگرها به حسگرهایی که قبلاً در سیستم Distronic وجود دارند اضافه شده‌اند که شامل دوربین‌های داخلی برای اطمینان از توجه راننده و همچنین دوربین‌های رادار، اولتراسونیک و دوربین‌های سه بعدی از بیرون است. سخت افزار اضافه شده برای اطمینان از اضافی بودن هر سیستم وجود دارد و دید دقیق تری از داخل و خارج خودرو در حالی که سیستم در حال حرکت در محیط است را ارائه می دهد و برخلاف سیستم تسلا، اطمینان می دهد که راننده واقعاً توجه می کند. به خواب نرفتن یا تماشای فیلم در حین کار با سیستم.

این همه تجهیزات دقیق و تخصصی دلیل دارد. مرسدس بنز مسئولیت، از جمله مسئولیت، عملکرد ایمن سیستم را بر عهده گرفته است. اگر زمانی که کاربر از سیستم استفاده می کند مشکلی پیش بیاید و از کار بیفتد، عواقب قانونی آن می تواند بسیار زیاد باشد.

قوانین جدید برای کار در سطح 3

مرسدس از وسایل نقلیه ای مانند این برای آزمایش Drive Pilot خود در بیش از 50000 مایل از جاده ها در کالیفرنیا و نوادا استفاده می کند، جایی که این شرکت در حال حاضر مجوزهای مشروط برای راه اندازی سیستم را دارد.

پس از غلبه بر موانع قانونی، که مرسدس می گوید انتظار دارد تا پایان سال اتفاق بیفتد، این سیستم ها در خودروهای مجهز کلاس S هنگام رانندگی در شرایط خاص در دسترس خواهند بود. با این حال، همچنان محدود خواهد بود.

این سیستم فقط در ایالت هایی که قانونی است (در حال حاضر کالیفرنیا، نوادا و فلوریدا) در دسترس خواهد بود. از مرز، مثلاً آریزونا یا یوتا با یک کلاس S مجهز به Drive Pilot عبور کنید و این سیستم در دسترس نخواهد بود. اطراف آن توسط عایق جغرافیایی احاطه شده است.

علاوه بر موقعیت مکانی ایالت، سیستم روشن نمی‌شود مگر اینکه وسیله نقلیه در بزرگراه‌ها، بزرگراه‌ها یا جاده‌های بین‌ایالتی به‌طور واضح علامت‌گذاری‌شده، جدا از هم قرار داشته باشد که در یک خط به جای خروجی حرکت می‌کنند. در حالی که ما در حال رانندگی بودیم، راننده تست حرکت کرد تا خارج شود، و سیستم خاموش شد و از او خواست به محض اینکه نشان داد در حال تغییر مسیر است، کنترل را در دست بگیرد.

و حتی زمانی که تمام این الزامات برآورده شود، سیستم فقط تا سرعت 40 مایل در ساعت (60 کیلومتر در ساعت) در دسترس است.

سفر

مرسدس بنز PILOT

هنگامی که DRIVE PILOT فعال می شود، کنترل های فرمان به رنگ فیروزه ای می درخشد. تصویر: مرسدس بنز

در داخل، خودرو با یک تفاوت کلیدی تقریباً شبیه به کلاس S به نظر می رسد: فرمان دارای یک جفت دکمه است که مستقیماً زیر انگشتان شست راننده قرار می گیرد. این دکمه ها که تصویر جلوی خودرو با حرف “A” در بالا حک شده است، برای راه اندازی سیستم سطح 3 در صورت برآورده شدن شرایط خارجی استفاده می شود. روشنایی اطراف دکمه ها و ستون فرمان در صورت در دسترس بودن سیستم به رنگ سفید و در صورت روشن بودن به رنگ سبز-آبی می شود.

سفر کوتاه ما را در بزرگراه 10 در لس آنجلس به مرکز شهر لس آنجلس و بازگشت به سانتا مونیکا برد. ترافیک مملو از توقف و ترافیک بود و احتمالات زیادی برای خرابی سیستم وجود داشت. در چند دقیقه اول در بزرگراه، با موانع مختلفی مانند کیسه های پلاستیکی، جعبه های مقوایی و بیش از یک آنجلنو فراموش شده در مسیر مواجه شدیم که با وحشت متوقف شد و به طور تصادفی در مسیر سفر ما برید.

در دوره‌های کوتاهی که سیستم در دسترس بود، زمانی که همه شرایط فراهم بود، عملکرد آن روان به نظر می‌رسید. پخش نرم و تقریبا نامحسوس بود. راننده سیستم را روشن کرد، دست‌ها و پاهایش را از روی کنترل‌ها برداشت و ماشین را تنها گذاشت، در حالی که حواسش به جاده پیش‌رو بود.

این سیستم هنگام روشن شدن از حداکثر فاصله ردیابی استفاده می کند، بنابراین تفاوت بین کلاس S و خودروی جلویی بسیار زیاد بود. با کمال تعجب و متأسفانه، هیچ کس تصمیم به پریدن به این شکاف در حالی که سیستم روشن بود، نداشت، بنابراین ما نمی‌توانستیم آزمایش کنیم که اگر فردی هنگام کار با سیستم شرطی سطح 3، تغییر خط ناگهانی در جلوی خودرو انجام دهد، چه اتفاقی می‌افتد. هنگامی که سیستم اطلاعات لازم را از دست می دهد، به عنوان مثال، هنگامی که نشانگرهای نوار (گاهی اوقات به عنوان oreos شناخته می شوند) ضعیف می شوند، یک بوق به صدا در می آید و پیامی برای راننده ظاهر می شود که کنترل را به دست بگیرد. در این مرحله، راننده تست کنترل وسیله نقلیه را در دست می گیرد.

در مجموع، در سفر 30 دقیقه‌ای ما، سیستم در مجموع شاید 10 دقیقه روشن بود. هر درگیری نسبتاً کوتاه بود، زیرا سرعت ترافیک به بیش از 40 مایل در ساعت می رسید یا سیستم اطلاعات کنترل رانندگی لازم را از دست می داد. سفر بسیار کوتاه به ما زمان کافی برای ارزیابی سیستم نداد، اما نگاهی به نحوه عملکرد سطح 3 خودمختاری در آینده بسیار نزدیک ارائه داد. با این حال، سوال اصلی این است که چگونه این سیستم در دست مشتریان خواهد بود و آیا، حتی افراد بسیار ثروتمند، این فناوری را خریداری خواهند کرد یا خیر.