
بزرگترین سرویس پخش ویدیوی درخواستی جهان روز سه شنبه اعلام کرد نتفلیکس قصد دارد در یکی دو سال آینده سطوح پشتیبانی شده از تبلیغات ارزان تری را به مصرف کنندگان ارائه دهد، زیرا به دنبال افزایش تعداد مشترکین خود در میان افزایش رقابت شرکت های رقیب است.
رید هستینگز، مدیر عامل شرکت، طی تماسی برای کسب سود گفت، این شرکت که گزارش از دست دادن 200000 مشترک در سه ماهه اول را گزارش کرده است، برنامه هایی را با پشتیبانی از تبلیغات اجرا خواهد کرد تا به مشتریان حق انتخاب بیشتری بدهد.
طرحهای آتی با پشتیبانی از تبلیغات، تغییر عمدهای را در نحوه مشاهده تبلیغات قبلی نتفلیکس در تاریخ ۲۵ ساله خود، که نزدیک به ۲۲۲ میلیون مشتری پرداختکننده را به خود اختصاص داده است، رقم خواهد زد.
در طول سال ها، بارها از نتفلیکس پرسیده شده است که آیا هرگز به معرفی تبلیغات در پلتفرم خود فکر می کند، ایده ای که همیشه شکست خورده است. در کنفرانسی در سال 2017، هاستینگز پیشنهاد کرد که این شرکت برای رقابت با فیس بوک و گوگل مشابه در تبلیغات مناسب نیست.
هاستینگز تغییر عمده امروز را تصدیق کرد و گفت که مدل تبلیغاتی به اندازه کافی بالغ شده و برای رقبایی مانند Hulu و Disney موفق بوده است. او گفت: «ما شک نداریم که کار می کند.
دیزنی مدتهاست که برای چندین سرویس خود، از جمله پخش کننده Hotstar متمرکز بر آسیا، سطحی با پشتیبانی از تبلیغات ارائه کرده است. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد اواخر سال جاری یک طرح دیزنی + با پشتیبانی تبلیغات را در ایالات متحده راه اندازی کند.
هاستینگز گفت: “کسانی که نتفلیکس را دنبال کرده اند می دانند که من با پیچیدگی تبلیغات مخالف بودم و از طرفداران بزرگ سادگی اشتراک هستم.” او گفت: «اما همانقدر که من طرفدار آن هستم، طرفدار بزرگ انتخاب مصرف کننده هستم.
او گفت: «بسیار منطقی است که به مصرفکنندگانی که مایلند قیمت پایینتری داشته باشند و نسبت به تبلیغات مدارا میکنند اجازه دهیم آنچه را که میخواهند به دست آورند،» و افزود که این شرکت مدل پشتیبانیشده از تبلیغات را «کوتاه» نمیداند. اصطلاح “پاسخ”.
او گفت که به مشتریانی که نمیخواهند تبلیغات را ببینند، طرحهای بدون آگهی به آنها ارائه میشود.
از نظر پتانسیل سود، بازار تبلیغات آنلاین قطعاً پیشرفته است و اکنون لازم نیست تمام اطلاعات مربوط به افرادی را که استفاده کردهاید درج کنید. بنابراین ما میتوانیم ناشر بزرگی باشیم و افراد دیگر را وادار کنیم تا همه تطابق آگهیهای فوقالعاده را انجام دهند و همه دادههای انسانی را ادغام کنند… بنابراین میتوانیم از آن دوری کنیم.»
حرکت پذیرش تبلیغات، که بسیاری از تحلیلگران مدتها استدلال میکردند که نتفلیکس باید زودتر آن را بررسی میکرد، به دنبال آزمایش تهاجمی نتفلیکس با قیمتگذاری در بسیاری از بازارها، از جمله هند، اندونزی و کنیا در سالهای اخیر، برای گسترش دامنه خدمات است.
در ماه دسامبر، نتفلیکس مقرون به صرفه ترین گروه قیمت ماهانه خود را تا به امروز در هند معرفی کرد، جایی که مردم می توانند تنها با 199 روپیه (2.6 دلار) در نتفلیکس مشترک شوند. این شرکت سال گذشته یک طرح تلفن همراه رایگان در کنیا ارائه کرد. این شرکت گفت که در بازارهای مختلف از جمله هند “رشد خوبی را مشاهده می کند”.
نتفلیکس اولین از دست دادن مشترکین خود در بیش از یک دهه گذشته را در روز سه شنبه گزارش داد و گفت که انتظار دارد در این سه ماهه ۲ میلیون مشترک دیگر را در سراسر جهان از دست بدهد. سهام این شرکت در معاملات بلندمدت با کاهش 27 درصدی به 256 دلار به ازای هر سهم رسید.
درآمد این شرکت 10 درصد افزایش یافت و به 7.8 میلیارد دلار رسید که همچنین انتظارات 7.9 میلیارد دلاری وال استریت را برآورده نکرد. این شرکت اذعان کرد که رشد درآمد آن “به میزان قابل توجهی کاهش یافته است”.
در بیانیه قبلی آمده است: «نفوذ نسبتاً بالای ما به خانوارها – وقتی شامل تعداد زیادی از خانوارهایی است که حساب مشترک دارند – همراه با رقابت، موانعی را برای رشد درآمد ایجاد می کند.
این شرکت عوامل متعددی را عامل کاهش تعداد مشترکین خود عنوان کرد. به گفته وی این تاخیر نشانه اشباع بازارهای بزرگ است. او همچنین به رقابت رو به رشد رقبایی مانند دیزنی، پارامونت و برادران وارنر اذعان کرد. این شرکت همچنین اشاره کرد که بیش از 100 میلیون کاربر با قرض گرفتن اعتبار از دیگران، نتفلیکس را مشاهده می کنند.
از نظر سود، این شرکت گفت که این پایگاه بزرگ از مصرفکنندگانی که در حال حاضر هزینه خدمات را پرداخت نمیکنند، مخاطب جذابی برای متقاعد کردن به مشترک شدن یا وادار کردن دوستان و خانواده به پرداخت بیشتر است.