Sachin Bansal’s Navi Technologies، یک استارت آپ فین تک که به مشتریان وام می دهد و بیمه ارائه می کند، برای 440 میلیون دلار در IPO ثبت نام کرده است زیرا کارآفرین 40 ساله ای که با راه اندازی موج تجارت الکترونیک در کشور پول خود را به دست آورده است. دوباره جسورانه انتخاب
طبق پیش نویس دفترچه اعلامیه خود که در روز شنبه به رگولاتوری محلی ارائه شد، عرضه اولیه عمومی Navi Technologies کاملاً شامل سهام جدید خواهد بود و استارتاپ ممکن است قبل از IPO افزایش دهد.
عرضه اولیه سهام در زمانی اتفاق میافتد که سهام فناوری – یا بیشتر سهامهای دیگر – در ماههای اخیر کاهش یافته است. همه استارتاپهای فناوری، از جمله Zomato، Paytm، Nykaa و PolicyBazaar که سال گذشته وارد بورس شدند، با پایینترین قیمت سهام خود در هفتههای اخیر معامله شدند.
اما برای Navi Technologies که بیش از یک سال است به دنبال عرضه اولیه عمومی است، در اعلام این شرکت احساس فوریت نیز وجود دارد. به گفته دو نفر از آشنایان، آخرین تلاش این استارت آپ برای جمع آوری بیش از 4 میلیارد دلار پول از سافت بانک و سایر سرمایه گذاران پس از ناتوانی آن در کسب مجوز برای تبدیل شدن به یک بانک شکست خورد.
Navi که در سال 2018 تأسیس شد، وام های شخصی دیجیتال، وام مسکن و وام ملک را در فضای وام ارائه می دهد. همچنین بیمه درمانی و مدیریت دارایی دیجیتال را با تمرکز غیرفعال بر وجوه به مشتریان ارائه می دهد.
میلیاردر بانسال که بیش از یک دهه پیش Flipkart را تأسیس کرد و قبل از اینکه به Walmart فروخته شود توسط شرکت کنار گذاشته شد و Navi تا حد زیادی از کانون توجه باقی مانده اند. بروشور پیش نویس (PDF) برای اولین بار رنگ را برای مشاغل مختلف Navi و وضعیت مالی آنها ارائه می دهد.
او گفت: “Navi با واحد داخلی NBFC (وام دهنده غیر بانکی) مبتنی بر تصاحب AI / ML و فقط رویکرد D2C دیجیتال، موفق شده است محصولات اعتباری خود را از عرضه، اعتبار تا جمع آوری کنترل کند و به طور یکپارچه تجربه مشتری را ارائه دهد.” راه اندازی در پیش نویس دفترچه.
Navi می گوید از فناوری برای خدمت رسانی به مشتریانی استفاده می کند که به آنها خدمات دیگری ارائه نشده است. این استارتآپ بازپرداخت فوری وام را تضمین میکند، وامهای دیجیتال مسکن را با نرخ بهره پایین ارائه میکند، از فناوری مدیریت ریسک تقلب و اعتبار استفاده میکند، از تجزیه و تحلیل دادهها برای آموزش الگوریتمهای وامدهی خود برای ارائه قیمتگذاری جذاب و مدیریت بهتر حسابهای وام و استفاده از مجموعههای دیجیتالی و میدانی استفاده میکند. به نفع آنهاست.»
گزاره ارزشی ناوی به قول خودش
این استارتاپ – که سود تلفیقی 9.2 میلیون دلاری را در 21 سال مالی با درآمد 17.8 میلیون دلاری گزارش کرده است – می گوید وام های شخصی و محصولات بیمه سلامت خرده فروشی آن به مشتریان کمک می کند کمتر از 4.5 دقیقه و 2.5 دقیقه ثبت نام کنند.
در 21 ماه پس از آغاز به کار، کسب و کار وام دهی شخصی Navi به بیش از 481000 مشتری در 84 درصد از کدهای پستی هند خدمات رسانی کرده و 2 میلیون روپیه هند را تا 84 ماه به آنها ارائه کرده است. مبلغ بلیط این وام ها 665 دلار است.
«از 31 دسامبر 2021، 61.17 درصد از بیمه نامه های درمانی فروخته شده به ما بدون کمک انسانی در برنامه Navi تأیید شد. علاوه بر این، ما رابط مبتنی بر چت خود را توسعه دادهایم که تضمین میکند در زمان خرید به مشتریان ما خدمات ارائه میشود.
ما از طریق EMI حق بیمه درمانی ارائه می دهیم، که در آن مشتری می تواند هر ماه مبلغ ثابتی را برای بیمه نامه خود بپردازد، که محصولات ما را جذاب و مقرون به صرفه می کند. در نه ماه منتهی به 31 دسامبر 2021، GWP ما 667.60 میلیون روپیه بود که 63.26 میلیون روپیه مربوط به بخش بیمه سلامت خرده فروشی بود. در 9 ماه منتهی به 31 دسامبر 2021 در مجموع 220491 بیمه نامه صادر کرده ایم که از این تعداد 27800 بیمه نامه خرده فروشی است.