منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • مزارع ویکتوری، فناوری آبزی پروری مستقر در کنیا، 5 میلیون دلار بودجه برای گسترش به بازارهای جدید فراهم می کند.

مزارع ویکتوری، فناوری آبزی پروری مستقر در کنیا، 5 میلیون دلار بودجه برای گسترش به بازارهای جدید فراهم می کند.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

ویکتوری فارمز، یک مزرعه تازه تاسیس آبزی پروری و ماهی تیلاپیا که شامل جوجه کشی ها، مهدکودک ها و سلول های اعماق دریا است، 5 میلیون دلار بودجه جدید جمع آوری کرده است.

این سرمایه گذاری توسط اد بریکمن، مدیر عامل ارشد Bain Capital، و هانس دن بیمن، بنیانگذار و مدیر عامل سابق Mowi، یکی از بزرگترین کسب و کارهای ماهی قزل آلا در جهان، رهبری شد.

این اولین سرمایه گذاری نهادی استارتاپ پس از هفت حلقه فرشته داخلی از مجموعه سرمایه گذاران سهام و بدهی است (سال گذشته 40 میلیون دلار جمع آوری کرد). این کمک مالی به شرکت مستقر در کنیا اجازه می دهد تا به رواندا، DRC و تانزانیا گسترش یابد.

جوزف رحمان ویکتوری فارمز را در سال 2015 تاسیس کرد. رحمان طی گفتگو با TechCrunch در مورد مسیر خود برای راه اندازی شرکت صحبت کرد. پس از تکمیل برنامه MBA خود، او شروع به کار بر روی یک پروژه سه ماهه آبزی پروری در غنا کرد، که در نهایت به یک نقش سه ساله منجر شد و در آنجا مدیر مالی یک مزرعه مستقر در آکرا شد.

“من چیزهای زیادی در مورد افزایش آبزی پروری و همه چیز یاد گرفتم. ریمان، که برای بانک سرمایه گذاری و مایکروسافت کار می کند، گفت: “من معتقد بودم که پلتفرمی که استفاده می کنم می تواند بسیار بزرگتر و سریعتر باشد اگر بتوانیم نقاط بیشتری را به هم متصل کنیم – و اساساً یک کارخانه پروتئینی سرتاسر ایجاد کنیم.”

در سال 2015، رحمان با شریک تجاری قدیمی استیو موران برای کشف دریاچه ویکتوریا و انجام برخی مطالعات امکان سنجی در مورد اینکه چگونه می توانند از این فناوری برای برهم زدن بازارهای زنجیره سرد کشور استفاده کنند، همکاری کرد.

آنها به این نتیجه رسیدند که یک فرصت منحصر به فرد برای بازگرداندن زنجیره ارزش ماهی از ابتدا وجود دارد. آنها قبل از راه اندازی در اواسط سال 2016 یک حلقه فرشته ای برای راه اندازی مزارع ویکتوری ایجاد کردند تا به بازاری با حدود 1.5 میلیارد دلار کمبود ماهی خدمت کنند.

مردم کنیایی متوسط ​​تنها حدود 10 تا 20 درصد پروتئین حیوانی دریافتی را مصرف می کنند که بیشتر آن گوشت قرمز است. با کمبود شدید ماهی و قیمت خرده فروشی تا 5 دلار در هر کیلوگرم، مزرعه ویکتوری می گوید از فناوری برای تولید ماهی بیشتر استفاده می کند و در عین حال هزینه هزاران زن بازار را کاهش می دهد که ماهی را در دسته های کوچک برای پختن و فروش در غذاهای محلی می خرند. بازارها

ما یک پلتفرم فناوری داریم و دو برابر هر شرکت ماهیگیری آفریقایی دیگر رشد کرده ایم. رحمان از طریق ایمیل به TechCrunch گفت و با استفاده از داده‌ها، ما کارآمدترین عملیات در جهان را با نصف هزینه سرمایه رهبر فعلی جهانی ساخته‌ایم. ما از بازار انبوه از طریق زنجیره سرد RTM بسیار نوآورانه به آفریقایی ها می فروشیم که از داده های پیش بینی برای تحویل ماهی به هزاران خانم بازار هر روز در سراسر کنیا با کمتر از 1٪ فساد استفاده می کند.

این شرکت بیش از 54 فروشگاه دارد که بیش از 15000 زن بازاری برای خرید ماهی به آنجا می روند و به گفته ریمان از برق و یخ استفاده نمی کنند.

او گفت: «ما از یکپارچه‌سازی عمودی برای مدیریت مجموعه داده‌های سرتاسر پایدارتر استفاده می‌کنیم. این به ما امکان می‌دهد تا از طریق سیستم‌های خود و قدرت داده‌ها، نوآوری و راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری ایجاد کنیم تا محصولی بهتر و تازه‌تر را به مشتریان بیشتری ارائه کنیم.»

ویکتوری فارمز ادعا می کند که به دلیل فناوری خود یکی از بالاترین ساختارهای حاشیه را در صنعت ماهیگیری در سراسر جهان دارد. این شرکت بین سال‌های 2017 تا 2021 130 درصد CAGR را ثبت کرده است. حفظ این نرخ رشد می‌تواند باعث ایجاد اطمینان شدید شود. در مورد Victory Farms، Reman معتقد است که رقبای قابل توجهی برای این شرکت – که همچنین دارای کارخانه فرآوری و شبکه توزیع است – در کنیا و منطقه بزرگتر آفریقای شرقی وجود ندارد.

ما آنقدر سریعتر از آنها (رقابت) رشد می کنیم که این را به عنوان یک میدان رقابتی نمی بینیم. رقیب واقعی ما گرسنگی است و مصرف کنندگان نمی توانند گزینه پروتئین مقرون به صرفه داشته باشند.

اما در سطح جهانی، ریمان در حال تبلیغ Regal Springs مستقر در زوریخ به عنوان یک بازیگر بزرگتر است. مدیر ارشد اجرایی گفت، با این حال، ویکتوری فارمز می تواند طی پنج سال آینده از ریگال اسپرینگز پیشی بگیرد و به “بزرگترین سکوی تیلاپیا از انتهای تا انتها” در سراسر جهان تبدیل شود، اگر گسترش آن در مناطق جغرافیایی جدید طبق برنامه ریزی آغاز شود.

از آنجایی که ویکتوری فارمز بر روی سود و رشد متمرکز است، رحمان گفت که ارزش تاکید بر این است که این شرکت در تلاش است تا به پایدارترین پلت فرم ماهی تیلاپیا در جهان تبدیل شود. ما چندین طرح در دست اجرا داریم و قصد داریم اولین پلت فرم ماهی کربن منفی جهان را بسازیم. و من فکر می‌کنم این بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا ما ابعاد ملموس و قابل اندازه‌گیری زیادی در کسب‌وکار برای دستیابی به آن داریم.”