
شرکت مشترک میکروموبیلت Luup برای تامین مالی بدهی ها و دارایی ها برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد بازار میکروموبیلات ژاپنی که طبق گزارش اخیر انتظار می رود در سال 2030 به 11.6 میلیارد دلار برسد، 8 میلیون دلار (1 میلیارد ین) جمع آوری کرده است. 39.4 میلیون دلار در سال 2020.
به گفته مدیرعامل Daikey Okay، Luup از این درآمد برای گسترش خدمات خود به شهرهای سراسر کشور استفاده خواهد کرد و شهرهای توریستی بزرگ و کوچک را هدف قرار می دهد، زیرا سفرهای بین المللی شروع به افزایش می کند. Okay مشخص نکرد که Luup امیدوار است در کدام شهرها توسعه یابد، اما گفت که این شرکت اندازه ناوگان خود را در ماه آینده دو برابر خواهد کرد.
Luup که در سال 2018 تأسیس شد، ناوگان اسکوترهای الکترونیکی مشترک خود را در آوریل 2021 راه اندازی کرد و دوچرخه های الکترونیکی مشترک را در می 2020 راه اندازی کرد. Okai به TechCrunch گفت که در مجموع بیش از 2000 اسکوتر الکترونیکی و دوچرخه الکترونیکی تا فوریه 2022 دارد. این تعداد باید به حدود 5000 برسد. تا اواسط ماه مه
این شرکت در حال حاضر به توکیو، اوزاکا، کیوتو و یوکوهاما خدمات میدهد و از مدل کسبوکار کمی متفاوت نسبت به سایر بازیگران میکروموبیلت مشترک در سطح بینالمللی استفاده میکند.
وسایل نقلیه لوپ لنگر انداخته اند اما شناور آزاد نیستند. پارک کردن وسایل نقلیه در هر نقطه از ژاپن غیرقانونی است، بنابراین مانند سایر شرکت های حمل و نقل کوچک، Luup به سیستمی از پورت ها متکی است. فضاهای پارکینگ اختصاص داده شده برای وسایل نقلیه راه اندازی برنامه Luup به سوارکاران اجازه می دهد تا پورت های موجود را در زمان واقعی بررسی کنند تا یک پورت موجود را رزرو کنند.
این شرکت در مجموع 1100 بندر در ژاپن دارد، اما تعداد پورت هایی را که قصد دارد در ماه های آینده برای خود بسازد، به اشتراک نمی گذارد. ارائه این فضاها نوع منحصربفردی از زمین خواری برای شرکت های حمل و نقل کوچک در ژاپن است.
اوکی گفت: با توجه به محدودیتهای اجتماعی و نظارتی، مدیریت اشتراک اسکوترهای الکترونیکی در یک مدل بدون اسکله در ژاپن غیرممکن است. برای راه اندازی یک کسب و کار باید تعداد مشخصی بندر در شهر داشته باشید. زمین های موجود محدود است و ما در حال حاضر تمام تلاش خود را می کنیم تا هر چه بیشتر زمین فراهم کنیم.
ژاپن در تلاش است تا مقررات اسکوترهای الکترونیکی را کاهش دهد. در حال حاضر، رانندگان اسکوترهای الکترونیکی باید گواهینامه رانندگی داشته باشند و حداکثر سرعت را به 15 کیلومتر در ساعت محدود کنند. اوکی گفت، لایحه ای برای اصلاح قانون ترافیک جاده ای در رژیم غذایی ملی ژاپن در ماه مارس ارائه شد که به کاربران اسکوترهای الکترونیکی اجازه می دهد بدون مجوز با حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.
Luup با استارتآپهای میکروموبیلت جهانی و محلی مانند mobby ride، Lime، EXx، Bird Rides Japan و Hasegawa Kogyo رقابت میکند.
آخرین بودجه برای این استارتآپ هشت ماه پس از جمعآوری سهام ۱۶ میلیون دلاری این شرکت در سری C صورت میگیرد.
سرمایه جدید، که مجموع بودجه Luup را به حدود 37 میلیون دلار (4.6 میلیارد ین) می رساند، توسط شرکت مالی ژاپن، یک موسسه مالی ژاپنی تحت حمایت دولت، Mitsubishi HC Capital و Sumitomo Mitsui Finance Leasing مدیریت می شد.