
هیچ تکنولوژی کامل نیست. حتی خودروهای خودران که برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش دیده اند، به ناچار با مشکلاتی مواجه می شوند که باعث می شود آنها مرتکب تخلفات ادعایی شوند. چنین موردی در مورد یک هاچ بک کروز در آخر هفته گذشته در سانفرانسیسکو بود که توسط مجریان قانون محلی متوقف شد زیرا چراغ های جلوی خود را روشن نکرد. تا زمانی که خودرو متوقف شده است، همانطور که ویدیوی حادثه نشان می دهد، باید سیاستی در مورد تعامل بین خودروهای خودران و پلیس ایجاد شود.
این ویدئو که در ابتدا در اینستاگرام منتشر شد، ماشین – یکی از Chevy Cruises کروز – را در محله ریچموند نشان می دهد که با دریافت سیگنال از یک کارمند در مقابل یک تقاطع از جاده متوقف شد. پلیس به سمت ماشین می رود و تلاش می کند درب سمت راننده را باز کند، در این مرحله کروز شروع به حرکت در جاده می کند – فقط برای اینکه دوباره بپیچد و خطرات خود را فعال کند. پلیس برای دومین بار به ماشین نزدیک می شود تا بفهمد چگونه چراغ های جلو را روشن کند.
کروز، که کمی بیش از دو ماه پیش به ساکنان سانفرانسیسکو اجازه میدهد وسایل نقلیه خود را بدون راننده رانندگی کنند، میگوید که وسیله نقلیه یدککش شده طبق برنامه کار میکرد. چراغهای جلو واقعاً آسیب دیده بودند – و شرکت گفت که آنها تعمیر شدهاند – اما ماشین تسلیم پلیس شد و سپس در “نزدیکترین مکان امن” متوقف شد. یکی از افسران پس از اینکه ترافیک متوقف شد و هیچ استنادی ارائه نشد، با کروز تماس گرفت.
اما این قسمت سوالاتی را در مورد رویه ای که وسایل نقلیه خودران در پلیس شرکت می کنند، ایجاد می کند.
همانطور که مشخص است، وسیله نقلیه موجود در ویدیو کاملاً مستقل نبوده است. کروز در سال 2019 آزمایش بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی تشخیص صدا را برای کمک به خودروهای خود در واکنش به وسایل نقلیه اضطراری آغاز کرد. با این حال، یکی از سخنگویان به تک کرانچ گفت که کارکنان کروز دستور توقف خودرو را در محل دوم – در تقاطع – داده اند که مشخص شد ماشین متوقف شده و یک افسر پلیس بیرون از ماشین است. هنگامی که از او پرسیده شد، سخنگو از گفتن اینکه آیا خودروهای کروز برای مثال اگر توقف در بزرگراهی به خیابان شهر اتفاق بیفتد، رفتار متفاوتی خواهند داشت یا نه، تنها گفت که این شرکت تیمی از افراد برای نیرو دادن به خودروهای کروز با اطلاعات در مواردی که وسایل نقلیه دارند در اختیار دارد. تجربه مشکلات
رایج ترین تماس مردم در ایالات متحده با پلیس به صورت ترافیک است. اما با همه رانندگان یکسان رفتار نمی شود. رانندگان سیاه پوست تقریباً دو برابر بیشتر احتمال دارد که توسط رانندگان سفیدپوست متوقف شوند، که اغلب با عواقب مرگبار همراه است. چندین کارشناس می گویند که اتومبیل های خودران، به عنوان مثال، با کاهش تحقیقات در مورد اعتصاب و جرایم، تعامل پلیس را کاهش می دهند. اما دیگران، از جمله الیزابت ای جو، استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، انتظار دارند که اگر پلیس اجازه توقیف خودروها از راه دور را داشته باشد، خودروهای خودران قدرت پلیس را افزایش دهند.
“خودروی خودران یک ماشین قابل برنامه ریزی خواهد بود. شاید سرعت غیرمجاز متعلق به گذشته باشد، یا به این دلیل که خودروها به گونه ای برنامه ریزی می شوند که در محدوده سرعت قانونی قرار بگیرند، یا به این دلیل که چنین تخلفاتی به طور خودکار با کوپنی ارسال شده به داشبورد الکترونیکی رانندگان اعمال می شود. عنوان. اما حتی در این نسخه از آینده، پلیس همچنان خودروها را مصادره خواهد کرد. ممکن است حکم دستگیری شخصی که در خودروی خودران است اجرا نشده باشد. پلیس ممکن است مشکوک باشد که خودرو حاوی کالاهای قاچاق یا شواهدی دال بر جرم است. با عدم نیاز به کنترل انسانی، اتومبیل های خودران حتی می توانند انواع بیشتری از جنایات را در آنها ترغیب کنند.
اگرچه هیچ شرکتی که وسایل نقلیه خودران تولید میکند نشان نداده است که این نوع دسترسی را برای اجرای قانون فراهم میکند، پلیس میتواند با اشاره به سردرگمی که میتواند از تصادفهایی مانند توقف ترافیک کروز ایجاد شود، آن را ثابت کند. کروز اولین خودروی خودرانی نیست که تولیدش متوقف میشود – این تمایز در مورد نمونه اولیه گوگل در سال 2015 اعمال میشود. اما از آنجایی که توسعهدهندگان خودروهای خودران به طور فزایندهای ناوگان خود را در جادههای عمومی گسترش میدهند، این مشکل بیشتر به منصه ظهور میرسد.
جو در این مقاله ادامه داد: «زمانی که انسان دخالت کمی در رانندگی داشته باشد، پلیس و مردم به طور متفاوتی تعامل خواهند داشت. “[B]از آنجا که بسیاری از متمم چهارم بر اساس رانندگان انسانی و پلیس انسانی است، این بدان معناست که آینده توقفهای خودکار خودرو، سؤالات جدید و دشواری از قانون و سیاست ایجاد خواهد کرد که ما باید از هم اکنون به بررسی آنها بپردازیم.