منو سایت

ناقوس مرگ برای SPAC؟

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

این روز سختی برای وسایل نقلیه با اهداف ویژه یا SPAC است، که پس از حدود 18 ماه در کانون توجه قرار گرفتند.

سناتور الیزابت وارن در حال برنامه ریزی لایحه ای با هدف صنعت SPAC است. این لایحه که قانون پاسخگویی SPAC 2022 نامیده می‌شود، مسئولیت حقوقی طرف‌های درگیر در معاملات SPAC را گسترش می‌دهد، روزنه‌هایی را که SPAC «از مدت‌ها پیش برای انجام پیش‌بینی‌های اغراق‌آمیز استفاده می‌کرده است» می‌بندد و سرمایه‌گذاران حامی معامله را طولانی‌تر به نتیجه می‌رساند.

حتی اگر این لایحه هرگز تصویب نشود، امروز SEC به یک دوره 60 روزه برای بحث عمومی درباره تعدادی از دستورالعمل های پیشنهادی خود برای SPAC، به ویژه در مورد افشا، شیوه های بازاریابی و نظارت شخص ثالث پایان می دهد.

همانطور که TechCrunch در بررسی آخر هفته از تعداد شگفت‌انگیز SPAC خودروهای الکتریکی که باید تخلیه شوند، اشاره کرد، با فرض تایید قوانین SEC، مانع ورود از طریق SPAC به همان سطحی خواهد رسید که شرکت‌ها فرآیند سنتی‌تر IPO را انتخاب می‌کنند. ، از جمله مسئول نگه داشتن بانک های مرتبط با SPAC برای عدم دقت در ادغام. (برای دفاع از خود، گلدمن ساکس قبلاً گفته است که دیگر با اکثر SPAC هایی که به صورت عمومی منتشر کرده است کار نمی کند و با انتشار جدید SPAC کار را متوقف می کند.)

گویی هیچ یک از ابتکارات به طور ناگهانی SPAC ها را متوقف نمی کند. سال گذشته زمانی که SEC در مارس 2021 هشدار داد که SPAC ها به درستی مشوق های سرمایه گذار به نام ضمانت نامه را بررسی نمی کنند، آنها شروع به از دست دادن حرکت خود کرده بودند. در واقع، در حالی که 247 SPAC در سال 2020 بسته شدند، اکثر SPAC های جمع آوری شده در سال گذشته (613!) در نیمه اول سال قبل از اینکه SEC آنقدر واضح اعلام کند که قصد دارد کارهای بیشتری را در زمینه نظارتی انجام دهد، گرد هم آمدند.

اکنون این تعداد زیادی از شرکت ها با چک های خالی باید در بازاری که به خرس تبدیل شده و ساعت در حال حرکت است، اهداف مناسبی پیدا کنند. با توجه به اینکه معمولاً انتظار می‌رود شرکت‌هایی که چک‌های سفید دارند ظرف 24 ماه پس از سرمایه‌گذاری SPAC توسط سرمایه‌گذاران، در صورتی که این صدها شرکت موفق به ادغام با شرکت‌های نامزد در نیمه اول سال آینده نشوند، یک شرکت هدف را پیدا کرده و با آن ادغام شوند، یا باید خاتمه دهید (که می تواند به معنای میلیون ها دلار از دست رفته برای حامیان مالی SPAC باشد)، یا به دنبال تایید سهامداران برای تمدید آن باشید.

حتی بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به گفته کریستی ماروین، بنیانگذار SPACInsider، از آنجایی که فاصله زمانی بین اعلام یک معامله و زمانی که SEC زمان دارد تا آن را بررسی کند، تا پنج ماه طول می کشد، حتی SPAC هایی که فردا معامله ای انجام می دهند، نمی توانند از سهامداران خود بخواهند که به آن رای دهند. تقریبا تا نوامبر

در واقع، در حالی که به نظر می‌رسد قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها برای شرکت در جشن دیر کرده‌اند، بدون شک مراقب اقدامات غیرطبیعی خواهند بود، زیرا حامیان مالی SPAC تمام تلاش خود را برای عبور از خط پایان انجام می‌دهند.

تعدادی از حامیان مالی SPAC از قبل از سهامداران خود درخواست زمان بیشتری برای بستن قرارداد کرده اند و ظاهراً برخی امیدوارند که سرمایه گذاران با ترتیبات مالی که زمانی نامشخص بود موافقت کنند. Magnum Opus، SPAC، که قصد داشت فوربس را عمومی کند، پس از اعلام ادغام در آگوست گذشته، امسال دو تمدید درخواست داده است. به منظور زنده نگه داشتن معامله، باید مجدداً موافقت سهامداران خود را برای تمدید به دست آورد. در عوض، طبق گفته نیویورک تایمز، فوربس به تازگی این معامله را به هم زد.

همچنین قطعا موارد بیشتری وجود خواهد داشت: SPAC هایی که شرکت های هدف را خارج از حوزه تخصصی خود اعلام می کنند، و خریدهای بیشتری که SPAC ها را با پول بسیار کمتری برای ادغام خود در دسترس قرار می دهند.

Surf Air Mobility یک مثال عالی برای هر دو است. شرکت هواپیمایی برقی و مسافرتی هوایی در لس‌آنجلس که تقریباً 11 سال دارد و در حال کار بر روی مدل عضویت است، اخیراً اعلام کرد که از طریق ادغام با SPAC Tuscan Holdings Corporation II که در سال 2019 ادغام شد، عمومی خواهد شد.

با توجه به اینکه توسکانی با پیشرفت SPAC کمی مشکل داشت، او مجبور شد از سهامداران بخواهد که تمدید را تایید کنند. او موافقت آنها را دریافت کرد، اگرچه بسیاری از حامیان سهام آنها را خریدند و میزان سرمایه ای را که توسکانی مجبور به کار با آن بود کاهش داد. با سرمایه کمتری برای فعالیت، Surf Air اساساً بودجه اضافی برای خود فراهم کرد.

Tuscan در ابتدا توسط یک شرکت در صنعت خرید حشیش هدف قرار گرفت – اما نه محدود به آن – نه یک شرکت مسافرتی. ماروین می‌گوید که از نقطه‌نظر قانونی هیچ اشکالی در این مورد وجود ندارد، او همچنین خاطرنشان می‌کند که او اولین SPAC نیست که فراتر از بخش مورد علاقه‌اش خرید می‌کند.

با این حال، زمانی که حامیان مالی SPAC باید باور کنند، ممکن است دلیل دیگری برای استراحت دادن به سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

SPAC قبلی، Hunter Maritime را در نظر بگیرید، که در سال 2016 با کمک مورگان استنلی ادغام شد تا یک یا چند شرکت عامل در صنعت حمل و نقل دریایی بین‌المللی را بر اساس دفترچه اولیه خود خریداری کند. سه سال بعد، او یک مدیر دارایی مستقر در چین را به دست آورد و نام تجاری خود را تغییر داد.

امروز، این شرکت ترکیبی، NCF Wealth Holdings، دیگر یک شرکت نیست.

متیو کندی، استراتژیست ارشد IPO در Renaissance Capital می گوید: «بسیاری از SPAC ها طی دو سال آینده منحل خواهند شد. “من فکر می کنم سهامداران فقط تماشا می کنند [the performance of companies taken public via SPACs] و گفت: “چرا این را نگه دارم اگر از هر پنج شانس از دست دادن پول، چهار نفر دارم؟”