
زمانی که بوریس دی سوزا به عنوان رئیس امور مالی در Braintree کار می کرد، یک بار پرداخت 90 میلیون دلاری را کشف کرد که بیش از دو هفته به دلیل زیرساخت ضعیف پرداخت “ناپدید” شده بود.
او به خاطر میآورد: «اولین هفته کارم بود و از مشتری ایمیلی دریافت کردم که میگفت: «فکر میکنم 90 میلیون دلار از ما کم کردی». «به آن نگاه کردم و حق با آنها بود. متوجه شدم خطایی در سیستم وجود دارد، آن را رفع کردم و پول را منتقل کردم. اما برای من شگفتانگیز بود که دو هفته طول کشید تا متوجه شوند که 90 میلیون دلار گم شدهاند.
برای د سوزا، که همچنین یک مهندس موسس در بانک دیجیتال Chime و مدیر محصول در Slack بود، کل فضای پرداخت تجاری در چند دهه اخیر “واقعاً تکامل نیافته است”.
او گفت: “بیشتر پرداخت های تجاری هنوز با چک های کاغذی و پرداخت های غیرقابل درک ACH انجام می شود.”
برای کمک به حل این مشکل، او Braintree را در سال 2019 ترک کرد و با مهندس نرمافزار سابق Chime Joo Huang همکاری کرد تا Streamlined، یک استارتآپ مستقر در اوکلند را که امروزه بدون مخفی کاری است، تأسیس کرد. در مجموع 4 میلیون دلار بودجه دارد. Streamlined در دور قبل از شارژ، به رهبری SignalFire در سال 2020، 1 میلیون دلار جمعآوری کرد و اخیراً سرمایه اولیه 3 میلیون دلاری با سرپرستی Greycroft و SignalFire را بسته است. Ventures غیر معمول و دیگران در دور نهایی سرمایه گذاری می کنند.
به گفته د سوزا، بسیاری از فناوریهای پرداخت B2B بر اساس فناوری B2C ساخته شدهاند، مانند Stripe که برای پردازش تراکنشهای کارت مصرفکننده طراحی شده است. او گفت، اما Streamlined متفاوت است، زیرا از همان ابتدا یک زیرساخت “سفارشی” برای تراکنش های B2B دارد.
امروزه بسیاری از شرکتها عمدتاً به دلیل حفظ سوابق و دلایل رعایت آن، هنوز با چک کاغذی و ACH پرداخت میکنند. او گفت در همین حال، چرخه های پرداخت همچنان “به هم ریخته و مستعد بی نظمی” هستند. به این ترتیب، به گفته د سوزا، بخش حسابداری شرکت ممکن است زمان را برای جستجوی دستی پرداخت ها و سپس تلاش برای تطبیق صورت حساب های فردی تلف کند.
ماموریت Streamlined واضح است: دادن توانایی به کسبوکارها برای پذیرش پرداختها از مشتریان تجاری خود «هرطور که میخواهند و زمانی که میخواهند»، خواه چک کاغذی، ACH یا کارت اعتباری باشد.
د سوزا به TechCrunch گفت: «ما پذیرش پرداختها را بدون توجه به نحوه پرداخت امکانپذیر میکنیم، و سپس آن را به صورت الکترونیکی و در زمانی که آنها تصمیم میگیرند در اختیار گیرنده قرار میدهیم». او گفت که این می تواند به خرده فروشان و مشتریان آنها کمک کند تا سازگار و به روز باشند.
این شرکت همچنین تبلیغ میکند که زیرساختهای آن طوری طراحی شده است که پرداختهای سریعتر به بازرگانان را امکانپذیر میکند و هماهنگی را «بهطور چشمگیری سادهتر» میکند، که به گفته او یکی از بزرگترین ویژگیهای شرکت است.
او به TechCrunch گفت: «جایی که Streamlined واقعاً در مقابل دیگران قرار میگیرد، این است که ما بر روی این موضوع آشتی تمرکز کردهایم.»
در ابتدا، این استارتآپ با شرکتهای تجارت الکترونیکی که به سرعت در حال رشد بودند، کار میکرد، که تعداد و اندازه آنها از ابتدای همهگیری کووید-19 بهطور قابلتوجهی رشد کردهاند و در حال حاضر روزانه «دهها هزار» پرداختهای تجاری را پردازش میکنند. د سوزا گفت: این شرکتهایی را هدف قرار میدهد که دارای 10 تا 100 میلیون دلار GMV هستند و “میل شدید به مقیاس بزرگ را دارند.” اما هدف بلندمدت این شرکت «ساده کردن پرداختهای B2B با هر اندازه و پیچیدگی» است.
د سوزا افزود: برخلاف خرده فروشی، بازاریابی B2B رابطه محور است و هر رابطه متفاوت است. روشی که خریدار ترجیح می دهد پرداخت کند، یا زمان این پرداخت، به نحوه تعریف رابطه بین خریدار و فروشنده برمی گردد، و این دلیل اصلی این است که پرداخت های B2B بسیار پراکنده، پیچیده و کماکان هستند. کاربردی. ما با درک عمیق خریداران و فروشندگان به این چالش نزدیک می شویم.
او میگوید Streamlined را میتوان با Quickbooks و Shopify همگامسازی کرد و مشتریان میتوانند فاکتورها را در Streamlined یا مستقیماً در Shopify ایجاد کنند.

اعتبار تصویر: منطقی شده است
د سوزا از به اشتراک گذاشتن ارقام رشد درآمد خودداری کرد و تنها بخشی از رشد اخیر خود را گفت.به شدت به آخرین تغییرات در تجارت الکترونیک و فشار برای عمده فروشی بیشتر گره خورده است.
این شرکت قصد دارد از سرمایه جدید خود برای افزایش 10 نفر کارکنان خود به ویژه تیم مهندسی خود استفاده کند. برای استخدام افرادی که هیچ تجربه ای در صنعت پرداخت ندارند آزاد است.
د سوزا گفت: “من فکر می کنم برای افراد بی تجربه مهم است که در مورد فضا فکر کنند، و این هیجان انگیز است زیرا شما در حال معرفی یک لنز جدید برای مشکلی هستید که مردم سال ها به آن نگاه می کنند.”
ایلیا کرنوس، بنیانگذار و مدیر فنی SignalFire معتقد است که رشد تجارت الکترونیک B2B نیاز به ابزارهای پرداخت و هماهنگی بهتر را ایجاد کرده است. او گفت که خرده فروشان معمولی که مجبور به تغییر مکان کسب و کار آنلاین خود در زمان شیوع کووید بودند، فرصت های زیادی برای راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک داشتند.
Kirnos به TechCrunch گفت: «ابزارهای مدرن بسیاری برای پرداخت های B2C برای تجارت الکترونیک، چه Shopify، چه Stripe و غیره وجود دارد. … اما تجارت B2B بسیار متفاوت است – کشورهای بیشتری درگیر یک تراکنش هستند، شما باید فاکتور را با پرداخت مقایسه کنید، بیشتر پرداخت ها هنوز با چک یا ACH انجام می شود، نه با کارت اعتباری. امروزه هیچ راه روشنی برای انجام این کار به عنوان یک خرده فروش آنلاین وجود ندارد و این شکافی است که Streamlined در حال پر کردن آن است.
جان التون، شریک Greycroft موافق است که “مصرف پرداخت های B2B اینجاست.”
او گفت: «این فقط مربوط به پرداخت نیست، بلکه تمام تجربهای است که کسبوکارها در پرداختها دارند. وضعیت موجود اغلب یک فرآیند دستی و کاغذ محور است که قطع میشود… با Streamlined، کسبوکارها مجبور نیستند نگران پرداختها باشند و پرداختها را سریعتر دریافت کنند، بهطور دقیقتر، در فرآیندی که به طور یکپارچه به برنامههای مالی و حسابداری موجود مرتبط است. .»