
Kennon Davison، بنیانگذار Skio، گفت: “Skio به برندهای Shopify کمک می کند تا اشتراک های خود را بدون شکستن موهایشان بفروشند.”
Skio در آوریل 2021 راه اندازی شد تا راه حل های دور زدن هک را حذف کند که سایر برنامه های اشتراک برای Shopify استفاده می کنند. این شرکت به مشتریان خود اجازه می دهد تا از پرداخت خود Shopify به همراه ورود بدون رمز عبور استفاده کنند تا تجربه یکپارچه را برای مشتریان خود تضمین کنند.
در ابتدا، مانند بسیاری از استارتآپها، Skio مجبور بود کارهایی را انجام دهد که برای به دست آوردن اولین مشتریانش مقیاسی نداشت. کنان اغلب از جوامع کاربر پسند در توییتر بازدید می کرد تا کاربران ناراحت رقیب خود ReCharge را پیدا کند. پس از به دست آوردن چند مشتری اول، Skio مطالعات موردی ایجاد کرد تا نشان دهد که چگونه فرآیند اشتراک را بهبود می بخشد.
همانطور که شرکت شروع به جذب مشتریان بیشتری کرد، تبلیغات شفاهی به شرکت کمک کرد نشان دهد که Skio چقدر نسبت به ReCharge (و سایر رقبا) پیشرفت کرده است. با توجه به میزان درخواست های دریافتی این شرکت برای نسخه ی نمایشی Skio، مشخص است که بازار محصول را برآورده می کند.
Skio اکنون بیش از 100 مشتری تکراری دارد، از جمله برندهایی مانند Bev، Muddy Bites، Doe Lashes، Krave Beauty و غیره. این شرکت تقریباً صفر خروجی دارد و میخواهد همینطور باقی بماند. برای انجام این کار، هدف تیم این است که همچنان کاربرانی را به دست آورد که از تصمیم اشتراک فعلی خود ناراحت هستند.
چگونه Skio می تواند به رشد این پایگاه مشتری ادامه دهد و در عین حال نرخ برداشت پایین را حفظ کند؟ این چیزی است که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.
این نشریه به اشتراک می گذارد که چرا برخی از استراتژی های رشد بهتر از سایرین هستند، مفاهیم رشد را ارائه می دهد و رویکرد ما را توضیح می دهد. هدف این است که بینشهایی را که برای ترسیم استراتژی رشد خود به استارتآپ خود نیاز دارید و بلافاصله شروع به پیادهسازی محتوا کنید، به شما بدهد.
قبل از شروع، در اینجا نگاهی گذرا به Skio داریم:
- صنعت: تجارت الکترونیک.
- مدل تجاری: اشتراک های تکراری
- منبع درآمد: کارمزد SaaS + کارمزد تراکنش.
- قیمت اصلی: 399 دلار در ماه + 1% کارمزد تراکنش + 20 سنت.
استراتژی اکتساب
همانطور که قبلاً ذکر شد، مشتریان هدف Skio شامل کاربران فعلی ReCharge، به ویژه کسانی که از آن ناراضی هستند، هستند. Skio هزینه اشتراک ماهانه و همچنین هزینه تراکنش را دریافت می کند.
برای افزایش درآمد Skio، باید تعداد کل مشتریان پرداخت کننده مشترک برنامه آن را افزایش دهیم. این مشتریان باید کم خطر باشند، به این معنی که ناامیدترین مشتریان ReCharge قبل از اینکه به طور گسترده به صاحبان Shopify مراجعه کنیم، به دست می آیند.
نحوه انتخاب استراتژی رشد
سه راه وجود دارد که استارت آپ ها می توانند مشتری جذب کنند: ورودی، خروجی و ویروسی.
رشد ویروسی
رشد ویروسی زمانی اتفاق می افتد که آگاهی از یک محصول توسط مشتریانی که از آن محصول استفاده می کنند پخش شود. Slack و TikTok نمونههای عالی از محصولات ویروسی هستند زیرا کاربران دعوتنامههایی را برای پیوستن به دیگران ارسال میکنند و هرچه تعداد کاربران بیشتری در پلتفرم وجود داشته باشد، ارزش آن بیشتر است. رشد مبتنی بر محصول و توصیهها رایجترین استراتژیهای کسب مبتنی بر ویروس هستند.
سه عامل کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که آیا رشد ویروسی برای استارتاپ شما مفید است یا خیر.
ما ارزیابی خواهیم کرد که آیا استراتژی رشد ویروسی برای Skio با استفاده از یک روش تخمین ساده کار خواهد کرد یا خیر. هر عامل بر اساس احتمال موفقیت، کم، متوسط یا زیاد رتبه بندی می شود.
دعوت نامه ها: هر کاربر چند دعوت نامه برای غیر کاربر ارسال می کند؟
برای اینکه دعوتنامه مناسب باشد، صاحبان فروشگاه Shopify که از اشتراک استفاده می کنند باید سایر مالکان فروشگاه Shopify را که از اشتراک استفاده می کنند دعوت کنند. اگرچه بنیانگذاران تمایل به ارتباط خوبی دارند، بعید است که آنها افراد کافی را بشناسند که این اشتراک را برای تعداد دعوت نامه های ارسال شده برای رسیدن به توده بحرانی مورد نیاز برای رشد ویروسی برآورده کنند.
نتیجه: کم
نرخ تبدیل: چند درصد از این دعوتنامهها باعث میشود شخصی به یک کاربر جدید تبدیل شود؟