
استارت آپ Agtech، Source.ag امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری برای هوشمند کردن گلخانه ها جمع آوری کرده است. بنیانگذاران توجه خود را به افق معطوف کردند، جایی که با توجه به تغییرات آب و هوایی و رشد سریع تقاضای جهانی غذا، با ادامه رشد جمعیت، محصولات بیشتر و بیشتری مجبور به رشد در داخل خانه می شوند تا محصول بیشتری را ارائه دهند. شما باور نمی کنید چقدر محدودیت لازم است تا با کلمات در مورد تامین مالی بذر در یک قطعه گلخانه ای بازی نکنید. من آن محدودیت را ندارم، پس بیایید در مورد این صنعت رو به رشد گزارش دهیم.
دور سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری توسط شرکای Acre Venture با مشارکت صندوق E14 و شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر غذا Astanor ventures رهبری شد. این شرکت همچنین به افراد داخلی از صنعت، از جمله انجمن بینالمللی (عمدتا) سالادسازان Harvest House، متخصصان گوجهفرنگی Agrocare و متخصصان فلفل Rainbow Growers متکی است.
این شرکت در حال توسعه نرم افزاری است که گلخانه ها را قادر می سازد هوشمندتر شوند. این شرکت ادعا میکند که کشاورزی گلخانهای روشی امنتر، قابل اطمینانتر و مقاومتر در برابر آب و هوا برای تولید مواد غذایی است که با استفاده از یک بیستم آب بیشتر نسبت به کشاورزی سنتی، تا 15 برابر بازده بیشتری تولید میکند. چیزی که Source به این ترکیب اضافه میکند، توانایی استفاده از دادهها و هوش مصنوعی برای کمک به گلخانهها است که حتی در سطوح بالاتری از کارایی و تکرارپذیری محصولات پرمحصول کار کنند.
«تغییرات آب و هوا باعث کمبود و تنش قابل توجهی در منابع غذایی جهانی ما شده است. لوکاس مان، شریک مدیریتی در Acre، گفت: از آنجایی که این روند در سالهای آینده تسریع میشود، ما باید راههایی را برای مقیاسبندی راهحلهای کشاورزی مؤثر پیدا کنیم که ردپای کشاورزی را آسانتر کند. “کشاورزی گلخانه ای یک راه حل اثبات شده و قابل اجرا است، اما بدون نوآوری، پاسخگویی به تقاضا غیرممکن خواهد بود. ما معتقدیم که Source.ag می تواند نقشی حیاتی در تقویت مقیاس پذیری جهانی آن ایفا کند.
این بودجه برای تسریع توسعه محصول و گسترش همکاری تجاری استفاده خواهد شد.
گلخانهها در همه شکلها و اشکال موجود هستند – هم از نظر فنی کمتر و هم پیشرفتهتر. با فناوری بالاتر، شما می خواهید بر هر ابعادی که می توانید تصور کنید، از جمله رطوبت، آبیاری و تغذیه، کنترل داشته باشید. به عنوان مثال، گوجه فرنگی در خاک رشد نمی کند. آنها وارد صفحات بستر می شوند. رین کمان، یکی از بنیانگذاران مدیر عامل تبلیغات در سورس، توضیح می دهد که این به این معنی است که این عملیات مستقل از زمین های قابل کشت است. «از آنجایی که کنترل بیشتری دارید، باید هر روز تصمیمات بیشتری بگیرید. تولیدکنندگان هر روز در مورد 60 تا 70 پارامتر تصمیم می گیرند که بر نحوه رشد این محصول برای بقیه فصل تأثیر می گذارد. شما باید هر روز تصمیم درستی بگیرید. این ممکن است شامل تغذیه گیاه، پارامترهای خاص گیاه، هرس و غیره باشد. این واقعاً یک هنر است و به همین دلیل است که هنوز هم بسیار دشوار است. برای عملکرد خوب، چندین دهه تجربه لازم است.»
پیچیدگی عملیات کشاورزی خود شکی نیست و ایده سورس این است که تمام این پارامترهای رشد را در نظر بگیرد، آنها را با داده های برداشت تاریخی و قیمت بازار و غیره ترکیب کند تا تجربه بهتری برای تولیدکنندگان ایجاد کند.
«سیستم ما از دو جنبه تشکیل شده است. یکی سیستم توصیه شده ای است که وضعیت فعلی گیاه را ارزیابی می کند. پیش بینی های آینده نگر مانند قیمت منابع، آب و هوا و غیره را بررسی می کند. و سپس توصیه های بسیار خاصی را به سازنده می دهد. کاری که امروز و فردا باید انجام دهید، هم برای گیاه (یعنی چگونه باید آن را هرس کنید، هرس کنید و غیره) و هم در شرایط آب و هوای داخلی اطراف گیاهان برای به حداکثر رساندن انعطاف پذیری و تولید. قسمت دوم این است که وقتی چیزی طبق برنامه پیش نمی رود چه اتفاقی می افتد؟ کامان میگوید، اینجاست که الگوریتمها وارد میشوند. آنها در حال کار با سیستمهای کنترل مختلف برای اتخاذ این استراتژی هستند و واقعاً مطمئن میشوند که آن را به مؤثرترین شکل ممکن اجرا میکنند.»
کشاورزی داخلی هنوز به کار دستی زیادی نیاز دارد، به ویژه برای تاک های بزرگ مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل و غیره. اما منبع پیشنهاد میکند که در آنجا نیز میتواند مفید باشد – با انتخاب نحوه و مکان هرس یا تعداد محصولات زراعی برای رسیدن به تاک، میتوانید جنبههای مختلف رشد گیاه را تحت تأثیر قرار دهید. جالب است همپوشانی دادههای قیمت لحظهای در اینجا وجود دارد – با تسریع یا کاهش سرعت رسیدن، میتوانم تصور کنم که این به طور بالقوه میتواند زمان برداشت را تعیین کند، زمانی که رقبای شما محصولات بالغ دارند، حتی به طور بالقوه بازدهی کمتری برای قیمتهای بهتر یا به برای مثال، با دما و شرایط آب و هوایی برای کاهش هزینه های تولید کار کنید.
این شرکت بر روی مدل SaaS کار می کند و از سازندگان سنگ های کشویی بسته به میزان فضایی که برای کشت استفاده می کنند، هزینه دریافت می کند.
«باور ما این است که کشاورزی در نقطه عطفی در تاریخ است. [Farming] این ما را به جایی که امروز هستیم رسانده است، ما را به 10 میلیارد نفر با آب و هوای شدیدتر در حال تغییر نمی رساند. این یک بازار بزرگ است – نیاز به سیستم های غذایی سازگار با آب و هوا افزایش خواهد یافت. و سپس حتی در مورد اینکه چه محصولات سنتی دیگری را می توان در دهه های آینده به داخل خانه منتقل کرد، صحبت نکردیم. فکر میکنم آنچه سرمایهگذاران و تیم ما را متحد میکند این است که ما به این مزایا در کوتاهمدت نگاه نمیکنیم، اما میتوانیم دانشی بسازیم که در سطح جهانی مقیاسپذیر باشد.»
این شرکت از به اشتراک گذاشتن اسکرین شات های محصول خود خودداری کرد و گفت که به رقابت حساس است.