نکات بقا برای بنیانگذاران استارت آپی که اولین تعدیل بازار خود را تجربه کرده اند

نکات بقا برای بنیانگذاران استارت آپی که اولین تعدیل بازار خود را تجربه کرده اند

برای بنیان‌گذاران، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها، چرخش بازار سهام، تعدیل ناشی از آن در سهام بازار فناوری عمومی و تأثیر اجتناب‌ناپذیر جذب سرمایه از شرکت‌های خصوصی ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد. و چند هفته اخیر چالش های ژئوپلیتیکی تنها به سناریوی تلخ افزوده است.

به عنوان یک کارآفرین و سرمایه گذار خطرپذیر که دو رکود را تجربه کرده است (فروپاشی حباب اینترنت از سال 2000 و بحران مالی از سال 2008)، من می دانم که نوآوری کارآفرینی همیشه زنده است و ساخت یک شرکت یک ماراتن است، نه یک سرعت.

اگر در مراحل اولیه هستید، ما عمدتا تیم شما را ارزیابی می کنیم تا مطمئن شویم که این محصول یک مسکن است نه ویتامین.

در اینجا برخی از نکات مورد علاقه من برای بنیانگذارانی است که می خواهند در مراحل اولیه سرمایه خود را افزایش دهند و یک شرکت قوی بسازند.

سرمایه جذب شده و ارزیابی باید با مرحله شرکت مطابقت داشته باشد

به جای امید به ارزیابی از بینی در مرحله اولیه / سری A، بنیانگذاران باید به خاطر داشته باشند که در آینده دورهای زیادی از بودجه وجود خواهد داشت. بالا رفتن آسانتر از پایین آمدن است و ارزش نهایی شما نتیجه ساختن یک شرکت پایدار است.

افزایش بیش از حد سرمایه در مراحل اولیه می تواند منجر به مخارج بی انضباط شود، که منجر به اخراج و سایر اقدامات دردناک در زمانی که نرخ سوخت به سرعت بالا می رود و بودجه آینده کمیاب می شود.

لیست شرکت های موفقی که دور متوسط ​​سری A را جمع آوری کرده اند طولانی است: Lyft 6.2 میلیون دلار جمع آوری کرده است. Airbnb 7.2 میلیون دلار جمع آوری کرد. زوم 9 میلیون دلار جمع آوری کرد. اوبر 11 میلیون دلار جمع آوری کرد. Confluent 6.9 میلیون دلار جمع آوری کرد. HashiCorp 10.2 میلیون دلار جمع آوری کرد. دانه برف 4.95 میلیون دلار جمع آوری کرد. لیست ادامه دارد.

این بنیان‌گذاران ارزش تفکر بلندمدت و اهمیت ایجاد استارت‌آپ‌هایی با ارزش‌ها و ساختار مناسب را درک کردند تا بتوانند به شرکت‌های بلندمدت تبدیل شوند.

تضعیف بنیانگذاران و مالکیت سرمایه گذار بخشی از یک بازی طولانی است

اگرچه بنیانگذاران به درستی نسبت به رقیق شدن حساس هستند، اما به درک این نکته کمک می کند که سرمایه گذارانی که متعهد به شراکت با آنها هستند، متوجه می شوند که شرکت دورهای زیادی از سرمایه را به دنبال سرمایه ای که آنها رهبری می کنند، افزایش می دهد.

از آنجایی که مدیران سرمایه‌ای که توسط شرکای محدود خود (اغلب صندوق‌های بازنشستگی، کمک‌های دانشگاهی و مؤسسات بشردوستانه) جمع‌آوری می‌شوند، سرمایه‌گذاران متعهد به ارائه بازده هستند و داشتن سهم قابل‌توجهی در رویداد نقدینگی آینده به آنها امکان می‌دهد به این هدف دست یابند.