
در یک چالش مستقیم و شاید تئوری با تسلا، مرسدس بنز مفهومی Vision EQXX خود را در نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک در روز چهارشنبه رونمایی کرد، درست از سفری به اروپا که در آن ۶۲۱ مایل را با یک باتری کاملا شارژ شده طی کرد.
نمایش مسافت های طولانی آخرین انعطاف پذیری در برابر تسلا در برابر پس زمینه گسترش جهانی آن است. اگرچه Vision EQXX یک مفهوم است و برای تولید در نظر گرفته نشده است، اما با تمرکز بر کارایی باتری، مواد سبک وزن مانند دیسکهای ترمز آلومینیومی و معماری الکتریکی 900 ولتی، میلههای کاری را که خودروهای الکتریکی میتوانند انجام دهند، بالا میبرد. البته، نشان دادن آنچه در یک نمایش ممکن است، تنها اولین مانع در راه طولانی برای رساندن فناوری از توسعه به مقیاس تجاری است.
Vision EQXX با ظاهر شیک و مهندسی پیچیدهاش میتواند راه را برای خودروی تولیدی مرسدس بنز برای ایستادگی در مقابل علاقهمندان سدانهای لوکس با باتری، از جمله پورشه تایکان، آئودی E-tron GT و احیای تسلا رودستر هموار کند.
این خودروساز همچنین روز دوشنبه تکرار کرد که قصد دارد تا سال 2030 به طور کامل به برق روی بیاورد و نیمی از فروش جهانی خود را شامل خودروهای هیبریدی پلاگین و برقی تا سال 2025 خواهد کرد.
به گفته مرسدس، این خودروی مفهومی در طول یک سفر اروپایی از آلمان به شهر بندری کاسیس در جنوب فرانسه بدون نیاز به شارژ باتری خود، 621 مایل را طی کرد. این یکی از طولانیترین مسافتهایی است که تا کنون توسط EV با یک بار شارژ طی شده است.
خودروساز گفت که او با برد حدود 87 مایل به کاسیس رسید.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: مشخصات مسیر – از بزرگراه تا گردنه های کوهستانی، از جمله کارهای جاده ای – و شرایط آب و هوایی چالش های گسترده ای را برای Vision EQXX ایجاد کرده است، و افزود که دما بین 37 تا 64 درجه فارنهایت است .
مرسدس بنز تا پایان سال 9 مدل از جمله نسخه های برقی کلاس E و B خود را به رخ می کشد. مدل پیشرو سدان EQS است که یک نسخه برقی از سدان اجرایی S کلاس با مسافت پیموده شده 350 مایل است که توسط EPA محاسبه شده است. EQS به عنوان یک SUV برای مدل سال 2023 در دسترس خواهد بود.