
مرسدس بنز امروز اعلام کرد که آند سیلیکونی قوی سیلا برای یک نسخه با برد گسترده از کلاس G الکتریکی در نظر گرفته شده است که در سال 2025 عرضه می شود.
سیلا گفت که مواد آند سیلیکونی آن میتواند چگالی انرژی را بین 20 تا 40 درصد در مقایسه با سلولهای موجود افزایش دهد، و این امکان را میدهد تا برد طولانیتری از باتریها را که فضای فیزیکی مشابهی را اشغال میکنند، افزایش دهد. این تراکم اضافی هنگام رانندگی با بلوک مرسدس بنز، جی واگن عضلانی مفید خواهد بود.
مرسدس برای اولین بار در سیلا در سال 2019 به عنوان بخشی از دور سری E 219 میلیون دلاری سرمایه گذاری می کند. در اوایل این ماه، این استارت آپ اعلام کرد که یک کارخانه به مساحت 600000 فوت مربع در موزس لیک، واشنگتن خریداری کرده است. انتظار می رود این کارخانه تولید مواد باتری را در پایان سال 2024 آغاز کند، قبل از اینکه در اوایل سال 2025 به تولید کامل برسد، درست در زمان G-Class. بسته به اینکه خودروسازان چگونه میخواهند آن را در سلولهای خود بگنجانند، باید مواد آند سیلیکونی کافی برای 100000 تا 500000 EV بسازد.
امروزه، فناوری Sila در ردیاب تناسب اندام Whoop 4.0 موجود است، دستگاهی کوچک با باتری که بخش کوچکی از نیازهای EV است. با این حال، مقیاس کوچکتر به سیلا اجازه می دهد تا فناوری تولید خود را با شکستن شکستگی ها قبل از افزایش 100 برابری برای رسیدن به حجم مورد نیاز خودروسازان، اصلاح کند.
فاز اول کارخانه این شرکت در واشنگتن 10 گیگاوات ساعت مواد باتری در سال تولید خواهد کرد، اما ژن بردیچفسکی، مدیرعامل این شرکت در اوایل این ماه به TechCrunch گفت که فاز دوم تولید را به 150 گیگاوات ساعت افزایش خواهد داد.
رسیدن به این نقطه ارزان نخواهد بود. بردیچفسکی تخمین می زند که تولید فاز دوم این کارخانه 1 تا 2 میلیارد دلار دیگر هزینه خواهد داشت. طبق گفته PitchBook، این شرکت در مجموع 933 میلیون دلار جمع آوری کرده است، از جمله دور 590 میلیون دلاری که در ژانویه 2021 به پایان رسید.
اگرچه جمع آوری میلیاردها دلار هرگز کار آسانی نیست، سیلا می تواند از مزایای باد استفاده کند: از آنجایی که خودروسازان تعهد خود را به خودروهای برقی افزایش داده اند، VC ها و شرکت های سهام خصوصی بیشتر و بیشتر در شرکت های باتری سرمایه گذاری می کنند – حدود 43 میلیارد دلار تنها در پنج سال گذشته. .