منو سایت

مقررات جدید در چین به مدل سود غول های عرضه مواد غذایی ضربه می زند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود


بین سال‌های 2016 تا 2020، تعداد افرادی که به صورت آنلاین غذا سفارش می‌دادند، دو برابر شد و به 400 میلیون نفر رسید. این رونق تا حدی به دلیل یارانه های سخاوتمندانه ارائه شده توسط متقاضیان برای تامین مواد غذایی به کشور برای مشتریان و مشاغل بود. زمانی که دو شرکت Meituan و Ele.me شروع به تسلط بر بازار کردند، شروع به افزایش هزینه های خرده فروشان کردند. اما یک تغییر نظارتی جدید در حال خنثی کردن مدل سود آنهاست.

روز جمعه، گروهی از مقامات چینی اعلام کردند که پلتفرم های تحویل غذا باید هزینه های خدمات رستوران را کاهش دهند تا هزینه های عملیاتی برای تجارت غذا و نوشیدنی کاهش یابد. این خبر باعث کاهش بیش از 15 درصدی سهام Meituan در روز جمعه شد و بیش از 25 میلیارد دلار ارزش بازار را از بین برد. علی بابا که رقیب اصلی Meituan Ele.me را مدیریت می کند، حدود 4 درصد سقوط کرد.

این پیشنهاد در دستورالعملی به رهبری کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، برنامه ریز دولتی این کشور، برای “کمک به بهبود صنایع خدماتی در حال مبارزه” ارائه شد. قانون جدید احتمالاً در دراز مدت سود غول های اینترنتی را کاهش می دهد. کمیسیون ها کمک کرده اند تا 60% به درآمد Meituan برای سه ماه منتهی به سپتامبر 2021. این شرکت همچنین از انواع دیگر خرده فروشان مانند هتل ها کمیسیون دریافت می کند، اگرچه تحویل غذا همچنان بزرگترین عامل درآمد است. تحویل غذا یکی از مشاغل اصلی علی بابا از زمان خرید Ele.me توسط این شرکت در سال 2018 است، اما تجارت الکترونیک همچنان محرک اصلی درآمد این غول است.

پلتفرم های تحویل غذا در چین با تغییرات دیگری روبرو شده اند که می تواند سودآوری آنها را تضعیف کند. یک مقاله ویروسی از سال 2020 محیط بسیار پر استرسی را آشکار کرد که میلیون ها کارگر چینی مواد غذایی را به خطر انداخت. الگوریتم‌های بهینه‌سازی عملکرد که به طور کامل ظرفیت انسانی و تصادفات جاده‌ای را در نظر نمی‌گیرند به این معناست که سوارکاران اغلب سعی در انجام وظایف دارند.

مقامات چینی برای بهبود ایمنی کارگران خود، پلتفرم های تحویل غذا را سفارش داده اند. Meituan و Alibaba شروع به ارائه کلاه ایمنی به دوچرخه‌ها کرده‌اند که دارای ویژگی‌های فرمان صوتی هستند، بنابراین رانندگان مجبور نخواهند بود هنگام رانندگی در خیابان با اسکوترهای خود، تلفن خود را چک کنند. سکوها همچنین زمان تحویل آسان تری برای سواران دارند. چالش Meituan و Ele.me این است که چگونه رفاه کارکنان و سودآوری کسب و کار را متعادل کنند.

Meituan در حال حاضر در تلاش است تا وابستگی خود را به کار یدی کاهش دهد. او اخیراً ناوگانی از پهپادهای تحویل غذا را نشان داد که در حال انجام آزمایشات کوچک در چندین شهر چین هستند. این جزوه در مراحل اولیه تکرار محصول است و مقررات برای هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاعات کم هنوز در چین در حال توسعه است. صرفه اقتصادی تامین غذای هواپیماهای بدون سرنشین نیز اثبات نشده است. اما اتوماسیون حداقل یکی از راه‌های ارائه‌دهندگان خدمات بر اساس تقاضای نیروی کار مانند Meituan است تا آینده ایمن‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را آزمایش کنند.

یک مقاله ویروسی مانع از عرضه خشمگین مواد غذایی در چین می شود