

ترمینال EFTPOS زلر
Zeller، نئوبانک کوچک و متوسط استرالیا، 100 میلیون دلار در AUD Series B (حدود 72.7 میلیون دلار) جمع آوری کرد که برآورد آن را دو برابر کرد و به بیش از 1 میلیارد دلار (حدود 727 میلیون دلار) رساند. تامین مالی توسط Headline و با مشارکت صندوق بازنشستگی استرالیا Hostplus انجام شد. سرمایه گذاران بازگشتی عبارتند از Square Peg، Addition و Spark Capital.
Fintech در سال 2020 توسط Ben Pfisterr، رئیس سابق Square برای منطقه آسیا و اقیانوسیه و استرالیا، و Dominic Yap، رهبر در استراتژی و رشد، تأسیس شد. TechCrunch برای اولین بار در مارس 2021، زمانی که پیش از راهاندازی سری A را به رهبری Addition، یک شرکت سرمایهگذاری مخاطرهآمیز که توسط لی فیکسل تأسیس شده بود، پوشش داد.
کینگ گو به TechCrunch گفت که Zeller بیش از 10000 کسب و کار استرالیایی را در هشت ماه ثبت کرده است که یکی از دلایلی است که Headline تصمیم گرفت در آن سرمایه گذاری کند.
“رشد کسب و کار یکی از چشمگیرترین مواردی است که در هر صنعتی دیده ایم. گوچ گفت: «رفتن از صفر به 10000 مشتری در هشت ماه قابل توجه است – شما به ندرت چنین چیزی را می بینید. هنگامی که ما سرمایه گذاری می کنیم، به دنبال شرکت هایی می گردیم که انحرافات استاندارد زیادی را نسبت به سایر شرکت های فناوری رشد می دهند، و Zeller یک نمونه عالی از آن است.
وی افزود: ما اولین حرکت شرکت را برای جذب مشتریان از طریق بهترین محصول در کلاس خود در محل برای فروش / جذب بازرگانان به روشی با سرمایه کارآمد و به دنبال آن گسترش به طیف گستردهتری از راهحلهای بانکداری تجاری دوست داریم. این ممکن است جسورانه به نظر برسد، اما تیم به وضوح با تجربه است و در موقعیت خوبی برای مدیریت این جاه طلبی قرار دارد.”
Pfisterer به TechCrunch گفت که Zeller به این دلیل ایجاد شده است که «تجاری که به دنبال ارائهدهنده خدمات مالی هستند «به دلیل کمبود نوآوری، قیمتگذاری غیرشفاف و قراردادهای محدودکننده، ضعیف بودند. او افزود که بسیاری مجبور بودند پرداختهای کارت، بانکداری، مدیریت هزینه و حسابهای ارائهدهندههای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند و بیشتر آنها به پنج سیستم مختلف متکی بودند.
Zeller برای ارائه یک جایگزین کاملاً یکپارچه و متمرکز به SMEها ایجاد شد. محصولات تجاری استرالیایی او در حال حاضر شامل یک پایانه EFTPOS، حساب های تراکنش تجاری و Zeller Mastercards است. Pfisterer گفت که بیش از 80 درصد از مشتریان آن در 10 ماه اول از یک موسسه بانکی سنتی به Zeller تغییر مکان داده اند و اکثر آنها اکنون از حساب Zeller خود به عنوان راه حل اصلی خدمات مالی استفاده می کنند. وی افزود: بررسی های مشتریان زلر نشان می دهد که از هر پنج صاحب کسب و کار سه نفر به دلیل نارضایتی از فناوری قدیمی، قابلیت اطمینان ضعیف و کاهش خدمات بانکی مانند بسته شدن شعب و پشتیبانی مشتریان، بانک های سنتی را ترک کرده اند.
این شرکت فرآیند ثبت نام آسانی برای بازرگانان دارد. ابتدا یک حساب کاربری در وب سایت Zeller باز می کنند. سپس می توانند ترمینال POS Zeller را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های Officeworks سفارش دهند. Pfisterer گفت: مزیت دیگری که Zeller نسبت به بانک های سنتی دارد، پشتیبانی سریع از مشتری است که میانگین زمان انتظار تماس کمتر از 45 ثانیه است.
نقشه راه محصول Zeller شامل قابلیتهای تجارت همهکانالی جدید، مانند توانایی پذیرش پرداختهای آنلاین از طریق ادغام با وبسایتها و پلتفرمهای تجارت الکترونیکی است. همچنین به بازرگانان امکان ایجاد حسابهای جدید برای مدیریت و ذخیره وجوه، از جمله توانایی انتقال پول به مکانهای بیشتر و ابزارهای ردیابی هزینه در پروفایلهای مشتریان و مکانهای تجاری را میدهد. همچنین خدمات مالی Zeller که شامل کارتهای اعتباری و نقدی و ابزارهای مدیریت هزینه میشود، در دست ساخت است. و تجزیه و تحلیل را از طریق داشبورد Zeller بهبود بخشید.
Pfisterer گفت: «امسال، ما پذیرش پرداختهای خارج از ترمینال زلر را به پرداختهای آنلاین و صورتحساب از طریق Xero گسترش خواهیم داد، که به بازرگانان اجازه میدهد تا تراکنشها را در تمام زمینههای کسبوکار خود بهطور کامل مشاهده کنند.» طی دو سال گذشته، بازرگانان استرالیایی مجبور شدهاند مدلهای عملیاتی انعطافپذیر را با قابلیت پذیرش یکپارچه پرداختها، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، تطبیق داده و اتخاذ کنند و به مشتریان خود گستردهترین انتخاب ممکن را میدهند.