
از آنجایی که خودروسازان برای آینده خود به وسایل نقلیه الکتریکی متکی هستند، شروع به مواجهه با واقعیت های سخت اقتصاد و فیزیک کرده اند. قیمت نیکل و کبالت، دو عنصر کلیدی مورد استفاده در باتریهای خودروهای برقی امروزی، به شدت افزایش یافته و به مراتب از تورم پیشی گرفته است. در عین حال، فناوری باتری لیتیوم یون موجود در حال بهبود است، فقط به اندازه کافی سریع نیست.
این باعث شده است تا شرکت ها به دنبال جایگزین هایی از باتری های حالت جامد گرفته تا مواد و اجزای عجیب و غریب باشند. با این حال، بسیاری از آنها سال ها با استفاده تجاری فاصله دارند.
مجیب ایجاز، بنیانگذار و مدیر عامل ما Next Energy، معتقد است که ما در حال حاضر بسیاری از عناصر مورد نیاز خود را داریم. ایجاز می خواهد دو نوع باتری – یکی برای سفرهای روزمره بهینه شده و دیگری برای سفرهای طولانی – بگیرد و آنها را در همان بسته بندی قرار دهد. ایده این است که هر مردی روی نقاط قوت خود بازی کند در حالی که دیگری نقاط ضعف خود را پوشش دهد.
ONE در اوایل سال جاری پس از رانندگی با تسلا 752 مایل با یک بار شارژ، سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد، اما اطلاعات زیادی در مورد فناوری آن در دست نیست. اما اکنون TechCrunch درخواست های ثبت اختراع ONE را بررسی کرده است و نگاهی انحصاری به این دارد که دقیقاً چگونه این شرکت قصد دارد انواع مختلف باتری ها را در یک بسته uber ترکیب کند که دو برابر قدرتمندتر از خودروهای برقی امروزی است، در حالی که تمام سفرهای روزانه به سفرهای تخریب کننده مثانه را انجام می دهد. چندین کشور.
اگر ONE موفق به ارائه خدمات شود، فناوری آن میتواند به مصرفکنندگان کمک کند تا از شر اضطراب خلاص شوند و در عین حال خودروهای برقی را ارزانتر و ایمنتر کند و به طور بالقوه موجی از خرید را باز کند.
شیمی درست
باتریهای EV معمولاً از یک نوع شیمی باتری استفاده میکنند، و این شیمی باید برای متعادل کردن نیازهای رقیب، از جمله میزان انرژی که میتوانند ذخیره کنند، میزان ایمنی آنها در تصادف، و مدت زمانی که قبل از آسیب دیدگی دوام میآورند، بهینه شود. اوه، و آنها نباید خیلی گران باشند. این کار آسانی نیست و در نهایت باتری در نهایت حداقل یکی از این اهداف را به خطر می اندازد.
ایجاز متوجه شد که اگرچه تلاش برای به انجام رساندن همه این اهداف با سلول هایی از یک نوع غیر منطقی است، اما در گروهی از سلول ها امکان پذیر است. تنها کاری که ایجاز باید انجام می داد این بود که راهی پیدا کند تا آنها را وادار به همکاری کند.